Russellovi úplne odišli pneumatiky: Prehrievali sa, pľuzgierovali a odpadli

Medzi Red Bullom, Ferrari a Mercedesom sa situácia vyvíja podľa príslovia „každý chvíľku ťahá pílku“. Monopost W16 v tejto sezóne neraz pôsobil ako druhý najrýchlejší po McLarene, čo potvrdzoval aj George Russell svojimi výsledkami, ale v nedeľných pretekoch v Džidde bol jednoznačne až štvrtý najrýchlejší. Britský pretekár po ich skončení bezradne skonštatoval, že mu absolútne odišli pneumatiky.
V anglickom motoristickom žargóne existuje fráza, ktorá výstižne opisuje situáciu, keď pneumatiky prídu o všetku životnosť, nedodávajú priľnavosť a časy sa len prepadávajú. Hovoria tomu „fall of the cliff“, čo doslova znamená „spadnúť z útesu“. Presne takto opísal po pretekoch stav svojich pneumatík George Russell.
Ak chcete vedieť, ako na tom bol, tak v závere pretekov jazdil pravidelne o viac ako sekundu pomalšie časy než Charles Leclerc. George tak mal jasno v tom, čo je príčinou jeho veľkej straty na najlepších. „Jediné vysvetlenie sú pneumatiky, ktoré sa nám strašne prehrievali,“ skonštatoval po pretekoch Russell.
„Na začiatku druhého stintu som sa snažil udržať Maxa, ale vedel som, že to nedokážem. Ku koncu pretekov mi gumy celkom odišli. V posledných pätnástich kolách som strácal sekundu na kolo. Celkovo nám však chýbalo tempo a myslím si, že aj keby som viac manažoval gumy, beztak by som skončil na piatom mieste,“ pokračoval britský pretekár.
„Vieme, že v súčasnosti je to trochu slabina nášho monopostu. Piate miesto po nevydarenom dni berieme, ale pokúsime sa to rýchlo napraviť,“ dodal Russell.
Kým Ferrari predviedlo v nedeľu takmer bezchybnú prácu s „čiernym zlatom“, v Mercedese sa to prejavilo ako jedna zo slabín monopostu W16. Russell a jeho tímový kolega Kimi Antonelli zamierili do boxov medzi prvými, čo ich situáciu v závere pretekov ešte sťažilo.
„Z nejakého dôvodu zahrievame pneumatiky viac ako naši súperi. Dostanete sa až do bodu, keď sú z vašich gúm balóny. Mali sme pľuzgiere na predných pneumatikách, pľuzgiere na zadných a potom som odrazu nemal žiadnu priľnavosť,“ skonštatoval momentálne štvrtý muž šampionátu.
„Musíme pochopiť, prečo sme na tom v Bahrajne boli tak dobre, keďže aj tamojšia trať je citlivá na prehrievanie pneumatík, aj keď to bolo veľmi odlišné prehrievanie ako tu v Džidde. Pred dnešnými pretekmi sme si robili možno ešte väčšie nádeje než v Bahrajne, ale skončilo to presne opačne. Musíme to pochopiť,“ dodal Russell.