logo F1online.skF1online.sk

Marko chváli Cunodu: Pred ním sa naše druhé auto sotva priblížilo k prvej desiatke

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala29. 4. 2025

Júkiho Cunodu čaká ešte veľmi veľa práce, aby sa v Red Bulle RB21 začal cítiť komfortne a zbieral výsledky, na ktoré by sám mohol byť pyšný. Vedenie stajne však už teraz hovorí o prvých pozitívnych ukazovateľoch. Japonský pretekár vraj začína prevyšovať svojich predchodcov.

Cunoda mal svojím spôsobom šťastie v nešťastí. V tejto sezóne by mu výrazne pomohlo, keby mohol za Red Bull odjazdiť už predsezónne testy a poriadne sa pripraviť na nový ročník, no na druhej strane sa svojej šance predsa len dočkal. Navyše sa na jeho výkony hľadí s prižmúrenými očami, keďže po ďalšej skúsenosti s Liamom Lawsonom každému začína byť jasné, že problémom neboli len jazdci.

Helmut Marko hovorí o spokojnosti vo svojom stĺpčeku pre magazín Speedweek aj napriek tomu, že Japonec zatiaľ získal pre svoj tím len dva majstrovské body. “Má dobrú rýchlosť aj prístup. Keď sa v kvalifikácii začne lámať chlieb, na Maxa stráca, ale normálna strata predstavuje dve alebo tri desatiny.”

Podľa športového poradcu sú tieto dve-tri desatiny pre ostatných jazdcov neprekonateľnou hranicou, keďže nemajú taký talent ako Verstappen. Cunoda však nemá zlé výsledky. “Taká nehoda, ako sa stala na VC Saudskej Arábii s Gaslym, sa môže prihodiť. Podľa našich výpočtov mohol obsadiť šieste miesto. To je obrovský krok vpred, pretože pred ním sa naše druhé auto sotva priblížilo k prvej desiatke.”

Zatiaľ čo v béčkovom tíme Red Bullu sa Liam Lawson naďalej hľadá, z Isacka Hadjara je pozitívne prekvapenie tejto sezóny. Jeho vysielačkové výbuchy z juniorských kategórií sú preč a čo je dôležitejšie, výkonnostne sa rozhodne nestratil.

Hadjar si tak vyslúžil oveľa väčšiu pochvalu ako Cunoda, keď ho Marko označil za “objav prvej časti šampionátu”. “Mladý Parížan nepoznal väčšinu z týchto okruhov, ale zakaždým bol už od začiatku veľmi rýchly a odhliadnuc od chyby z Austrálie ich spravil len málo.”

“Isack v pretekoch dosahuje to, s čím majú mnohí juniori vo Formule 1 problémy; jazdí konzistentné časy na kolo, zatiaľ čo veľmi dobre manažuje svoje pneumatiky. Tieto výkony podáva v pomerne pokojnom duchu,” pochválil Francúzov posun z hľadiska temperamentu.

Pred nami je Veľká cena Miami, na ktorej sa Landovi Norrisovi pred rokom podarilo vyhrať prvé preteky v kariére. V Red Bulle očakávajú, že britskej stajni sa bude na okruhu okolo štadióna Hard Rock dariť aj tento rok a trochu utečie konkurencii.

“Opäť sa bavíme o celkom inom okruhu, ale v prvom rade sa očakávajú vyššie teploty. Na papieri to nie je naša výhoda,” uznal Marko. “V Džidde sme v treťom tréningu zaostávali za McLarenom o osem desatín, keď panovali výrazne teplejšie podmienky ako v kvalifikácii.”

Čím je chladnejšie, tým je výhoda McLarenu menšia. “My aj všetci naši súperi sme očakávali, že McLaren sa od všetkých odtrhne, no to sa nestalo. V Miami však očakávame podmienky, ktoré budú viac vyhovovať McLarenu.”

“Momentálne je našou úlohou rozšíriť pracovné okno auta a pracovať aj na tom, aby sme zmiernili isté jeho slabiny pred európskymi pretekmi, a tým pádom vylepšili jeho základnú rýchlosť,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia