Newey je oficiálne zamestnancom Aston Martinu. Nedávať si ciele si dal za cieľ

Po Lewisovi Hamiltonovi a jeho prechode do Ferrari môžeme oznámiť, že oficiálne sa uskutočnila aj ďalšia prestupová bomba roka 2024 a Adrian Newey po uplynutí povinnej dovolenky nastupuje do Aston Martinu. Oficiálne nastúpil 1. marca, ale keďže to vyšlo na víkend, v skutočnosti prišiel v pondelok, 3. marca. Začína tým nová vzrušujúca kapitola v histórii stajne zo Silverstone, ktorá svojho nového muža potrebuje ako soľ.
Možno sa mýlime a Aston Martin sa v skutočnosti zaradí medzi najväčšie prekvapenia nadchádzajúcej sezóny. Keby sa tak stalo, bolo by to ešte prekvapivejšie vzhľadom na veľmi nemastný výkon monopostu AMR25 v Bahrajne. Nové auto neodjazdilo veľa kôl, jazdcov trápili choroby a stroj neohromil v kvalifikačných ani pretekových simuláciách.
Od sezóny 2025 by Lawrence Stroll nemal mať prehnané očakávania. Aj keď sa hovorí, že bude od Neweyho chcieť, aby zasiahol aj do práce na súčasnom aute, Aston Martin sa musí sústrediť na rok 2026 a nový cyklus pravidiel. Práve zmena predpisov je totiž najväčšou prednosťou geniálneho konštruktéra, ktorý uvažuje nekonvenčne a unikátne.
„Len sa na to teším a čo sa stane, stane sa,“ vyhlásil Newey v podcaste BBC F1: Back at Base o svojich cieľoch v novom tíme. „Prvým cieľom je spoznať všetkých v tíme a pochopiť, ako všetci pracujú.“
„Potrebujem sa porozprávať s jazdcami, porozprávať sa s mojimi kolegami inžiniermi a podeliť sa s nimi o myšlienky. Je potrebné, aby sa rozprúdil tok kreativity,“ dodal Newey.
Ten sa nemohol zúčastniť predsezónnych testov s novým zamestnávateľom. Stačil jeden deň a mohol by sa pozrieť na svoj nový tím na trati, čo je vždy užitočná skúsenosť. Aj bez jeho prítomnosti však nadšenie z príchodu nového muža priam sálalo z celého Aston Martinu, ktorý už má zavedenú novú technickú štruktúru, v ktorej bude Newey zastávať novovytvorenú rolu výkonného technického partnera.
„Nami vykonané zmeny majú zefektívniť organizačnú štruktúru. O niečo plochejšie organizácie sú prirodzene efektívnejšie,“ povedal v Bahrajne nový šéf stajne Andy Cowell.
„Správy sa podávajú cez menej stupňov riadenia, komunikácia je rýchlejšia a robí sa menej písaných reportov, organizuje sa menej stretnutí a pokrok je rýchlejší. Povedal by som, že niektoré zo zmien sme vykonali s ohľadom na príchod Adriana, ale väčšina z nich bola zameraná na zlepšenie efektívnosti našej činnosti,“ vysvetlil šéf Aston Martinu.
„Adrian nastúpi v prvý marcový pondelok a všetci sú nadšení pri pomyslení na spoluprácu s ním. Keď príde, budeme s ním hovoriť o spôsobe, akým s ním máme spolupracovať. Má pripravenú novú kanceláriu, ktorá je dostatočne veľká, aby sa tam zmestila rysovacia doska. Tešíme sa z jeho príchodu a z jeho kreativity. Ako pozdvihne naše štandardy, aby sme mali každý rok rýchlejšie pretekárske auto?“ pýta sa Cowell.
„Presne to je totiž náš cieľ. V minulom roku prišlo do Aston Martin 248 nových ľudí a títo zamestnanci, spolu so všetkými ostatnými, budú spoločne pracovať ako tím a vytvoria skvelý monopost. Ľudia ako Adrian majú vynikajúci celkový prehľad, ale skvelé auto vytvorí len spoločná práca nás všetkých,“ dodal.