logo F1online.skF1online.sk

Cunoda stále nechápe svoj Red Bull: Keď na to zatlačím, auto sa nepredvídateľne pretáča

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:08

Júki Cunoda pokračuje vo svojej mravčej práci. Japonský pretekár ukazuje vo voľných tréningoch záblesky skvelej formy, ale keď príde na lámanie chleba, Max Verstappen mu vždy výraznejšie odskočí. Vzhľadom na výkony jeho predchodcov však nie je ôsme miesto, aj keď so stratou deväť desatín na tímového kolegu, považované za neúspech.

Skrotiť monopost RB21 predstavuje jednu z najväčších výziev, akým pretekár môže čeliť. Max Verstappen ukazuje, že v tomto prístupe sa skrýva potenciál, ale odomknúť ho je takmer nemožné. Red Bull je unikátny stroj a aký je život s ním sa teraz laickej verejnosti snaží vysvetliť Júki Cunoda, ktorý sa ho ako ďalší v poradí pokúša skrotiť.

„V štvrtej zákrute som dostal obrovský pretáčavý šmyk,“ povedal po ôsmom mieste v kvalifikácii japonský pretekár. „Keď na to viac zatlačím, neustále prichádzajú tieto nepredvídateľné pretáčavé šmyky. Je naozaj ťažké sa s týmto monopostom dostať na hranu.“

To je presne rozdiel medzi Red Bullom a Racing Bulls. Slovo „predvídateľnejšie“ opakoval po návrate do sesterského tímu aj Liam Lawson. Sebadôvera je alfa a omega pretekárskeho jazdca. Ak svojmu stroju nedôverujete pri jazde na limite, buď nasleduje nehoda, alebo nevyužijete jeho maximálny potenciál a ste pomalší. „Mohol som z toho vyžmýkať pár milisekúnd, ale v súčasnosti je pre mňa ťažké nájsť limit, čo je veľmi frustrujúce,“ vysvetlil Cunoda.

Tomu všetci naokolo prízvukujú, že by sa nemal pozerať na Verstappena a pokúšať sa ho poraziť. Z prehnaného zízania na dáta a porovnávania s tímovým kolegom klesala sebadôvera Júkiho predchodcom. Ako však nestratiť sebavedomie, keď nemáte dôveru vo vlastný stroj a váš tímový kolega vás poráža o sekundy?

„Nepovedal by som, že sa trápim v porovnaní s Maxom, pretože sú to len moje tretie preteky. Auto je však naozaj nepredvídateľné. Stále nechápem, prečo došlo k tomu pretáčavému šmyku,“ hútal nahlas Cunoda.

„Možno som v tréningu zvolil príliš komfortné nastavenie, ale na trati v tom čase nevládli najlepšie podmienky. Možno musím premýšľať o niečo viac o evolúcii trate a poklese teplôt. Okruh sa zlepšoval a zlepšoval, ale ja som sa zhoršoval. To je tá náročná časť,“ dodal Júki.

Súvisiace články

Diskusia