logo F1online.skF1online.sk

Cunodu mrzí nezvládnutý prvý rok v F1, po ktorom si ho ľudia “zaškatuľkovali”

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 1. 2025

Z Júkiho Cunodu sa stane najdlhšie slúžiaci pilot v juniorskom tíme Red Bullu. Ani tentoraz mu totiž vedenie nedalo dôveru a namiesto neho povýšilo Liama Lawsona. Japonský pretekár berie časť zodpovednosti aj na seba a nevydarený prvý rok, po ktorom si vraj ľudia o ňom vytvorili istý obraz a ten sa mu nedarí zmeniť.

Po necelých štyroch sezónach v béčkovej stajni bol Júki Cunoda presvedčený, že je pripravený na veľkú výzvu stať sa kolegom Maxa Verstappena. V Red Bulle si však myslia niečo iné, hoci vybojoval dve tretiny bodov a bol lepším kvalifikantom v osemnástich tohtoročných kvalifikáciách.

Aj keď Helmut Marko otvorene skonštatoval, že Cunoda je rýchlejší ako Liam Lawson, spolu s Hornerom opäť siahli po starých známych argumentoch: jazdecké chyby, výbuchy vo vysielačke, nekonzistentné výkony a nedostatočná technická spätná väzba.

Rovnakej kritike musel čeliť už v prvom roku. Júki Cunoda má pocit, že mu to takpovediac prischlo. “Myslím si, že táto časť je svojím spôsobom moja chyba, pretože hneď v prvom roku som nedokázal podávať výkony na potrebnej úrovni. Trochu ma to zaškatuľkovalo,” pripustil svoj diel viny po otázke portálu motorsport.com.

Tento obraz sa mu nedarí zmyť. “Aj keď som [v roku 2024] podával dobré výkony, mám pocit, že sa mi za ne nedostávalo takého uznania ako iným jazdcom, ale taká je realita. Prirodzene budem pokračovať v tom, čo robím, budem podávať dobré výkony a presvedčím ich o opaku.”

“Snažím sa im dávať čoraz menej výhovoriek alebo dôvodov, prečo nemám tú sedačku. Koncentrujem sa na to, na čo viem mať vplyv, a odhliadnuc od toho len akceptujem situáciu. Som si istý, že dokážem odviesť lepšiu prácu, než si myslia,” nepochybuje rodák zo Sagamihary.

V Cunodovom prípade však hrá svoju úlohu aj iný faktor. Honda sa čoskoro s Red Bullom rozlúči a práve Honda bola dôležitou kotvou, ktorá ho pevne držala v rodine červených býkov. Keď sa táto kotva zodvihne, Japonec si zrejme bude musieť hľadať miesto inde.

Júki je presvedčený, že v posledných dvanástich mesiacoch sa posunul výrazne vpred. “Povedal by som, že som sa zlepšil po komunikačnej stránke, najmä z hľadiska môjho vyjadrovania vo vysielačke. Určite som sa zlepšil v tom, že som pokojnejší, koncentrovanejší, poskytujem technickejšiu spätnú väzbu. Určite cítim, že som sa v priebehu roka zlepšil a som s tým veľmi spokojný.”

Cunoda takisto poznamenal, že po pretekoch dokáže tímu poskytnúť viac a kvalitnejšej spätnej väzby. Napohľad mu však chýba konzistentnosť. Na to vraj existuje dôvod. “Pre nás bolo náročnejšie konzistentne ukazovať našu výkonnosť. Aj keď vy podáte dobrý výkon, výkon auta sa s tým niekedy nezhoduje. Napriek tomu som však s konzistentnosťou spokojný. Vždy hovorím, že pár pretekov som mohol odjazdiť oveľa lepšie, ale ukázal som, že som celkom konzistentný.”

“Začalo sa to naozaj dobre. Konzistentne som sa držal na bodoch, pretože aj monopost bol celkom dobrý. S príchodom noviniek sme však od istého bodu nedokázali vylepšiť naše auto a Haas s ostatnými súpermi začali predbiehať náš monopost,” vysvetľuje, prečo sa výkony javili ako nekonzistentné.

V Racing Bulls sú však radi, že Cunoda zostáva na svojej pozícii. V tíme totiž budú mať skúseného jazdca, čo bude dôležité pre umiestnenie v šampionáte. Zo strany šéfa tímu Laurenta Mekiesa a generálneho riaditeľa Petera Bayera vraj cíti “obrovskú podporu”.

“Úprimne poviem, že príliš mi nezáleží na tom, čo ľudia tvrdia na sociálnych sieťach, pretože nevedia, čo presne sa deje. Záleží len na tom, čo si o mne myslí môj tím a ja v tíme cítim obrovskú podporu. Chápu, čo sa na každých pretekoch udialo a cítim z ich strany veľkú dôveru. Na tom vždy záleží a ja si cením ich snahu,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia