logo F1online.skF1online.sk

Máme obrovskú stratu, skonštatoval po piatku Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 4. 2025

Po víťazných fanfárach v Japonsku nevstúpil Red Bull do bahrajnského víkendu na rovnakej vlne. Tím sa v piatok na okruhu Sachír poriadne vytrápil a strata ôsmich desatín na mužov v pápajovom je priam priepastná. Optimisticky to nevidí ani Max Verstappen.

Holandský pretekár v prvom tréningu uvoľnil miesto juniorovi stajne Ajumovi Iwasovi a do kokpitu sa posadil až večer. Pripojil sa k dvadsiatke pilotov, ktorá na okruhu bojovala s nedostatkom priľnavosti. Zmena prostredia a trate však jeho Red Bullu ani trochu neprospela a po víťazstve v Japonsku skončil v druhom tréningu na siedmom mieste so stratou viac ako ôsmich desatín sekundy na dominujúce McLareny.

„Na trati nebola žiadna priľnavosť a bolo to náročné. Trvalo mi pár kôl, kým som sa do toho dostal, ale strata bola napriek tomu obrovská,“ skonštatoval Verstappen po piatku. „Nie som spokojný, veľmi som sa trápil s nedostatkom priľnavosti a celkovo s pocitom v kokpite. Vyváženie nebolo najhoršie, ale ani najlepšie.“

„Máme pred sebou veľa práce, taktiež v pretekových simuláciách, skrátka sme boli v každom kole príliš pomalí. Úprimne, na trati to nebola veľká zábava, aj keď som si ku koncu natrénoval aj driftovanie,“ dodal s úsmevom Max.

Ten je v tejto sezóne zvláštne pokojný. Aj keď jeho Red Bull stratil na McLaren osem desatín, Verstappen rozdával úsmevy a príjemnú náladu. Na niečo také nie sme z minulosti zvyknutí. Red Bull pritom stratil na McLaren osem desatín napriek skutočnosti, že Max strávil väčšinu druhého tréningu na mäkkých pneumatikách. „Je to veľká strata,“ skonštatoval štvornásobný majster sveta. „Zvolili sme trochu odlišný prístup k našim piatkom a myslím si, že tento rozostup je veľmi veľký.“

McLaren pred týmto víkendom avizoval, že v Bahrajne nebude mať taký náskok. Zatiaľ sa to nepotvrdzuje. Jeho tímový kolega Júki Cunoda mal naproti tomu plnú hlavu iných starostí. Japonský pretekár si stále zvyká na nové prostredie a monopost. Nikto od neho nežiada, aby naháňal Landa Norrisa s Oscarom Piastrim, ale získal aspoň nejaké body pre svoj tím.

„Hlboko vnútri viem, že máme potenciál, ale je ťažké ho z auta vydolovať. Mohol som si počínať oveľa lepšie na úsekoch, v ktorých sa dá získať čas na kolo úplne zadarmo,“ povedal po piatku Cunoda.

„Mali by sme oveľa viac učesať prevádzkovú stránku, napríklad zahrievanie pneumatík alebo tlačidlá na volante, ktorá dnes bola dosť rozháraná. Smerom do budúcna sa podobným situáciám musíme vyhnúť. Možno ja a Woody (jeho inžinier, Richard Wood, pozn. red.) musíme ísť dnes večer von a o niečo viac prehĺbiť náš vzťah,“ dodal japonský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia