Haas vidí svetlo na konci tunela: Mali sme na najlepšiu desiatku, tvrdí Bearman

Pohľad na tempo Haasu v Austrálii vyvolal reminiscencie na najhoršie monoposty z posledných rokov, napríklad Williams z roku 2019, pritom tento tím vlani neraz bojoval na čele stredu poľa. Pôsobilo to ako bizarný prepad vo výkonnosti za krátke tri mesiace. Šprintová kvalifikácia v Číne však predsa len naznačila, že monopost VF-25 nebude celú sezónu končiť na devätnástom a dvadsiatom mieste.
Haasy demonštrovali zlepšenú formu už v tréningu, keď sa obaja piloti umiestnili na hrane najlepšej desiatky. Čína je nový víkend na odlišnej trati a v odlišných podmienkach, preto môžeme očakávať aj odlišné rozloženie síl, hoci monopost amerického tímu vyzeral v Austrálii príšerne za každých podmienok.
V šprintovej kvalifikácii však tím potvrdil zlepšený trend. Aj keď Esteban Ocon nemôže byť spokojný po vypadnutí už v SQ1 so stratou takmer štyroch desatín na tímového kolegu, Oliver Bearman mal po postupe do SQ2 ešte vyššie ambície. Napokon sa musel uspokojiť s dvanástym miestom, čo je pre Haas pri pohľade na austrálske výsledky hotové víťazstvo, ale britskému mladíkovi sa málilo.
„Som spokojný s pocitom v aute. Od prvého kola vo voľnom tréningu som mal pocit, že to bude lepší víkend než v Melbourne. Okamžite som sa v kokpite cítil komfortne, čo je vždy pekný začiatok, a ukázali sme o niečo lepšie tempo,“ povedal po skončení šprintovej kvalifikácie Bearman.
Ten zašiel ešte ďalej a myslí si, že jeho Haas mal na postup do SQ3. Napriek tomu, že v SQ1 porazil tímového kolegu o štyri desatiny sekundy a od posledného postupujúceho do SQ3, Júkiho Cunodu, ho delili dve desatiny, podľa jeho slov je v monoposte ešte nejaký potenciál. „Úprimne, stále som sa zlaďoval s okruhom. Nachádza sa tu veľa tiahlych a jedinečných zákrut, ktoré sa ťažko dokážete naučiť v takom krátkom čase. Posledná zákruta je pomerne náročná a neustále som tam strácal čas, rovnako v deviatke a v zložitom druhom sektore,“ vysvetlil britský pretekár.
„Rozhodne som nejaký čas nechal na trati a myslím si, že auto malo potenciál na postup do SQ3,“ dodal Bearman.
Jeho tímový kolega Esteban Ocon utŕžil prvú vysokú porážku v tejto sezóne. Veľa sa hovorí o interných súbojoch vo Ferrari či McLarene, ale pravda je, že aj piloti Haasu potrebujú pre ďalšiu budúcnosť svojich kariér poraziť svojho súpera na druhej strane garáže. Francúzskemu pretekárovi sa to v piatok nepodarilo, ale aj on sa snažil zostať pozitívny. Po príšernom predstavení v Melbourne vidí americký tím svetlo na konci tunela.
„Samozrejme, že výsledok je sklamanie, ale myslím si, že je tu zároveň jedno veľké pozitívum, pretože Ollie pokračuje na trati v SQ2. Zdá sa, že v porovnaní s Melbourne sme sa dostali o niečo viac do boja. Rozhodne sme ako tím našli nejakú rýchlosť, čo je veľmi pozitívne,“ skonštatoval Ocon.
„Pokiaľ ide o mňa osobne, tak áno, musím sa pozrieť, čo nevyšlo. V tréningu som si poškodil podlahu, čím som stratil prítlak, a teraz musím zistiť, či sme ho získali späť. Musíme to preskúmať, ale celkovo to bol oveľa lepší výkon,“ dodal francúzsky pretekár.
Znie to zvláštne, ale podľa Estebanových slov zajazdil v SQ1 čisté kolo, hoci výsledná strata na Bearmana činila štyri desatiny, čo je znepokojujúce. „Áno, bolo to pomerne hladké kolo,“ prikývol Ocon.