Cunoda: Nebude to ľahké, ale v Japonsku by som chcel skončiť na pódiu

Júki Cunoda sa v nedeľu prvýkrát postavil pred verejnosť ako pilot Red Bullu. V Tokiu sa na akcii Hondy zišli stovky fanúšikov, aby si prišli pozrieť svojho vyvolenca v novej kombinéze a vypočuť si jeho prvú bezprostrednú reakciu na udalosti z posledných dní. Dozvedeli sa, že už tento víkend by chcel pre nich vybojovať pódiovú trofej, hoci nemá žiadne ilúzie o tom, aké to bude náročné.
Možno by sme čakali, že Júki Cunoda sa po prestupe do Red Bullu začne obávať tlaku, ktorý je s tým spojený. Reportéri portálu motorsport.com však na akcii v Tokiu boli a prezradili, že pôsobil úplne inak — ako muž, ktorému konečne sňali okovy. Japonec bol uvoľnený a pred 400 fanúšikmi neustále žartoval a usmieval sa.
Rozhovor s ním viedol jeho mentor a bývalý pretekár WTCC Rio Mičigami. “Nechceme na teba vyvíjať priveľký tlak, ale je nemožné nemať vysoké očakávania,” opáčil Mičigami, po čom sa Júki Cunoda zoširoka usmial: “Áno, prosím, len sem s tými očakávaniami a tlakom!”
Ak sa dobré výsledky rýchlo nedostavia, Cunoda sa veľmi rýchlo môže ocitnúť v tlakovom hrnci. Na to však príde čas neskôr. V prvom rade si treba užiť, že si konečne splnil jeden zo svojich snov.
Cunoda priznal, že najskôr sa mu správam z Red Bull ani nechcelo veriť. “Keď mi prvýkrát zavolali, povedal som si, páni, tak toto bude zaujímavé. Uvedomil som si, že prestupujem do iného tímu. Samozrejme, bol som šťastný, že sa pridávam k Red Bullu, ale keď som sa nad tým dôkladne zamyslel, odrazu mi prišla až nereálna predstava, že budem jazdiť za Red Bull na VC Japonska.”
“Spočiatku som bol taký zaneprázdnený, že som ani nemal čas si naplno užiť toto vzrušenie. Musel som okamžite naskočiť do simulátora, absolvovať prípravu sedadla a postarať sa o veľa iných vecí v rámci príprav. Byť povýšený do Red Bullu je úžasná príležitosť, ale v prvom rade sa chcem poďakovať svojim inžinierom [v Racing Bulls] a ľuďom, ktorí ma podporovali. Ďakujem vám,” nezabudol na svoj “domovský” tím, v ktorom strávil viac času ako ktorýkoľvek iný pilot.

Ako už naznačil, za sebou má intenzívne prípravy, do ktorých sa pustil koncom minulého týždňa. Na akcii preto dostal otázku, aký je výhľad z kokpitu červených býkov? “Keď už sedíte v kokpite F1, výhľad je vždy rovnaký. Ospravedlňujem sa vám za nudnú odpoveď,” opäť žartoval Cunoda. “Keďže tento rok som bol rezervným jazdcom, prípravu sedadla som už absolvoval. Spomínam si však, že vtedy som uvažoval: Prečo to vôbec robím? Aj tak tu nebudem pretekať… Tentoraz som prípravu sedadla bral vážne.”
Zvládne Cunoda jazdu v Red Bulle RB21?
Keď Júki Cunoda na konci minulého roka testoval monopost RB20 na okruhu v Abú Zabí, do médií vyhlasoval, že sa mu v ňom jazdilo veľmi dobre. Časy mal takisto konkurencieschopné, no aj napriek tomu sa Red Bull rozhodol pre Liama Lawsona.
Cunoda prezradil, že vyjadrenia si vtedy starostlivo pripravil, aby navýšil svoju šancu na prestup. “Ak mám povedať pravdu, tak trochu som sa pokúsil predať,” povedal s úsmevom. “Aj tak sa mi však okamžite darilo jazdiť v aute normálne v tom zmysle, že som cítil, že auto mi vyhovuje.”
“Na simulátore som strávil asi dva dni. Z tejto skúsenosti som nemal pocit, že by sa v aute jazdilo tak ťažko. Nadobudol som dojem, že predná časť auta je veľmi živá, ako to ľudia zvyknú vravieť. Ak sa však pýtate, či sa ťažko ovládalo, nepovedal by som, že by som ma nejaké zvláštne pocity — aspoň na simulátore,” pokračoval rodák zo Sagamihary. “Samozrejme, asi si budem chcieť nastaviť auto inak ako Max. Chcem si rozvinúť svoj vlastný štýl nastavenia auta, dobre ho pochopiť a od prvého tréningu sa postupne dostať do tempa.”
Júki Cunoda má pred ďalším víkendom obrovskú príležitosť stať sa prvým japonským jazdcom od Kamuja Kobajašiho, ktorému sa podarilo potešiť domácich fanúšikov pódiom. Jeho krajan to dokázal v Suzuke v roku 2012.
Aj keď to možno znie odvážne, ciele sa s tým zhodujú. “Moje ambície sa nezmenili. Nechcem príliš zvyšovať očakávania, ale počas tohto víkendu VC Japonska chcem skončiť na pódiu,” povedal už smrteľne vážne. “Viem však, že už od začiatku to nebude také ľahké. Moja priorita je najskôr pochopiť auto a ako sa správa v porovnaní s VCARB. Ak si prirodzene budem jazdu užívať a v prvom tréningu sa s ním zoznámim, výsledky sa dostavia. Ak to bude viesť k pódiovému finišu, bude to úžasné.”

Red Bull si pre tento víkend pripravil špeciálne lakovanie monopostu, ktorý by mal byť bielo-červený, teda ladený podobne ako v Turecku 2020. Stajňa sa tým chce poďakovať svojmu dodávateľovi a Cunoda sa chce zas poďakovať za dlhoročnú podporu.
“Toto je posledný rok partnerstva medzi Red Bullom a Hondou, takže mám pocit, že jazdiť za Red Bull Racing v Suzuke je takmer ako osud. Ja chcem bojovať s najlepším motorom, ktorý má Honda, a prejaviť jej vďaku za všetko, čo pre mňa spravila. Dúfam, že si to užijem so všetkými fanúšikmi. Viac než na čokoľvek iné sa teším na výzvu, ktorá je predo mnou,” dodáva Cunoda. “V živote nezažijete veľa chvíľ, keď čelíte takémuto extrémnemu tlaku a keď máte v rukách takúto obrovskú príležitosť, takže si viem predstaviť, že to budú neskutočne vzrušujúce preteky.”