logo F1online.skF1online.sk

Nechodí na stretnutia a neodpovedá na maily. Newey investuje všetko do vývoja “rýchleho auta”

Fernando Alonso a Adrian Newey
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 15:21

Keď sa tímu podarí uloviť takú veľkú rybu, akou je Adrian Newey medzi inžiniermi vo Formule 1, treba spraviť maximum pre to, aby mohol využiť svojho kreatívneho ducha. Šéf tímu Andy Cowell si to veľmi dobre uvedomuje, a tak legendárnemu inžinierovi necháva prakticky voľnú ruku.

Minulý rok pred Veľkou cenou Miami sme sa dozvedeli novinky, ktoré otriasli celou Formulou 1: Adrian Newey po takmer 20 rokoch odchádza z Red Bullu Racing. Vtedy sme ešte netušili, že zamieri do Aston Martinu, kde sa pokúsi s Fernandom Alonsom a Lancom Strollom postaviť víťazný či dokonca majstrovský monopost.

Na začiatku mája uplynú dva mesiace od Neweyho príchodu do továrne v Silverstone, kde sa naplno zahryzol do práce. “On je konštruktér. Je jedným z najlepších. Od prvého dňa sme sa starali o to, aby sme mu pripravili správne pracovné prostredie,” hovorí Andy Cowell o tom, ako sa pokúsili vytvoriť Neweymu nový “domov”.

Cieľom toho všetkého je z Neweyho dostať maximum. “Keď prišiel, bol na stretnutiach o nových pravidlách a o koncepciách, na ktorých sme pracovali. Vysvetlili sme mu, koľko nám zostáva času do prvých testov a prvých pretekov. Tiež sme upozornili na všetky deadliny na odovzdanie informácií v súvislosti s týmto monopostom [na rok 2026].”

Ako dlho sa spoznával s novým prostredím? “On sa rovno pustil do práce s inžiniermi a na jeho pracovnej doske začali s rysovaním. Teraz sa nachádza v tej časti konštruktérskeho cyklu, keď navrhuje základné komponenty monopostu. Deväťdesiat percent prípravy auta sa odohráva v továrni, a presne tam chceme mať Adriana.”

“Je vo svojej kancelárii a každý, kto ide okolo nej, hovorí, že ho vždy vidia pri jeho pracovnej doske,” prezradil bývalý motorový šéf Mercedesu, podľa ktorého sa Newey nemusí zdržovať ani korporátnymi povinnosťami. Vo Formule 1 korporátna politika nikdy nevyhráva, o čom by mohol hovoriť Alpine. “Nechodí na stretnutia, neodpovedá na emaily, len skladá rýchle auto. My všetci tento proces podporujeme.”

Newey má v porovnaní s inžiniermi z iných tímov dvojmesačný časový sklz, preto musí zaradiť na ešte vyšší prevodový stupeň. “Musíme tvrdo pracovať. Máme komplikované ciele, aj časové plány sú komplikované. Ideme naplno, rastieme, pripravujeme nové nástroje a veľmi veľkú organizáciu. Bojujeme všetko veľmi tvrdo o to, aby sme v roku 2026 mali rýchly monopost.”

Súvisiace články

Diskusia