logo F1online.skF1online.sk

Ocona ohromila jeho preteková inžinierka Laura Müllerová. Pri práci sa vôbec nešetrí

Esteban Ocon a Laura Müllerová
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala29. 4. 2025

Píše sa rok 2025 a vo Formule 1 sa objavila vôbec prvá preteková inžinierka v histórii. Laura Müllerová má za sebou prvých päť veľkých cien na tejto dôležitej pozícii a svoju novú úlohu zvláda ukážkovo. Tak ju hodnotí Esteban Ocon, ktorého ohromila vo viacerých ohľadoch.

Esteban Ocon si po prestupe z Alpinu do Haasu so sebou nepriniesol aj celý tím inžinierov. Namiesto toho sa jeho “pravou rukou” na boxovom múriku stala nemecká inžinierka Laura Müllerová, ktorá sa po vyštudovaní automobilového inžinierstva na Technickej univerzite v Mníchove začala presadzovať vo svete motoršportu.

V roku 2022 začala pôsobiť na simulátorovom oddelení Haasu, no postupne sa dostávala čoraz bližšie k samotnej trati. Na konci minulého roka Haas oznámil, že ju povýši z pozície výkonnostného inžiniera a z boxového múrika bude komunikovať priamo s Estebanom Oconom.

Esteban Ocon a jeho preteková inžinierka Laura Müllerová (LAT Images/Haas)

“S Laurou sa pracuje skvele,” pochvaľuje si Esteban Ocon. “Je ozaj skvelou inžinierkou. Nazbierala množstvo skúseností v rôznych sériách. Bola v DTM a aj ja som bol v DTM, takže toto máme spoločné. Bola však aj v mnohých iných kategóriách a jej cesta je ohromná.”

“Úžasne sa s ňou pracuje. Je ohromujúce, koľko hodín tomu obetuje, ona ich vôbec nepočíta,” pochvaľuje si Müllerovej pracovitosť, ktorá sa naplno prejavila na tohtoročnej Veľkej cene Japonska. Ocon ju využíva ako dokonalý príklad, ktorý vystihuje pracovnú morálku jeho inžinierky.

“Spomínam si, že v Suzuke sme mali ťažký víkend. Mali sme množstvo stretnutí a debriefingov, pretože sa veci nevyvíjali tak, ako sme chceli a nemali sme takú výkonnosť. Ona však azda celý deň od svojho stola nevstala, aby si šla vziať nejaký sendvič alebo sa šla napiť,” prezradil Ocon.

Vzápätí pokračoval: “Hovorí mi: ‘Esteban, asi si pôjdem dať niečo na jedenie, pretože už je osem hodín večer.’ A ja sa jej pýtam, či ešte nejedla? Ona mi povedala, že nie, pretože nechcela, keďže celý čas sa naplno venovala svojej práci.”

Haas je ako rodina

Aj v menších tímoch na chvoste štartového poľa sa pracuje nesmierne tvrdo, hoci toto úsilie zostáva veľakrát bez povšimnutia. V Haase však ešte môžu byť spokojní; z prvých piatich veľkých cien dokázali ukoristiť dvadsať majstrovských bodov a v šampionáte sú dokonca pred Aston Martinom, ktorý do Formuly 1 leje jeden milión za druhým.

Estebanovi Oconovi sa v novom tíme páči. “Môj prvý dojem z tohto tímu mi hovorí, že je to jedna veľká rodina. Táto stajňa ma vrúcne privítala, takže som sa tu okamžite cítil ako doma. Pre mňa je to ako nový začiatok. Cítim, že som sa veľmi dobre začlenil a každý tu má hlad a motiváciu podávať dobré výkony.”

“Keď sa im niečo podarí, sú na to pyšní. To je skvelé, pretože ak nie ste pyšní na svoju prácu, nemá zmysel sa jej venovať. Je fantastické byť súčasťou tohto tímu a azda v priebehu roka budeme napredovať,” nádeja sa francúzsky pretekár.

Oconovi sa pri práci v Haase vybavujú aj príjemné spomienky na minulosť. “Táto akoby rodinná atmosféra je veľmi podobná tomu, čo som zažil vo Force Indii, no nemáte pocit, že by to bol malý tím. Tento tím na vás pôsobí, akoby bol veľký vďaka tomu, čo dokazuje. Keď niečo potrebujeme, dočkáme sa toho skôr ako v minulosti.”

“Ajao [Komacu] by vám vedel povedať o mnohých veciach, v ktorých sa vieme zlepšiť. Nemám však pocit, že by sme boli malý tím, pretože kvalita odvedenej práce je ohromujúca. Nemám ani pocit, že by nám chýbali ľudia, pretože každý sa mi snaží čo najviac vyhovieť,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia