Bearman ľutuje pozdravy „ciao“ Lawsonovi a Gaslymu

Bol Oliver Bearman nespravodlivo prehliadnutý ako jazdec dňa? Samozrejme, kandidátov by sme našli viac, ale ak by sme mali vybrať jazdca, ktorý sa nám postaral o najviac akcie a najviac manévrov, bol by to anglický mladík, ktorý v nedeľu poskočil zo sedemnásteho miesta na desiate – po diskvalifikáciách oboch Ferrari dokonca na ôsme. V pretekoch sa prezentoval obrovskou sebadôverou, ale po ich skončení opäť prehovoril o niečo skromnejší Ollie.
Britský pretekár zo seba nemal najlepší pocit po sobotnej kvalifikácii. V piatkovej šprintovej kvalifikácii sa blysol a porazil tímového kolegu Estebana Ocona, ale v sobotu s ním pomerne vysoko prehral. V pretekovom tempe však jeho Haas lietal a porážal jedného súpera za druhým.
Bearman sa ako jeden z mála môže pochváliť zostrihom nádherných predbiehacích manévrov. Skúsil pritom všetko, od manévrov na brzdy až po útoky na vonkajšiu stranu a následný výjazd, pričom si neodpustil ani drobnú provokáciu v podobe pozdravov „ciao“ na adresu Lawsona a Gaslyho, ktorých predbehol učebnicovým „switchbackom“ z vonkajšej strany.
„Teraz to ľutujem,“ povedal Bearman skromne v rozhovore pre F1 TV, na ktorý prišiel s tímovým kolegom Estebanom Oconom. Francúz v tom čase ešte nevedel, o čom je reč, takže mu to Ollie vysvetlil. „Urobil som dva switchbacky v štrnástej zákrute, jeden na Red Bull a jeden na Alpine. Vtedy som bol z tých manévrov nadšený.“
Aj keď lamentoval nad tým, či takéto vysielačky boli vhodné, Bearmanovi to nič neubralo na radosti z vydareného výkonu. „Tvrdé pneumatiky ku koncu stintu veľmi vychladli a v takom prípade je veľmi ťažké žiadať viac od predných pneumatík. Pri predbiehacom manévri na Strolla som mal zmeniť brzdný balans. Vtedy sa ozval inžinier a povedal: ‚Mal by si posunúť brzdný balans viac na zadok.‘ Ďakujem, to som naozaj nevedel,“ povedal so smiechom Ollie.
Anglický pretekár v skutočnosti nevydržal na tvrdých pneumatikách príliš dlho. Do boxov zamieril už po 26 kolách, ale zvyšných 30 bez problémov potiahol na mediumkách. Lance Stroll, ktorý taktiež štartoval na hardoch, zamieril do boxov až v 36. kole. Aj to dokazuje, ako dlho vydržali pneumatiky oboch zmesí.
„Úprimne, na stredne tvrdých pneumatikách som sa cítil veľmi dobre. Trochu sme sa trápili s maximálkou na rovinke a nedokázal som predbehnúť Strolla. Mal som pocit, že za ním strácam veľa času,“ spomína Bearman.
„V tom čase som nevedel, že ideme na jednu zastávku v boxoch. Pneumatiky však boli napokon oveľa odolnejšie. Rád by som na tvrdých gumách potiahol o niečo dlhšie, ale niekedy vás premávka donúti ísť do boxov a radšej zvoliť jazdu v čerstvom vzduchu,“ dodal britský mladík.