Verstappena pripravili o výsledok pomalé zákruty, Cunodu „inteligentné auto“

Red Bull priviezol do Miami menší balík vylepšení a tím pokračoval vo svojom úsilí o optimalizáciu monopostu RB21. Šprintová kvalifikácia v Miami však tímu nevyšla podľa predstáv. Júki Cunoda nezajazdil jeden poriadny čas a vypadol už v SQ1 a Max Verstappen odštartuje do sobotného šprintu zo štvrtého miesta.
Obhajca titulu opäť podľahol obom McLarenom a na trochu prekvapivého držiteľa šprintovej pole position Kimiho Antonelliho stratil štvrť sekundy. To ukazuje, že Red Bull stále má čo robiť, keď sa chce vrátiť na pomyselné prvé miesto výkonnostného rebríčka. Samozrejme, piatkovú kvalifikáciu musíme brať s určitou rezervou, keďže to najdôležitejšie príde až v sobotu večer a potom v nedeľných pretekoch.
„Myslím si, že v SQ3 sme to zvládli celkom dobre a pneumatiky sa držali, ale, bohužiaľ, už od prvého tréningu som sa trápil s drobnou nedotáčavosťou. Na tejto trati s množstvom pomalých zákrut vás to stojí pomerne dosť času,“ povedal po skončení šprintovej kvalifikácie Max Verstappen.
„Pri pohľade na prvý sektor s jeho rýchlymi zákrutami asi môžete vidieť, že sme vcelku konkurencieschopní, ale keď prejdeme do pomalých zákrut, tak nám chýba priľnavosť. Štvrté miesto je však v pohode. Samozrejme, chcem byť vyššie, ale s našimi obmedzeniami musíme zostať realistickí a stále to bolo pomerne tesné,“ dodal holandský pretekár.
Ten bude mať pred sebou Kimiho Antonelliho a pilotov McLarenu ako svojich dvoch najväčších súperov v boji o titul. Šprintový víkend letí veľmi rýchlo a nikto v skutočnosti nevie, čo si má sľubovať od nasledujúcich dvoch dní. „Pri šprintovom formáte sa vám to veľmi ťažko hodnotí, pretože vám chýbajú poriadne dáta a pretekové simulácie. Neviete, čo robia ostatní. Ak sa mám spoľahnúť na svoj pocit, tak si myslím, že v tejto horúčave to bude náročné. Ako som povedal, poznáme naše obmedzenia, takže nám nezostáva iné, len sa pokúsiť a vyťažiť z toho čo najviac,“ povedal Verstappen.
Max však stále mohol byť spokojnejší než jeho tímový kolega Júki Cunoda, ktorý, podobne ako v Saudskej Arábii, opäť prišiel o dôležitý čas na trati. V Džidde prišiel o celé preteky po incidente s Pierrom Gaslym, v Miami zas vypadol už v prvej časti šprintovej kvalifikácie, čím prišiel o pár dôležitých kôl úplne na hrane v monoposte, ktorého charakteristiky stále len spoznáva.
„V prvom pokuse sa mi do cesty postavilo jedno inteligentné auto, ktoré vyšlo z boxov a vošlo priamo mne do cesty, čím prerušilo môj pokus,“ vyhlásil Cunoda s dávkou irónie. „Veľa monopostov sa mi počas kvalifikácie plietlo do cesty. Ak mám byť úprimný, tak to je všetko, čo k tomu môžem povedať.“
„Je pravda, že som prebrzdil v poslednej zákrute, ale v podstate od prvej zákruty bolo moje kolo zmarené pre auto na výjazde z boxov. Nebol som schopný odjazdiť jeden poriadny pokus,“ dodal Júki.
Japonský pretekár tak nezajazdil v podstate ani jedno poriadne kolo, keďže prvý pokus mu zmarila premávka, druhý ani nezačal. Red Bull sa dopustil prevádzkovej chyby a nenechal si dostatočnú časovú rezervu. Videli sme, že Júki bol na trati za Maxom Verstappenom, ktorý sa poriadne nedokázal vyhnúť ani Lancovi Strollovi, potom zvolil veľmi široký prejazd poslednou zákrutou.
Druhý pilot Red Bullu sa tak ocitol zaseknutý za ním vo vláčiku, v ktorom zostali uväznení aj Jack Doohan a Oliver Bearman, ktorí takisto nestihli začať svoje posledné pokusy a so šprintovou kvalifikáciou sa predčasne rozlúčili.
„Uvedomoval som si, že to bude tesné, ale nemohol som s tým nič robiť. Čo sa dalo spraviť? Máte pred sebou auto a komunikácia bola dosť chabá. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že som ani neodjazdil poriadnu kvalifikáciu,“ dodal sklamane Cunoda.