Cunoda: Prvé dve veľké ceny dopadli lepšie, než som čakal

Júki Cunoda v Saudskej Arábii uzavrie prvú pretekovú trojičku ako pilot Red Bullu. Po nej príde čas na prvé komplexnejšie hodnotenie toho, či výmena Liama Lawsona bola správnym rozhodnutím. Japonský pretekár je však relatívne spokojný; vraj očakával náročnejší vstup.
Prvé dvojité body sú doma. Veľká cena Bahrajnu bola od minuloročnej VC Las Vegas prvou, na ktorej dokázali obaja piloti Red Bullu zabodovať. Červených býkov to síce nevytrhne z biedy a pri pohľade na výkonnosť monopostu ani nemôžeme hovoriť o veľkom posune vpred, ale pre Júkiho Cunodu je to aspoň malá odmena.
“Ja som spokojný s tým, aký pokrok som spravil na prvých dvoch pretekoch,” prezradil Júki Cunoda vo štvrtok. “Pravdepodobne to dopadlo o trochu lepšie, než som si myslel.”
Monopost RB21 však potrebuje spoznať. “Ešte stále som uprostred tohto procesu, keď sa snažím pochopiť auto, ako funguje na rôznych tratiach a v rôznych podmienkach. Toto príde až so skúsenosťami a časom. Keď však prihliadnem na tieto dva preteky, som spokojný s tým, akú mám sebadôveru. Samozrejme, nie je to stopercentne dokonalé, ale je to OK.”
Cunoda považuje tréningy za jednu z oblastí, kde sa vie zlepšiť. Ak je totiž v treťom tréningu na osemnástej priečke ako v Bahrajne a pred kvalifikáciou treba výrazne zmeniť nastavenia monopostu, v rozhodujúcich chvíľach ho to môže zradiť.
“V tréningoch chcem byť o čosi konzistentnejší,” prezradil o svojich cieľoch pred VC Saudskej Arábie. “Na posledných dvoch veľkých cenách to bolo v tréningoch ako na hojdačke. V Bahrajne som mal náročné tréningy. V niektorých fázach to malo svoj dôvod, ale myslím si, že ak sa do toho dokážem dostať skôr, tak budem mať aj väčšie sebavedomie. Dokážem tiež vydolovať extra výkon z auta, a to azda lepšie, než sa mi v kvalifikácii darilo. To je mojím cieľom.”
Nikto však neočakáva, že sa dostane až na úroveň Maxa Verstappena. Vedeniu bude celkom stačiť, ak sa k nemu aspoň priblíži a bude zbierať body. “Max vie toho o aute oveľa viac ako ja, takže aj keď monopost nie je v správnom okne, dokáže z neho vyžmýkať viac výkonu. V kvalifikácii to spôsobuje veľké rozdiely, najmä vtedy, keď je to tesné.”
“Nie je ľahké dostať sa do toho okna. Na posledných dvoch veľkých cenách sme navyše menili úroveň prítlaku a rôzne ďalšie veci. Z tohto dôvodu to nie je ideálne, pretože pilot chce mať v priebehu týždňa čo najkonzistentnejší balans,” dodáva Cunoda. “Samozrejme, tím sa snaží vyriešiť tento problém, ale vyriešiť to nie je najľahšie. Určite máme niečo naplánované a dočkáme sa vylepšení, ale uvidíme. Azda sa veci zlepšia, keď budem mať v aute viac sebavedomia.”