logo F1online.skF1online.sk

VCARB má oveľa širšie pracovné okno, hovorí Cunoda

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 4. 2025

Jedna z najväčších záhad posledných rokov píše v týchto týždňoch novú kapitolu. Nájde sa na tomto svete ešte niekto okrem Maxa Verstappena, kto dokáže zvládnuť monopost Red Bullu? Ako posledný sa o to pokúša Júki Cunoda, ktorý priznal, že to nie je jednoduchá úloha.

Nie je jednoduché vysvetliť bežnému smrteľníkovi, ako je možné, že zo skvelých jazdcov sa v monoposte tohto tímu stávajú priemerní alebo dokonca podpriemerní. Max Verstappen má veľmi unikátny jazdecký štýl a keďže vo farbách Red Bullu zbieral v posledných rokoch obrovské úspechy, inžinieri nasledovali jeho smer. Ten sa však ukázal ako nezvládnuteľný pre ostatných pilotov.

Zmeniť monopost nebude jednoduché a zrejme by sa to nezaobišlo bez obetovania Maxovho času na kolo. Tím sa musí čo najlepšie vyrovnať so situáciou a zároveň umožniť druhému pilotovi, aby sa dostal čo najbližšie k Verstappenovi bez toho, aby skompromitoval koncepciu auta.

„Nie sú rovnaké,“ povedal Júki Cunoda pri vysvetľovaní rozdielov medzi monopostami Red Bullu a Racing Bulls. „VCARB má oveľa širšie pracovné okno, takže nech urobíte čokoľvek, auto Racing Bulls dokáže operovať celkom dobre takmer s každým vyvážením.“

„Red Bull využíva špecifické nastavenie, špecifické pracovné okno, vyžaduje špecifickú prípravu pneumatík a je veľmi náročné nájsť to úzke okno. To je rozdiel medzi týmito dvoma autami a pre mňa je pomerne veľký, pretože som nikdy nerozmýšľal nad prípravou pneumatík, ako ich zahriať, aké zvoliť nastavenie, to všetko sa musím naučiť a nie je to jednoduchá úloha,“ vysvetlil Cunoda.

Ten dúfa, že v aute postupne naberie potrebné sebavedomie. Novinárom povedal, že sebadôvera mu nechýba, ale potrebuje zrýchliť. Až do nehody s Pierrom Gaslym v Saudskej Arábii, ktorá bola označená za pretekársky incident, a nehody v druhom tréningu sme od neho nevideli žiadne veľké chyby, čo je dôkaz dostatočného sebavedomia. Vo Formule 1 je však základnou komoditou čas, nie úroveň sebadôvery.

„Mám celkom dobrú sebadôveru v kokpite, len potrebujem oveľa lepšie pochopiť, ako toto auto funguje v pracovnom okne, ktoré odo mňa požaduje. To je tá najťažšia časť,“ vysvetlil Cunoda.

„Tieto veci prídu so skúsenosťami. Musím do toho ísť krok za krokom. Každý víkend skúšam niečo odlišné, niekedy to vyjde, niekedy nie. Myslím si však, že to je normálne. Doprajem si čas a budem pokračovať v tomto rytme,“ sľúbil japonský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia