Pérez teraz vyzerá ako hotový kúzelník, hovorí Webber

Red Bull bude na Veľkej cene Japonska stredobodom pozornosti. Nie je to len rozlúčka s Hondou a špeciálne lakovanie, ale hlavne jazdecká otázka, ktorá prichádza vo svetle konca majstrovskej formy tohto tímu. Red Bull sa dostal pod obrovský tlak po jazdeckej aj výkonnostnej stránke a málokto si myslí, že inžinieri v dohľadnej dobe nájdu cestu z problémov.
Predstavte si, že by Max Verstappen opustil stajňu z Milton Keynes. Samozrejme, v budúcom roku nás čaká kompletná zmena pravidiel, čo umožní inžinierom, aby začali od nuly a postavili auto, ktoré nesadne len jednému jazdcovi. Tím si však v tejto chvíli nemôže dovoliť stratu svojej jazdeckej jednotky ani na jediný víkend, napríklad pre zranenie alebo chorobu, pretože mu hrozí vysoká porážka v súboji so sesterským Racing Bulls.
„Zdá sa, že je to náročné, a že Max je jediný, kto z toho auta dokáže vyžmýkať poriadny čas. Sergio Pérez teraz vyzerá ako hotový kúzelník, keď sa pozrieme na niektoré z jeho pretekov v minulom roku. Je zaujímavé sledovať, čo v tom tíme robia,“ povedal pre podcast Formula For Success bývalý pilot Red Bullu Mark Webber.
„Tri alebo štyri desatiny sú v tomto biznise obrovský rozdiel. Liam sa nedokázal spojiť so svojím autom. Dokáže sa vrátiť do správnych koľají a znovu sa rozbehnúť s menším tímom? A čo ak sa Júkimu nepodarí nakopnúť monopost Red Bullu? Čo sa stane? Bude to veľmi zaujímavá dynamika,“ dodal bývalý pilot a dnes manažér Oscara Piastriho.
Ten použil celkom trefné prirovnanie s MotoGP. V modernej histórii motoršportu má k niečomu podobnému najbližšie asi situácia španielskeho motocyklového šampióna Marca Márqueza. Ten bol v Honde roky absolútne neporaziteľný, získal šesť titulov a tím i stroj vybudoval okolo seba. Keď sa však v roku 2020 zranil, Honda bola absolútne stratená. Za Marca sa nenašla náhrada, ktorá by dokázala zvládnuť „jeho“ motorku.
Je to celkom pekná sonda do budúcnosti, ktorá možno čaká Red Bull v prípade, že Verstappen opustí tím. „Max ten tím ťahá sám, a to doslova. Hovoríme o troch desatinách v každom sektore, čo je absolútne neprijateľné. Je to ako Marc Márquez po odchode z Hondy. Marc si za dlhé roky našiel po technickej stránke cestu, ako zvládnuť svoju motorku. Okrem toho, ak sa necítite komfortne na dvoch kolesách, môžete sa zraniť,“ pripomína Webber.
„Ak by bol Liam Lawson v podobnej situácii, pravdepodobne by sa zranil, pretože by nedokázal nájsť rýchlosť a spadol by. Keď Márquez odišiel z Hondy, nikto nezvládol riadiť tú motorku. Je to zaujímavé aj pri pohľade na Maxa. Ktovie, ako dlho zostane v Red Bulle, možno tam bude ešte tri alebo štyri roky, ale tím musí zariadiť, aby nebolo jeho auto zvládnuteľné len pre jedného človeka na svete,“ dodal Austrálčan.