logo F1online.skF1online.sk

Antonelli využíva aj Bottasove rady: Nikdy neodmietnem žiadnu pomoc, hovorí

Andrea Kimi Antonelli
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 12:31

Andrea Kimi Antonelli vstúpil do Formuly 1 na vlne veľkých očakávaní, ale tiež veľkej podpory zo strany Mercedesu. Toto Wolff je ochotný bagatelizovať a zľahčovať akékoľvek chyby a stopercentne podporiť talianskeho mladíka. Šéf stajne mu dokonca priviedol Valtteriho Bottasa, ktorý je v tejto sezóne rezervným pilotom Mercedesu, ale zároveň niečo ako Antonelliho mentor. Ten s hrdosťou hovorí, že s radosťou prijme akúkoľvek radu.

Pre osemnásťročného chlapca s minimom skúseností je prítomnosť ostrieľaného borca veľmi dôležitá. Valtteri Bottas odjazdil vo Formule 1 takmer 250 veľkých cien a v súčasnosti nie je len rezervným pilotom Mercedesu, ktorý sa zúčastňuje každej veľkej ceny, ale tiež akýmsi mentorom pre talianskeho mladíka, ktorý ochotne priznal, že využíva skúsenosti svojho kolegu.

„Nikdy by som neodmietol a nikdy nebudem ignorovať žiadnu radu,“ povedal Antonelli novinárom. „Som len mladý chalan, ktorý vstúpil do sveta Formuly 1. Musím sa ešte veľa učiť. Valtteri má obrovské množstvo skúseností, takže nemám dôvod, prečo by som nepočúval jeho rady. Snažím sa ich prijať a preniesť priamo na trať. Veľmi mi to pomáha.“

Taliansky mladík spomenul aj jeden konkrétny príklad z Veľkej ceny Japonska. Na tomto okruhu hrala kľúčovú rolu kvalifikácia a s ňou najmä príprava pneumatík. Kombinácia hladkého povrchu a rýchlych zákrut pripravila výzvu hlavne mladým pretekárom.

Viacero odborníkov poukázalo na prácu Maxa Verstappena, ktorému ideálne zahriate pneumatiky pomohli k pole position. Aj technický riaditeľ Mercedesu James Allison po skončení víkendu priznal, že mali viac sledovať prácu holandského šampióna. Rady skúsenejšieho pomohli aj Antonellimu.

„V Suzuke som mal veľké problémy so zahriatím pneumatík,“ priznal taliansky mladík. „Práve s tým mi veľmi pomohol a vysvetlil mi, čo je najlepšie urobiť pri príprave gúm, aby som z nich dokázal vyťažiť maximum.“

„Nie je to ani tak o jazde samotnej, ale skôr o drobných detailoch, ktoré sa na trati dokážu postarať o veľký rozdiel,“ dodal Antonelli.

Súvisiace články

Diskusia