Števo Eisele radí Norrisovi: Dobrí chlapci tituly nevyhrávajú. EisKing rokuje s ďalšími osobnosťami
Formula 1 má za sebou ďalšiu dlhú a intenzívnu formulovú sezónu. Rovnako by sme mohli povedať, že dlhú a intenzívnu sezónu má za sebou aj formulová rodina v Česku a na Slovensku. Jej dlhoročnou tvárou sú aj dlhoroční komentátori Števo Eisele a Josef Král. Vianočný čas je pre nás ideálnou príležitosťou, aby sme bilancovali a kto by bol pri tejto lepším respondentom ako sám Števo?
So známym komentátorom sme si po skončení sadli a položili sme mu množstvo zvedavých otázok. Keby sme mali zhrnúť všetko, čo sa v tomto roku na formulovej scéne dialo, vyšlo by nám to sériu siahodlhých rozhovorov. Snažili sme sa pokryť aspoň to najdôležitejšie a odpovedať na najpálčivejšie otázky.
Ďalšia formulová sezóna je za nami, ďalší odkomentovaný rok pre teba a EisKing. Keď sa obzrieš za tými rokmi v komentátorskej kabíne, patrila sezóna 2024 k tým najlepším z pohľadu atraktivity, súbojov na trati a zákulisných noviniek?
„Úplne jednoznačne áno! Za dvanásť rokov komentovania som nezažil takú nepredvídateľnú sezónu, aj keď, samozrejme, ročník 2021 bol vybičovaný rivalitou medzi Verstappenom a Hamiltonom, ale vtedy to bolo v podstate len o nich dvoch, zatiaľ čo teraz sme si od polovice mohli hádzať kockou a tipovať spomedzi siedmich rôznych víťazov v štyroch tímoch.
Často sa mi pred veľkou cenou stávalo, že sám som to nevedel odhadnúť. Všetky naše interné tipovačky boli postavené na hlavu, a to je asi najviac, čo si môžeme želať. Treba si to veľmi vážiť, lebo v 74-ročnej histórii F1 nebolo takýchto sezón veľa, ak vôbec.“
Hovoríme, že sezóna začala už na prelome januára a februára prestupom Lewisa Hamiltona a vypuknutím kontroverzie okolo Christiana Hornera. Teba sa k tomu však pridal aj prechod na Nova Sport. Bol to intenzívny štart?
„Pre mňa sa sezóna začala ešte v decembri 2023 pri oficiálnom oznámení na EisKing TOUR, po ktorej sme išli s Pepom do Prahy ladiť všetky novinky, ktoré sme chystali do priamych prenosov na Nova Sport s novým tímom. Zmena to bola obrovská, úplne logicky vyvolala rôzne vášne, aké vždy prináša zmena operátora. Musím povedať za seba, že v tejto sezóne som energeticky dal zo seba úplne všetko a podobne ako v F1, aj v tomto prípade sa strašne veľa vecí dialo v zákulisí, veľa tvorivých vecí, ktoré na obrazovke vyzerajú, že fungujú a sú jednoduché, ale je za tým veľká tímová práca a množstvo mravčej a nenápadnej roboty.
Niekto si možno myslí, že partička si chodí na výjazdy do Monaka, do Baku alebo do Vegas; na jednej strane sú to služobky za odmenu, ale na druhej sa tam človek nezastaví, pretože chceme prinášať divákom a fanúšikom to najpútavejšie z každej veľkej ceny, a to nielen na televíznej obrazovke, ale aj na sociálnych sieťach, takže sme veľmi vďační za odozvu, ktorej sa nám dostalo.“
Vyplatila sa všetka vaša tvrdá práca? Spomínal si vášne okolo priamych prenosov na Nova Sport pred sezónou, ale čo hovoria čísla po sezóne?
„Sme veľmi, veľmi vďační za sledovanosť, ktorá prekonala všetky očakávania a takisto za čísla na sociálnych sieťach. Samozrejme, vždy sa dá robiť niečo lepšie, nikdy nevyhoviete všetkým. Na začiatku roka sme si so šéfredaktorom Dušanom Mendelom ambiciózne povedali, že poďme urobiť jeden top televízny produkt o F1 v Česko-Slovensku, takže na konci sezóny musím poďakovať celému tímu, pretože sa nám podarilo priniesť množstvo nenápadných noviniek, ktoré zafungovali, a podľa mňa priniesli ešte väčšiu pridanú hodnotu pre zážitok zo sledovania F1.
