Hamilton zapol iróniu na maximum: Ešte si dajte prestávku na čaj (PREPIS VYSIELAČKY)


Lewis Hamilton zažil v Miami jeden z vydarenejších víkendov vo farbách Ferrari. Aj keď nikto v tíme nečakal, že v tomto ročníku budú bojovať o šieste či siedme miesto, sedemnásobný majster sveta aspoň nezaostával za tímovým kolegom pol sekundy na kolo. To mu však nestačilo a chcel viac, takže ho nerozhodnosť Ferrari dosť rozladila.
Aj keď to pre Ferrari určite nebolo príjemné, toto je Hamilton, ktorého chceme vidieť. Lewis bol opäť hladný, bojovne a ofenzívne naladený a dožadoval sa svojho. Keď sa po skončení fázy VSC ocitol za Charlesom Leclercom, okamžite žiadal svoj tím, aby mu uvoľnil cestu a nechal ho naháňať Kimiho Antonelliho.
Možno sa to nezdá, ale piloti Scuderie predviedli v Miami dokonalú tímovú prácu. Leclerc oplatil svojmu tímovému kolegovi láskavosť z Džiddy – Lewis vtedy na tri kolá zdržal Landa Norrisa – a pri predbiehacom manévri na Carlosa Sainza otvoril dvere Hamiltonovi. Leclerc takisto splnil príkaz tímu, keď sa na boxovom múre Ferrari konečne rozhodli pre tímovú réžiu. Rovnako tak päť kôl pred koncom vyhovel rovnakému pokynu Lewis.
Piloti teda urobili v podstate všetko správne, len to rozhodovanie o tímovej réžii trvalo boxovému múru akosi pridlho, čo privádzalo Hamiltona do zúfalstva. Mnohé z jeho vysielačiek sa pritom nedostali do vysielania.
Najprv sa Lewis po predbehnutí Sainza dožadoval výmeny pozícií po dobrom.
Hamilton: „Ako ďaleko sú jazdci pred Charlesom? Len si za ním pálim gumy.“
Adami: „Rozumiem. Antonelli je šesť sekúnd pred Charlesom.“
Hamilton: „Takže chcete, aby som sedel za Charlesom celé preteky?“
Adami: „Vrátim sa k tebe.“
Následný verdikt však nebol potešujúci a Ferrari chcelo, aby sa Lewis držal v DRS za Leclercom a spoločne sa doťahovali.
Adami: „Chceme, aby si sa držal v DRS za Charlesom a takto postupoval.“
Hamilton: „Ach, vy ste ale… Toto nie je dobrá tímová práca. To je všetko, čo k tomu poviem.“
To však nebolo všetko. Lewis následne Ferrari pripomenul Veľkú cenu Číny, keď sa sám ponúkol, že pustí Leclerca pred seba.
Hamilton: „V Číne som uhol z cesty, keď sme boli na odlišných stratégiách.“
Ferrari sa následne rozhodlo a konečne mu vyhovelo, ale Lewisovu náladu to nezlepšilo.
Adami: „Vymeníme pozície.“
Hamilton: „Dajte si prestávku na čaj, kým sa rozhodujete. No tak!“
Prestávku na čaj mali za sebou a Lewis sa konečne mohol vrhnúť na Antonelliho.
Adami: „Na Antonelliho máš stratu 4,9 sekundy.“
Hamilton: „Teraz už mám opotrebované gumy.“
Postupne sa však približoval.
Hamilton: „Dobieham ho, alebo nie?“
Adami: „Potrebuješ jazdiť 30,7, aby si ho dobehol o šesť až sedem kôl.“
Hamilton: „Povedz mi, kde strácam.“
Adami: „Dobre, Antonelli v poslednom kole 31,7.“
Lewisov postup sa spomaľoval, keď sa naňho opäť nalepil Leclerc, ktorého trvácnejšie tvrdé pneumatiky boli v tejto chvíli rýchlejšie.
Hamilton: „Strata na jazdca vpredu?“
Adami: „2,8 sekundy.“
Teraz to bola frustrácia Leclerca, ktorá prinútila Ferrari k opätovnej výmene pozícií. Problém bol v tom, že Charlesovi vyhoveli skôr, než o tom vôbec informovali Hamiltona. Z pohľadu monackého pretekára to vtedy vyzeralo, že Lewis sa odmieta podrobiť, ale v skutočnosti sa k nemu nedostala správa o novom rozhodnutí Ferrari, čo bola ďalšia chyba v komunikácii, ktorá sa nedostala do prenosu.
Adami: „V sedemnástej zákrute vymeníme pozície.“
Hamilton: „Takže si nemyslíte, že ho dokážem dobehnúť?“
Adami: „Správne.“
Na konci pretekov už vysielačky v podstate mlčali. Lewisovou úlohou v posledných piatich kolách bolo udržať Sainza za sebou, čo viedlo k ešte jednej ironickej poznámke, ktorá rozosmiala nejedného fanúšika pri obrazovke.
Adami: „Náskok na Sainza je 1,4 sekundy.“
Hamilton: „Chcete, aby som pustil aj jeho?“