logo F1online.skF1online.sk

Komacu o pretekovej inžinierke Laure Müllerovej: Interné povýšenie vysiela pozitívny odkaz

Ajao Komacu
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 08:06

Formula 1 bude mať prvú pretekovú inžinierku v histórii. Postaral sa o to Haas, ktorý povýšil svoju výkonnostnú inžinierku, aby v roku 2025 asistovala na veľkých cenách Estebanovi Oconovi. Šéf tímu Ajao Komacu je s touto voľbou veľmi spokojný. Hovorí, že Müllerová a Ocon budú dobre spolupracovať a čo je ešte dôležitejšie, je to motiváciou pre celý tím.

Veľké stajne sa často púšťajú do personálnych vojen, keď sa jeden top tím snaží zlákať kvalitných ľudí od konkurencie. Šéf Haasu Komacu chce k tomu pristúpiť trochu inak: Svojim zamestnancom ukáže, že tvrdá práca sa vypláca a odmeňuje napríklad aj povýšením.

Ajao Komacu vysvetľuje, aké má Haas očakávania od prvej ženy v pozícii pretekovej inžinierky a jej kolegu, ktorý bude pracovať s Olliem Bearmanom. “Laura Müllerová a Ronan O’Hare už boli výkonnostnými inžiniermi. Ronan má viac skúseností ako Laura, pretože predtým bol vo Williamse, zatiaľ čo Haas je Lauriným prvým tímom, v ktorom pracovala. Obaja však majú dobrý potenciál a odhodlanie.”

“Rozhodli sme sa pre interné povýšenie, ktoré všetkým vysiela dobrý signál; namiesto toho, aby sme siahli po veľkých externých menách, povýšime niekoho, kto možno spočiatku nebude mať dostatok skúseností, ale má potenciál s dobrou pracovnou morálkou a dobre komunikuje,” objasnil postoj stajne.

O fanúšičke Michaela Schumachera a vyštudovanej strojárskej inžinierke sa s Komacom zhováral aj portál motorsport.com. Japonský manažér ju považuje za dokonalý kúsok do skladačky na Oconovej strane garáže.

“Je to odhodlaný človek a veľmi tvrdo pracuje. Má veľmi dobrú pracovnú morálku. Osobnostne je aj Esteban dosť odhodlaný človek. Z tohto pohľadu nás potiahnu a ich osobnosti si dobre sadnú,” pokračoval Komacu. “Keď zbadá nejaký problém, začne sa v ňom vŕtať a nezastaví sa pri prvej odpovedi. Viete, keď niektorí ľudia nájdu prvú odpoveď, prestanú danú vec riešiť a spokojne si povedia: Skvelé, našiel som riešenie! A potom idú ďalej. Ale nie, ona vie, že k odpovedi môžu vyvstať nové otázky.”

“Jej odhodlanie je jedna vec, ktorá ma na nej ohromuje najviac. Stále je dosť mladá, ale je aj pomerne skúsená, hoci bude potrebovať viesť a podporiť. Myslím si však, že s jej pracovnou morálkou dokáže robiť dosť rýchle pokroky,” nepochybuje nástupca Günthera Steinera v tíme.

Müllerová podľa Komaca začínala v stajni v roku 2022 na celkom inej pozícii, ale postupne sa vypracovala. “Laura sem prišla pracovať na simulátore, potom absolvovala aj niekoľko podujatí. Posledných pár rokov sme rotovali výkonnostných inžinierov. Keď sme sa bavili o pozícii pretekového inžiniera, prejavila o to záujem.”

“Po komunikačnej stránke vo vysielačke hovorí veľmi jasne a je veľmi pokojná. Keď sem prišiel Esteban, vedel som, že okrem technickej stránky je veľmi dôležitá aj osobnostná, najmä, keď ste pretekovým inžinierom. Vedel som si predstaviť, že kombinácia Laury a Estebana by mohla fungovať naozaj dobre,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia