V Red Bulle majú na čom stavať. Vylepšenia pre VC USA pomohli s niektorými slabinami
Tohtoročná zimná prestávka nebude vôbec dlhá. V polovici decembra sme sa lúčili a už koncom februára nás čakajú predsezónne testy. Ak odrátame vianočnú povinnú odstávku tovární, je to len niečo vyše dva mesiace na vývoj. Na žiadne veľké úpravy teda nie je čas a môžeme predpokladať, že budeme z veľkej časti pokračovať tam, kde sme v Abú Zabí skončili. To by mohla byť zlá správa pre Red Bull, ale nemusí.
Technický riaditeľ stajne Pierre Waché si totiž vo svojom posezónnom rozhovore pre Motorsport.com pochvaľoval fungovanie balíka vylepšení, ktorý tím priviezol do Austinu. Red Bull sa vtedy nachádzal vo vývojovej kríze a mal za sebou nevydarený záver európskej časti sezóny, keď problémy s vyvážením spôsobili prepad na tretie miesto výkonnostného rebríčka.
V Texase však tím zareagoval nasadením balíka vylepšení, s ktorým si Max Verstappen okamžite dokráčal po víťazstvo v šprinte. Aj keď v pretekoch z úctivej vzdialenosti sledoval double Ferrari, dobrý dojem inžinierov z upgradu to nenarušilo.
„Modifikovali sme podlahu a dokázali sme sa zbaviť niektorých problémov s koreláciou,“ povedal pre Motorsport.com technický riaditeľ Red Bullu Pierre Waché. „Obetovali sme pre to celkový potenciál monopostu, ale zároveň došlo k masívnemu zlepšeniu korelácie a mnohých charakteristík vyváženia.“
„Ako som však povedal už predtým, zatiaľ to nestačí. Balík robil presne to, čo sme chceli. Aerodynamické oddelenie odviedlo veľmi dobrú prácu. Znamená to, že sme správne pochopili naše problémy a posunuli sme sa správnym smerom; neznamená to však, že sme všetko napravili, ale aspoň sme výrazne zlepšili charakteristiky vyváženia,“ vysvetlil Waché.
To znie celkom pozitívne pred štartom novej sezóny, ktorá, ako sme uviedli, prichádza po pomerne krátkej prestávke. Red Bull má pritom stále po ruke svoju najväčšiu zbraň – Maxa Verstappena. Ten aj podľa slov technického riaditeľa dokázal v letnej časti sezóny zmierniť problémy RB20 s vyvážením a koreláciou. Na Monze, okruhu s nízkym prítlakom, sa však v plnej nahote odhalil charakter problémov.
„Asi je prirodzené, že keď máte problém s vyvážením a začnete odoberať prítlak, balans bude výraznejšie vplývať na čas na kolo a pocit jazdca. Dvojnásobne to platí pre jazdca ako Max, ktorý so svojím talentom dokáže filtrovať dosť veľa týchto problémov s vyvážením,“ vyhlásil Waché.
„Je jasné, že okruh s nízkym prítlakom obmedzuje možnosti pilota, ako vyčistiť tieto komplikácie. Svojím spôsobom bol pre nás taliansky víkend veľmi pozitívny, pretože masívne zvýraznil naše problémy,“ dodal technický riaditeľ Red Bullu.
- Značky
- Pierre Waché
- Red Bull