Vysielali sme úplne všetko, aj z juniorských sérií, mali sme hodinové štúdio, tiež štúdio po pretekoch, k tomu naše tradičné debrífingy, množstvo aktivít na sociálnych sieťach, fanúšikov v štúdiu, dali sme šancu dievčatám a ženský element je strašne silný, aj keď ho niektorí zaznávajú, ale momentálne reálne tvoria 40 percent publika dievčatá, ženy a dámy všetkých vekových kategórií, takže sa to určite nedá podceňovať. Opakujem, skvelá tímová práca!“
Vieme, aký môže byť pre jazdca náročný prechod do nového tímu. Ako to vyzerá, keď komentátor zmení televíziu? Dá sa to prirovnať k prestupu jazdca?
„To je veľmi dobrá otázka, pretože na jednej strane končí jedna kapitola a deväť rokov na Sport 1 a Sport 2 bolo nezabudnuteľných, dodnes sme v kontakte, pretože sme tam podľa mňa zanechali veľmi hlbokú stopu, ale prechod na Nova Sport bol plynulý, aj keď o hodinu dlhší – predtým sme vysielali z Budapešti, teraz z Prahy. Všetko je však o ľuďoch a toto je jeden z tých nenápadných faktorov. Kľúčový je kolektív a vedenie televízie.
Môžem prezradiť, a nie je to žiadne tajomstvo, že CEO a najvyšší muž skupiny CME a celého Nova Sport je Didier Stoessel, čo je bývalý manažér Anthonyho Davidsona a človek, ktorý dlhé roky prežil v F1. Keď sme mu oznámili náš plán, že by sme mali ísť na dve veľké ceny, povedal nám: ‚Nie, v žiadnom prípade, pôjdete na päť! Pôjdete aj do Monaka a do Vegas.‘ To je jeden dôležitý faktor; druhý je samotný šéfredaktor Dušan Mendel, ktorý má na starosti celú operatívu, človek otvorený všetkým novinkám a myšlienkam. S Pepom sme si mysleli, že naše nápady zmetú zo stola, že nemôžeme mať štúdio s divákmi a komentovať naživo. Nikto na svete to nerobí a je to technicky veľmi náročné. Vďaka Dušanovi Mendelovi a šéfovi zvukárov sa to však podarilo zrealizovať. Už mám informácie, že od novej sezóny to pravdepodobne budú skúšať ďalšie televízie, čo je super vizitka.
Tretí faktor je samotný kolektív, ktorý sme vyberali spolu, a ja som mal tú česť stať sa akýmsi „team pricipalom“. Kľúčové sú – aj keď to znie ako klišé, ale ľudia v kolektívnych športoch vedia, o čom hovorím – kolektív, dôvera, kreativita, možnosť spoľahnúť sa jeden na druhého. V tomto smere sme si naozaj sadli a som za to veľmi vďačný.“
Keď sa presunieme k samotnej sezóne, musíme začať prestupom Lewisa Hamiltona. Mnohí z nás si budú presne pamätať, čo robili, keď sa to dozvedeli. Aký bol tvoj 1. február 2024?
„Musím sa zasmiať, pretože to bolo presne tak, ako si to opísal. 1. februára som sedel na záchode, otvoril som si Twitter a zrazu to na mňa vypadlo zo všetkých miest. Okamžite som identifikoval dva zdroje, ktoré s tým prišli, a vedel som, že sa niečo deje a tentoraz to nie je kačica.
Pamätám si, ako som celý deň refreshoval každých päť minút, plus som zapojil svoje ďalšie kontakty, ktoré mi to potvrdili a pred obedom mi už bolo všetko jasné.
Podľa mňa je to najväčší prestup v celej histórii športu ako takého. Samozrejme, našli by sme pár obdobných príkladov, ale nikdy sa nestalo, aby sedemnásobný šampión išiel k najväčšiemu rivalovi a najväčšej značke v F1. Niektorí ľudia hovoria, že to bolo ako prestup Figa z Barcelony do Realu Madrid. Nič proti Figovi, ale ten nemal sedem titulov najlepšieho futbalistu planéty. Ja by som to prirovnal k Messimu a Ronaldovi v čase ich najväčšej slávy. Keby prestúpili z Barcelony do Realu, alebo naopak.“
Ako ten prestup hodnotíš s odstupom necelého roka?
