logo F1online.skF1online.sk

Bearman odchádza z Japonska s nečakaným bodom: V piatok sme nemali formu

Ollie Bearman
© Getty Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 4. 2025

Po prvých troch veľkých cenách sezóny začíname vnímať aj rozloženie síl v strede poľa. Po extrémne náročnej Veľkej cene Austrálie sa spamätal tím Haas, ktorý dokazuje, že minuloročné výsledky neboli náhoda. Okrem toho, zdá sa, že americká stajňa nachádza v mladučkom Oliverovi Bearmanovi muža, ktorý je schopný v skúsenosťami našliapanom strede poľa doručiť výsledok.

Čisto pri pohľade na víkend Estebana Ocona by sme mohli nadobudnúť pocit, že tím nadviazal na austrálske problémy, ale z výsledku Ollieho Bearmana vyplýva, že monopost VF-25 dokáže bojovať o body každý víkend. Dôležité sú kvalifikácie a následná realizácia pretekov – a vlastne celých víkendov.

Nateraz sa zdá, že Williams, Haas a Racing Bulls zvedú tuhý boj v strede poľa, zatiaľ čo Aston Martin, Alpine a Sauber majú väčšiu stratu. V týchto podmienkach je však dôležitá nielen výkonnosť monopostu, ale aj jazdca, ako to tento víkend ukázal skvelý Ollie Bearman.

„Myslím si, že v sobotu aj v nedeľu sme dosiahli maximum. Úprimne, bol som prekvapený z nášho výkonu v kvalifikácii vzhľadom na horšiu piatkovú formu. Na tento víkend sme priviezli novú podlahu a zdá sa, že fungovala podľa očakávaní, čo ma teší, pretože tím sa musel dosť poponáhľať s jej nasadením vzhľadom na naše trápenie v Austrálii,“ povedal po pretekoch britský pretekár pre televíziu Sky.

„Za desiate miesto máme možno len jeden bod, ale dnes sme odviedli slušnú prácu. Celkovo som nemal tempo, aby som bojoval s Albonom alebo Hadjarom a myslím si, že dnes sme nemohli dosiahnuť viac,“ dodal Bearman.

Ten svoju nedeľu označil ako „osamelé preteky“, keďže nečelil hrozbe zo strany Alonsa a Gaslyho za sebou, ale tiež nemal tempo, aby vyzval Albona a Hadjara pred sebou. Ollie skrátka odviedol, čo potreboval. Naopak, jeho tímový kolega Esteban Ocon musí čo najrýchlejšie zabudnúť na japonský víkend. Po nevydarenej kvalifikácii mohol len čakať na zázrak, ktorého sa nedočkal.

„Cieľom bolo čakať na safety car. Štartovali sme na tvrdých pneumatikách a nemali sme čo stratiť. Skúsili sme alternatívnu stratégiu a štart sa mi podaril, ale bez výjazdu bezpečnostného vozidla nám to nemohlo vyjsť,“ skonštatoval Ocon po pretekoch.

„Aspoň sme pozbierali ďalšie dáta a máme viac informácií, s ktorými môžeme pracovať pred ďalšími pretekmi. Dôležité je, aby sme preniesli dobrú výkonnosť z Ollieho monopostu. Tím odviedol veľmi dobrú prácu a po sklamaní v Austrálii priniesol vylepšenia. Musím pochváliť Ollieho, pokúsime sa vyťažiť maximum z tohto víkendu a dostať do správnych koľají aj môj monopost,“ sľúbil francúzsky pretekár.

Súvisiace články

Diskusia