logo F1online.skF1online.sk

Je Lawson aktuálne jazdcom s najhoršou formou? V Bahrajne zažil ďalší hororový víkend

Liam Lawson
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 4. 2025

Liam Lawson má za sebou druhé preteky vo farbách tímu Racing Bulls. Po odchode z Red Bullu sme očakávali, že sa pomaly začne zdvíhať a získavať stratenú sebadôveru. To sa však nestalo a zároveň mu prestalo priať šťastie. V bahrajnských pretekoch to nezvládol a dostal až dve penalizácie.

V Bahrajne nemal vydarený víkend ani jeden z pilotov stajne z Faenzy. Po skvelých výkonoch v počiatočnej fáze sezóny zažil Racing Bulls trochu nevýrazných pár dní. Aj v strede poľa vidíme výrazné výkyvy výkonnosti a v tomto prípade to bol sesterský tím Red Bullu, ktorému nesadli charakteristiky okruhu Sachír.

Stále to však bolo reprezentatívne porovnanie jazdcov s rovnakým vybavením. Isack Hadjar skončil v kvalifikácii dvanásty, len pár stotiniek za Jackom Doohanom a Júkim Cunodom, kým Liam Lawson vypadol už v Q1. Veľmi podobný príbeh písali aj nedeľné preteky a Novozélanďan „ozdobil“ svoj veľmi matný výkon dvoma penalizáciami – prvú dostal za kolíziu s Lancom Strollom, druhú za zrážku s Nicom Hülkenbergom.

„V podstate celé preteky som bol zavesený na zadnom krídle niektorého zo súperov,“ skonštatoval po nedeli Lawson. „Mali sme veľmi dobrú rýchlosť, ale nedokázali sme ju použiť. Ak mám byť úprimný, tak jedinou šancou na predbehnutie pre mňa boli útoky na brzdy z veľkej diaľky. Nedostával som sa do kolízií úmyselne, ale inak to nešlo.“

„Je škoda, že nemáme výsledok, v ktorom by sa odrazila naša rýchlosť. Auto bolo rýchle aj v kvalifikácii, ale nedokázali sme to využiť; potom sme boli veľmi rýchli aj v pretekoch, ale pri štarte zo zadných priečok to nemôžete ukázať,“ dodal Lawson.

Nuž, keby sme chceli veľmi vyrývať, mohli by sme povedať, že zo zadných priečok štartoval aj Ollie Bearman. On však na rozdiel od pilotov Racing Bulls dokázal kvalitne odštartovať, s tímom zvolil správnu stratégiu a pri predbiehaní predviedol pretekárske umenie, ktoré v nedeľu chýbalo nejednému z jeho konkurentov. Práve schopnosť dostať sa pred súpera čisto a hladko bude v takto vyrovnanom poli čoraz cennejšia.

Racing Bulls tak v nedeľu pútal pozornosť najmä Lawsonovými nehodami. Jeho tímový kolega Isack Hadjar bol nenápadnejší, keďže nespôsobil žiadnu kolíziu. Ani on však po pretekoch nevýskal. „Už samotný štart bol katastrofa,“ povedal francúzsky pretekár, ktorý sa v prvom kole prepadol z dvanásteho na šestnáste miesto.

„Mal som pocit, že som sa ani nepohol zo štartovacieho boxu, takže musím preskúmať, čo sa tam stalo, pretože len tam sme stratili asi dve pozície. Potom sme mali určite agresívnu stratégiu, ale tiež tempo. Zdalo sa, že sme sa rozhodli správne, ale pri reštarte som bol na tvrdých pneumatikách, a to nás zabilo. Na použitých hardoch som bol skrátka príliš pomalý,“ skonštatoval Hadjar.

Súvisiace články

Diskusia