Cunodove zistenia po piatku: Simulátor celkom nezodpovedá realite

Júki Cunoda má za sebou prvý deň ako pilot Red Bullu. Vo štvrtok bol nadšený z tejto príležitosti a tešil sa na to, kedy začne krotiť monopost RB21, no v piatok sa musel vrátiť do reality. Nová posila Red Bullu si v prvých dvoch tréningoch uvedomila, že RB21 sa v simulátore správa inak ako priamo na trati.
V prvom tréningu sa Red Bull rozhodol pripraviť na kvalifikáciu výlučne s mäkkými pneumatikami. Max Verstappen a Júki Cunoda obsadili piate a šieste miesto, pričom ich delila len jedna desatinka. Štart do víkendu preto prebehol nad očakávania.
“Prvý tréning bol lepší, než sme čakali. Bol to dobrý začiatok,” potešil sa Júki Cunoda, ktorý popoludní obsadil len osemnástu pozíciu. V rozkúskovanej druhej časti programu totiž nevytiahol ani jednu sadu mäkkých pneumatík a neodjazdil žiadnu kvalifikačnú simuláciu.
“V druhom tréningu som nezajazdil merané kolo. Myslím si, že nás čaká veľa práce. Trochu som sa trápil. Budeme sa musieť lepšie pozrieť na dáta z druhého tréningu, ale vo všeobecnosti to bolo OK. Musím si len vypracovať sebavedomie,” zamyslel sa nad tým, čo by mu pomohlo.
Všetkých však bude zaujímať, či sa naplnili očakávania o tom, že jazda v monoposte RB21 nie je žiadnym pôžitkom. Reportéri sa Cunodu na túto tému spýtali aj v súvislosti s jeho dojmami zo simulátora, na ktorom vraj nemal pocit, že by to s Red Bullom malo byť také ťažké.
Aké je teda auto priamo na trati? “Trochu sa líši od toho, čo som cítil na simulátore,” pripustil Júki Cunoda. “Možno sa líši o čosi viac, než som očakával. Vedel som však, že skutočné auto bude vždy trochu iné. V reálnom aute bolo všetko o čosi výraznejšie. Cítil som, že to bolo náročnejšie.”