So Sauberom to opäť nevyzerá ružovo: Nemáme dobrý základ, hovorí Hülkenberg

Tím Sauber má za sebou poriadne frustrujúcu sezónu. Vo Švajčiarsku čakali na body až do samého záveru roka, ktorý však partičku z Hinwilu naplnil optimistickými vyhliadkami, že v roku 2025 by sa mohli zapojiť aspoň do boja v strede poľa. Po trojdňovom predstavení tohto tímu v Bahrajne sa však nezdá, že by v nadchádzajúcej sezóne postúpil aspoň na deviate miesto.
S výkonnostnými rebríčkami a porovnaniami prišiel po skončení testov nejeden novinár a reportér. Zdá sa, že Sauber má v nich vyárendované posledné miesto. Stred poľa vyzerá veľmi vyrovnane a odhadnúť výkonnosť jednotlivých tímov nie je vôbec jednoduché. Málokto však očakáva, že by sa Sauber mohol vytiahnuť na Alpine či Williams, ktorí boli, naopak, pozitívnymi prekvapeniami predsezónnych testov.
„Boli to intenzívne tri dni a odnášame si množstvo dojmov, ktoré teraz potrebujeme spracovať. Nasledujúci týždeň sa nám zíde na zanalyzovanie všetkého a myslím si, že stále máme prácu, ale to nie je žiadne prekvapenie. Dalo sa to očakávať vzhľadom na to, ako na tom bol tento tím v minulom roku,“ povedal po skončení bahrajnského programu Nico Hülkenberg.
„Je to začiatok našej spoločnej cesty a pokračujúci proces. Presne to si však užívam. Všetko je nové a vy môžete skúmať mnoho vecí na úplne novom aute,“ dodal Hulk.
Ten má dostatok skúseností, aby neprichádzal do najhoršieho tímu na rošte s prehnanými očakávaniami a veľkými očami. Aj keď už nie je najmladší, vo Formule 1 chce zotrvať čo najdlhšie. Nie je teda dôvod na paniku. „Potrebujeme pochopiť, ako monopost reaguje na zmeny nastavenia a zoznámiť sa s ním čo najlepšie. Každé auto a každý tím majú svoje špecifiká. Je to skoro ako vymeniť auto z požičovne,“ povedal nemecký pretekár.
„Pocit za volantom je odlišný, vibrácie sú odlišné, čo pravdepodobne spôsobujú odlišné vzdušné prúdy. Stále som teda vo fáze spoznávania. V priebehu nasledujúcich desiatich pretekov budeme pokračovať v zvykaní si na všetko, aby sme sa s tým zoznámili a mohli pracovať naslepo,“ dodal Hülkenberg.
Tím si nateraz musí vystačiť s jedným skúseným pretekárom. Hulk bude mať na druhej strane garáže neskúseného Gabriela Bortoleta, ktorý sa však môže pochváliť parádnym životopisom a podľa jeho slov mu nie je cudzia tvrdá práca. Ani najlepší jazdec na svete však nespraví zázrak s najslabším autom.
„Nemali sme nijak fantastický základ a rozhodne musíme čeliť výzvam, ale ukážte mi jazdca, ktorý je po testoch absolútne spokojný. Nemyslím si, že tu nájdete aspoň jedného,“ vyhlásil Hülkenberg.
„Chceme dosiahnuť najlepšie možné výsledky s dostupnými zdrojmi, ale je dôležité, aby sme krok za krokom pokračovali v našom rozvoji s výhľadom do nasledujúcich rokov. Všetko sa odohráva naraz a presne to je na tom náročné. Sústredíme sa na dlhodobý vývoj nášho celkového balíka, našej organizácie a infraštruktúry,“ dodal Hulk.