logo F1online.skF1online.sk

Neobetujeme rok 2025 pre dobrý začiatok sezóny 2026, vyhlásil Waché

Max Verstappen v boxoch
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 2. 2025

Vo Formule 1 začína veľká strategická hra, ako pri každej zmene pravidiel. Ako pristúpiť k vývoju dvoch rôznych generácií monopostov? Zmena pravidiel je na spadnutie a tímy si musia vybrať, ako k nej pristúpia. Rozhodovanie je ešte ťažšie pre tých na čele.

Dôležité to bude aj pre tím Red Bull. Tomu nevyšiel záver minulej sezóny a v novom ročníku sa potrebuje dobre odraziť, najmä keď uvážime všadeprítomný tlak. Výkony a nálada Maxa Verstappena budú pod drobnohľadom a po každom nelichotivom výsledku budú nasledovať existenčné otázky médií.

Táto skutočnosť môže ohroziť šance tímu v rokoch 2025 aj 2026, nehovoriac o neustálych pochybnostiach ohľadom novej pohonnej jednotky Red Bull Powertrains. Nuž, technický riaditeľ stajne, Pierre Waché, je v nezávideniahodnej situácii, keďže po odchode Adriana Neweyho to bude on, kto bude zodpovedať za celkovú výkonnosť monopostu RB21.

„Bude veľmi záležať, čo sa vám podarí nájsť. Ak toho nájdete veľa pri vývoji na rok 2026, tak budete cítiť veľké pokušenie investovať nemalé úsilie do vývoja novej generácie,“ povedal Waché pre Autosport.

„Ak však budeme mať v roku 2025 šancu na titul, a my podľa mňa ju budeme mať, tak nikdy nezahodíte titul. Samozrejme, bude to ťažké rozhodnutie. Do novej sezóny pôjdeme s určitou stratégiou, ale tá sa môže po jej štarte od základov zmeniť,“ dodal Waché.

Aj keď Max Verstappen vlani vybojoval svoj štvrtý titul, Red Bull skončil v Pohári konštruktérov až na treťom mieste. Nie je to však len zlá správa. Waché a spol. totiž dostali k dispozícii viac času na vývoj vo veternom tuneli, čo sa pred veľkou zmenou pravidiel určite zíde.

„Je to potenciálne veľká výhoda na rok 2026 a dúfam, že ju poriadne využijeme,“ priznal francúzsky inžinier. „Nie je to tak, že vám väčší obnos peňazí alebo viac času vo veternom tuneli prinesie lepšiu výkonnosť. Keby to tak bolo, tímy na chvoste by v nasledujúcom roku boli vždy na čele.“

„Vo Formule 1 to takto nefunguje, ale môže to znamenať výhodu a my to musíme využiť. Je to pozitívny aspekt nášho celkového umiestnenia, takže z toho môžeme profitovať,“ dodal Waché.

Súvisiace články

Diskusia