Cunoda o nastavení Red Bullu: Je neuveriteľné, že Max s tým dokáže jazdiť

Júki Cunoda je ďalší v zástupe pilotov Red Bullu, ktorí sa pokúsia zvrátiť osud podobný Pierrovi Gaslymu, Alexovi Albonovi, Sergiovi Pérezovi a Liamovi Lawsonovi. Japonský pretekár má za sebou nesmelé začiatky na svojom domácom okruhu v Suzuke, ktoré neviedli k vytúženému výsledku. Júki však zostáva optimistický a dúfa, že časom si s Red Bullom potyká.
Japonský pretekár ukazoval vo voľných tréningoch prísľub. Jeho časy sa miestami pohybovali v rozmedzí jednej desatiny za Maxom Verstappenom. Keď však v kvalifikácii prišlo na lámanie chleba, skončil, podobne ako Lawson pred ním, ako v poradí najhorší pilot Red Bullu.
Neúspešná kvalifikácia určila jeho osud v pretekoch a Japonec zostal zaseknutý v hĺbke poľa. Pre Júkiho to bola veľká škola a v Bahrajne sa so svetom podelil o prípravu, ktorú absolvoval s tímom.
Po skúsenostiach na trati aj na simulátore Cunoda hovorí, že badá jasné rozdiely medzi virtuálnym a skutočným svetom. Aj keď mal oveľa väčšie zadné krídlo ako holandský pretekár, jeho neskúsenosť ho vraj prinútila, aby sa s inžiniermi vydal viac smerom, ktorým išiel Verstappen. Podľa vlastných slov bol ohromený.
„Pokiaľ ide o môj pocit v aute, zatiaľ je to v poriadku. Ešte je skoro a neviem povedať, či s ním dokážem jazdiť komfortne. Myslím si však, že sa dokážem vyrovnať s vyvážením, s ktorým má väčšina jazdcov zatiaľ problémy,“ povedal optimisticky naladený Cunoda novinárom v Bahrajne.
„V skutočnosti sme sa priklonili viac k Maxovmu nastaveniu, nie môjmu. Považoval som to za správne rozhodnutie a prekvapivo som s tým dokázal jazdiť celkom dobre. Zatiaľ som teda spokojný,“ pokračoval japonský pretekár.
„Na simulátore sme skúšali trochu odlišný smer ako v Číne, pretože sme sa sústredili na upokojenie zadnej časti. Dopracovali sme sa k celkom dobrému nastaveniu a aj Max s ním bol spokojný. V Suzuke sme ho skúsili posunúť ešte o niečo extrémnejším spôsobom, ale nevyšlo to. Nechcem povedať, že som jazdil s Maxovým nastavením z Číny, pretože Šanghaj je viac limitovaný v prednej časti, ale už na simulátore som rozhodne cítil, aké náročné je jeho nastavenie. Je neuveriteľné, že s ním dokáže jazdiť,“ dodal uznanlivo Cunoda.
V jeho prípade zohrala v japonskej kvalifikácii veľkú dôležitosť aj príprava pneumatík. Kým v Racing Bulls bol zvyknutý na konkrétne inštrukcie a špecifické procedúry, v Red Bulle majú vo zvyku nechávať všetko na pilota. Je možné, že monopost RB21 je oveľa viac závislý na cite jazdca a príprava sa líši v závislosti od okruhu a podmienok.
„Povedal by som, že vo VCARB-e vám presne povedia, čo máte robiť, zatiaľ čo v Red Bulle sa to prispôsobuje v priebehu samotného prípravného kola. Je to celkom odlišný prístup, ale neviem povedať, ktorý je lepší,“ vysvetlil Cunoda.
„Prístup VCARB-u je jednoduchší pre jazdca, ale Max v Red Bulle jazdí už deväť rokov a zvláda to prirodzene. Ja sa ešte budem istý čas hľadať. Je to proces a snažíme sa nájsť spôsob, ako zlepšiť môj pocit v kokpite a trochu mi uľahčiť život,“ dodal japonský pretekár.
- Značky
- Júki Cunoda
- Red Bull