Haas sa postaral o dokonalý obrat a v tíme po bodovej žatve žiaria spokojnosťou


Tomu sa hovorí dokonalý obrat o 180 stupňov. Haasy boli v Melbourne za idiotov, v Šanghaji sú z nich hrdinovia. Siedme a desiate miesto v cieli sa po diskvalifikácii Ferrari zmenilo na piatu a ôsmu priečku. Americký tím zažil v Číne bodovú žatvu a vracia sa do boja na čele stredu poľa.
Je neuveriteľné, ako rýchlo sa môže všetko otočiť. Dnešná Formula 1 je naďalej nepredvídateľná. Kým Haas bol v Austrálii s prehľadom najpomalší, v Číne bol určite piaty najrýchlejší hneď za veľkou štvorkou. Esteban Ocon v pretekoch dokonca porazil aj Kimiho Antonelliho na Mercedese a po ich skončení žiaril spokojnosťou.
„Nie, nebol to len môj manažment pneumatík, ale tím, ktorý dokonale otočil vývoj víkendu. Zmena medzi šprintom a kvalifikáciou bola obrovská. Ako by povedal Ajao Komacu, veľa sme nespali a veľa sme nejedli. Pri pohľade na výkonnosť v Melbourne to nebolo jednoduché, takže je to úžasný výsledok,“ povedal po skončení pretekov Ocon pre televíziu Sky.
„V tomto aute sa však skrýva ešte viac a je v ňom väčší potenciál. Musíme pokračovať týmto smerom, ale od strategických rozhodnutí až po pocit v aute to bolo fantastické. Dobrá práca od všetkých v tíme a tiež dobrá práca od Ollieho. Je skvelé, že máme obe autá na bodoch, aj keď štartoval ďaleko vzadu,“ dodal spokojne francúzsky pretekár.
Pridal sa aj jeho tímový kolega Oliver Bearman. Ten zažil v Austrálii hororový víkend a v Číne mu príliš nevyšla kvalifikácia. Do pretekov štartoval až zo sedemnástej priečky, ale v ich priebehu ho boli plné kamery. Ollie zvolil alternatívnu stratégiu a štart na tvrdých pneumatikách, následne sme ho sledovali, ako zdoláva jedného súpera za druhým.
„Som veľmi šťastný,“ povedal Bearman po pretekoch pre televíziu Sky. „Odviedli sme vynikajúcu prácu a všetko sme dobre zrealizovali. Nečakal som, že pôjdeme na jednu zastávku a trochu ma šokovalo, keď mi obuli stredne tvrdé pneumatiky. Gumy však vydržali oveľa dlhšie než v sobotnom šprinte. Odviedli sme veľmi dobrú prácu pri zmene nastavenia a auto dnes bolo fantastické. Som veľmi spokojný.“
„Určite si myslím, že táto trať sedí nášmu balíku a na papieri by nám to tu malo vyhovovať. Je tu veľmi hladký povrch bez hrboľov, presne to chceme. Najradšej by sme vyrovnali asfalt na všetkých tratiach. Sčasti za to môže okruh, ale myslím si, že dokážeme pokračovať v tejto forme aj v nasledujúcich pretekoch,“ dodal s úsmevom Bearman.