Bude sa Hadjar krotiť? V najnovšom rozhovore použil vulgarizmus „iba“ dvakrát

Iróniou osudu je, že sprísnenie trestov za nadávanie sa kryje s príchodom Isacka Hadjara do Formuly 1. Ak ste tohto temperamentného mladíka nesledovali v juniorských sériách, vedzte, že ide určite o jedného z najvulgárnejších pretekárov, akých sme za posledné roky videli, ak nie úplne najvulgárnejšieho. Ukazuje to aj jeho posledný rozhovor.
Pri príchode nováčika do Formuly 1 vždy netrpezlivo čakáme, aká povaha sa z neho „vykľuje“. Na rošte máme množstvo skvelých osobností, zábavných charakterov a otvorených jazdcov, ale tiež niekoľko málo zaujímavých, ba dokonca nudných pilotov bez farbistých osobností.
Na Formule 1 nás však bavia príbehy a osobnosti a keď pretekár žiadne neprinesie, nemá pre fanúšikov nič, čoho by sa mohli chytiť a milovať. Sme zvedaví, aký charakter ukáže početná skupinka tohtoročných mladíkov. V prípade Isacka Hadjara máme pocit, že pravidlá o zákaze nadávania preňho môžu byť akútne.
Francúzsky pretekár už zbúral internet svojou emotívnou reakciou na nové lakovanie monopostu VCARB02 v Londýne, ktoré si získalo množstvo fanúšikov. Jeho následná reakcia v rozhovore pre Motorsport Week je veľavravná.
„Videl som monopost na telefóne, ale nevidel som lakovanie. Auto bolo v továrni nahé, takže som nevedel, ako bude skutočne vyzerať. Keď som ho videl, bolo sk***ene skvelé! Júki to celé začal, keď dal moju fotku na internet, ale neurobil som to schválne. Taká bola moja úprimná reakcia,“ vysvetlil Hadjar.
Keby takto zareagoval na oficiálnej tlačovej konferencii FIA, s najväčšou pravdepodobnosťou by nasledovala pokuta 40-tisíc eur a zdvihnutý ukazovák. Keďže túto reakciu poskytol v rozhovore pre súkromné médium medzi štyrmi očami, nič mu nehrozí.
Ako to nerobiť však ukázal aj vo svojej následnej reakcii na otázku, aké sú jeho prvé dojmy z jazdy v monoposte Formuly 1. „Je sk***ene rýchly!“ vyhlásil Hadjar.
„V súčasnosti vám neviem poskytnúť hlbšiu spätnú väzbu. Nemám vo Formule 1 veľké skúsenosti a neviem, aké je mega auto. Neviem, ako by sa mal správať napríklad taký McLaren; netuším, ako by sa mal správať najlepší monopost, preto hovorím, že auto je rýchle,“ povedal francúzsky mladík.
Ten má za sebou prvé predsezónne testy vo Formule 1 a prvé rozsiahle jazdy v novom tíme. Aj keď sa VCARB neukázal ako veľmi silný a tím sa v predikciách odborníkov pohybuje okolo ôsmeho alebo deviateho miesta, Hadjar bol spokojný. „Už v stredu som sa v kokpite cítil komfortne. Nemal som pocit, že je to môj prvý deň. Adaptujem sa veľmi rýchlo a pokračujem v napredovaní,“ povedal.
Keďže je Isack produktom akadémie Red Bullu, jeho ambíciou musí byť postup na ďalšiu úroveň. Proti sebe bude mať zdatného súpera a hlavným tímom večne odmietaného Júkiho Cunodu. V kokpite druhého tímu výrobcu energetických nápojov sa málokedy objavil taký skúsený borec, čo len znásobuje veľkosť Hadjarovej výzvy pred nováčikovskou sezónou.
„Ako člen juniorského tímu som ho videl, ako vstupuje do Formuly 1 a v podstate som sledoval všetko, čo robil. Vždy som si vážil jeho kvality, takže byť jeho tímovým kolegom je dobrý pocit. Je to dobrý chalan a vychádzame spolu dobre,“ povedal Hadjar.
„On má ako jediný rovnaké auto ako ja. Na konci sezóny sa teda môžem porovnávať len s ním. Asi vás neprekvapím, ale chcem byť rýchlejší než on. Zároveň však musím byť realistický. Nemám žiadne skúsenosti, takže na začiatku sezóny sa musím sústrediť a učiť sa od neho,“ dodal francúzsky mladík.