logo F1online.skF1online.sk

Viac času vo veternom tuneli je jediným pozitívom tretieho miesta, priznal Horner

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:22

Red Bull dlhé roky hľadá adekvátnu jazdeckú dvojku. Od odchodu Daniela Ricciarda to skúšali Pierre Gasly, Alex Albon a Sergio Pérez. Ani jeden neuspel. Štvrtý pokus má meno Liam Lawson. Ten krátko po príchode proklamoval, že jeho cieľom je pomôcť Red Bullu na ceste za titulom v Pohári konštruktérov. Nižšie umiestnenie v tímovom hodnotení však má jednu výhodu, ako priznal sám šéf stajne Christian Horner.

Neschopnosť bodovať s oboma monopostami vyradila Red Bull z bitky o Pohár konštruktérov. Prakticky v čase, keď Max Verstappen oslavoval zisk svojho štvrtého titulu, končili aj teoretické šance jeho tímu na obhajobu Pohára konštruktérov, o ktorý si to napokon rozdali McLaren a Ferrari, kým Red Bull sa musel uspokojiť s tretím miestom.

Tento fakt znamenal neúspech, pokles finančných odmien za umiestnenie, ale tiež zvýšenie počtu hodín na vývoj vo veternom tuneli a na CFD. Práve táto posledná skutočnosť viedla mnohých fanúšikov na internete k otázkam, či Red Bull v skutočnosti nechcel prehrať, keďže pred nami je vývoj úplne novej generácie monopostov pre rok 2026.

„Je to náročné, pretože nás čaká pravdepodobne najväčšia zmena pravidiel v histórii tohto športu,“ priznal šéf tímu Christian Horner. „Neznášame pomyslenie na tretie miesto v šampionáte, ale dodatočný čas na vývoj vo veternom tuneli, ktorý je na to naviazaný, zároveň je, ak to tak chcete povedať, jediné pozitívum rok pred takou dramatickou zmenou pravidiel,“ priznal Angličan.

Je zaujímavé, že to vôbec priznal, keďže šéfovia tímov usilovne odmietajú akékoľvek taktizovanie s touto veľmi dôležitou súčasťou pravidiel. Je však pravda, že progres pri vývoji novej generácie monopostov je oveľa dôležitejší než vlani či predvlani. „Neustále sa to snažíte vyvažovať a keď sa ocitnete v boji o titul, vývoj sa nevyhnutne natiahne do neskoršej fázy sezóny, čo je obzvlášť ťažké. Videli sme to na prelome rokov 2021 a 2022, keď tiež došlo k veľkej konceptuálnej zmene predpisov,“ skonštatoval Horner.

„Samozrejme, čím skôr začnete, tým väčšiu výhodu máte. Keď však príde na vyrovnaný boj o titul, je ťažké vyvážiť rozdelenie zdrojov,“ dodal šéf Red Bullu.

Pre jeho tím bude rok 2026 ešte v niečom špeciálny. Nové totiž nebudú „len“ autá, ale tiež motory, a stajňu z Milton Keynes čaká historický míľnik v podobe premiéry vlastnej pohonnej jednotky. Mnohí sa na tento projekt, na ktorom Red Bull spolupracuje s Fordom, pozerajú s nedôverou, ale Horner je nadšený.

„Za štyri roky sme vybudovali továreň a vyvinuli motor, ale snažíme sa dohnať 75 rokov skúseností Ferrari a 30 rokov skúseností Mercedes High-Performance Powertrains, takže si nerobíme ilúzie. Máme pred sebou obrovskú horu, ale so správnym duchom a kvalitnými ľuďmi, ktorých máme, to môžeme dokázať. Je to zďaleka najväčšia výzva, akú sme vo Formule 1 podstúpili,“ povedal Horner.

Súvisiace články

Diskusia