„Mne sa na tom páčia dve veci, v prvom rade Hamiltonova guráž, že sa opäť nebál ťažkého rozhodnutia; ale tiež sa mi páči, že mu nikto nič negarantuje. Na konci dňa to môže skončiť len dvoma spôsobmi, buďto Hamiltonovi vyjde a bude nesmrteľný s ôsmimi titulmi, alebo mu to nevyjde.“
Sezóna nám začala vo svetle kauzy Christiana Hornera a dominancie Red Bullu. Hovoril si si aj ty po prvých piatich pretekoch sezóny, že týmto tempom rýchlo vyhasne veľký boom okolo Formuly 1?
„Úvod sezóny bol naozaj schizofrenický. Pri dokonalo namazanom stroji menom Max Verstappen sme si hovorili, že poďme rovno do sezóny 2026, pretože tu sa už nič nestane. Ale vidíte, že aj dokonalá mašina Red Bullu sa rozpadla ako každá dynastia.
Kauza Hornera je pomerne nechutná a opäť pripomína slávne rozpady veľkých impérií, ale bola to svojím spôsobom neodvratná a možno aj očistná záležitosť. To nám ukážu možno až ďalšie mesiace.
Našťastie, sezóna priniesla neuveriteľný zlom a sám netuším, ako sa to všetko zomlelo, pretože to bola fakt jazda. Keby si mi pred sezónou povedal, že budeme mať siedmich rôznych víťazov zo štyroch tímov, a že McLaren získa Pohár konštruktérov, tak by som sa smial hurónskym smiechom asi desať minút. A predsa sa to stalo!“
Ako je možné, že Red Bull v letnej časti sezóny takto stratil tempo? Adrian Newey a spol. v lete celkom prekopali svoj koncept. Prerátali sa tentoraz?
„Táto sezóna opäť potvrdila, že tímy a ich technické oddelenia natrafili na výkonnostný strop jednotlivých monopostov, pričom celá táto ground effect éra patrí k tým najmenej predvídateľným. Zároveň vytvorila množstvo bolehlavov medzi inžiniermi. Súčasné monoposty sú extrémne citlivé na tok vzduchu a akékoľvek aerodynamické zmeny. Okrem toho sa prejavuje chabá korelácia medzi dátami vo virtuálnom svete a realitou.
Vo veternom tuneli môžete testovať len pri rýchlosti asi 180 kilometrov za hodinu, čo znamená, že nemáte pod kontrolou poskakovanie, ktoré sa vracalo aj v tomto ročníku, tým pádom idete často naslepo. Red Bullu sa to aj pod vplyvom celkovej atmosféry v tíme rozsypalo pod rukami, ale, a to je dôležité, všimnite si, ako sa dokázali vrátiť do hry na konci sezóny, najmä po tej akože kontroverzii s nastavovaním svetlej výšky. Keď tam dali nový senzor, Red Bullu sa začalo opäť dariť. Toto je vizitka top tímov, nič nie je garantované.“
Svoje v tom však zohrala aj neuveriteľná vyrovnanosť štartového poľa. Ostatní rýchlo našli potrebné desatiny a vrátili sa do súboja s Red Bullom. Aké tesné to skutočne bolo a koľkokrát delili tímy, ako vy radi hovoríte, absolútne mikrodetaily?
„V kvalifikácii sme často videli dvadsiatich pilotov v 1,2 sekunde. Samozrejme, záleží aj od dĺžky trate, ale takto vyrovnané pole rôznych výrobcov, rôznych tímov, rôznych mozgov je nevídané. V takom prípade rozhoduje každá chybička a každé malé zaváhanie. Prinesiete zlé krídlo, nesprávne vyladíte monopost, náhodou máte šprintový víkend a nedokážete zareagovať. Krásne to bolo vidieť práve v rozdiele výkonnosti medzi Verstappenom a Pérezom. Tam bol rozdiel asi najmarkantnejší.
Nesmieme zabúdať, že Red Bull najlepšie prečítal nové pravidlá pred štartom sezóny 2022. Sám Adrian Newey pred sezónou povedal, že potrebovali trochu radikálnejší krok. RB20 bola trochu krokom do neznáma a dostali sa do podobných problémov ako Ferrari a Mercedes, ktorých monoposty mali úzke pracovné okno. Som veľmi zvedavý, ako na to zareagujú v budúcej sezóne so všetkými obmedzeniami, lebo z laického pohľadu asi väčšina z nás očakáva, že v závere tohto cyklu budú monoposty veľmi podobné, takže rozdiely by mohli byť ešte menšie.“
McLaren predviedol v porovnaní s Red Bullom pravý opak. Sezónu začali ako tretí najrýchlejší tím, ale sériou vylepšení sa dostali na čelo vývojovej vojny. Niečo im však chýbalo. Vieme, že to nebolo auto, pretože to bolo skvelé. Čo to bolo?
„Veľmi nerád by som otvorene kritizoval McLaren – víťaza Pohára konštruktérov po 26 rokoch –, pretože pred rokom boli skoro poslední a pred šiestimi alebo siedmimi rokmi boli na hrane bankrotu. Podaril sa im fenomenálny posun, ale je výsledok vytrvalej a jasnej práce s ľuďmi, budovaním zázemia a infraštruktúry; je to o veľmi ťažkých manažérskych rozhodnutiach Zaka Browna a mne McLaren v tejto sezóne prišiel ako taký, a nemyslím to v zlom, vyplašený a nadšený pubertiak, ktorý spoznáva nové veci, ale občas sa popáli a urobí somarinu, ktorá ho vytrestá veľmi poučnou lekciou.
Navonok bolo tých lekcií pomerne dosť, z pohľadu operatívy i manažmentu, ale zvládli to. Treba pred nimi zložiť klobúk, lebo vyhrať Pohár konštruktérov v takom vyrovnanom štvorsúboji je veľká vec. Nie je to tak, že ste dominovali a všetkých zničili, boli to tesné súboje a napokon rozhodovalo pár bodov.“
Všetko ešte okorenili súboje Landa Norrisa a Oscara Piastriho, najmä v Maďarsku. Ako by si túto situáciu riešil ty? Čo by si robil ty na mieste Zaka Browna a McLarenu?
„Toto odo mňa nemôžeš chcieť (smiech), pretože mudrovať z gauča formulového štúdia je príliš jednoduché. Zak Brown prišiel do Formuly 1 ako veľmi úspešný marketér a obchodník. Vezmime si, že mal veľkú manažérsku odvahu a guráž. Vymeniť Hondu za Renault, potom Renault za Mercedes, ale v neposlednom rade mal Zak Brown gule a vyhodil Daniela Ricciarda, mimoriadne rešpektovaného jazdca, a zaplatil mu 15 miliónov, aby angažoval talentovaného Oscara Piastriho.
Situácia v Maďarsku bola veľmi nešťastná a myslím si, že McLaren sa môže pripraviť na celkom vážne ohňostroje v budúcom roku. Môj triezvy pohľad je dlhodobo jednoduchý. Ako divák som spokojný a ako komentátor som maximálne spokojný, ale ako šéf tímu podľa mňa musíte byť pragmatik v rozhodujúcich okamihoch, pretože nemôžete jazdiť s dvoma tímovými jednotkami, keďže titul beztak získava zakaždým len jeden.“
Oni to celé ešte korunovali akýmisi „pápajovými pravidlami“, ktoré len prehĺbili komunikačnú katastrofu po trpkej prehre v Monze.
„Celé tie ‚pápajové pravidlá‘ vypálili podľa mňa úplne katastrofálne. Uvidíme, či sa z toho McLaren poučí, pretože veľmi ľahko sa im môže zopakovať situácia z roku 2007. Môžeme očakávať, že taký Red Bull bude jazdiť na jedného pilota, zatiaľ čo Ferrari a McLaren budú predstierať, že tímová réžia sa im hnusí. Na konci ročníka si spočítame body a povieme si, kto na tom ako bol.
Ohňostroje v McLarene sú asi celkom očakávané, pretože Piastri je veľmi talentovaný pilot a Mark Webber so svojím manažmentom robí v zákulisí naozaj fantastickú robotu. Takého manažéra chcete po svojom boku. Lando Norris si v tomto roku prešiel takým vlastným peklom, ale keď sa na to pozrieme z nadhľadu, tak bol jednoznačne lepším z pilotov McLarenu, akurát musí preukázať inštinkt zabijaka, ak chce byť raz majstrom sveta. Bez toho to nepôjde. Dobrí chlapci väčšinou šampionáty nevyhrávajú.“
Verstappen povedal, že v tomto roku by s McLarenom získal titul ešte skôr a dokázal by to aj s Ferrari. Keďže to povedal vo Vegas, nehovorili z neho skôr gintonic a pivo, ktoré v tom čase už ako štvornásobný majster sveta intenzívne popíjal?
„Podľa mňa každý šampión musí disponovať zdravým sebavedomím. Je to ako v prírode, buď udrieš, alebo ťa zožerú. Po toľkých úspechoch a s takou sebadôverou nemôžeš ukázať slabosť. Nikdy sa nedozvieme, či by to Verstappen dokázal vo Ferrari, alebo v McLarene. Každý tím funguje inak. Zažili sme množstvo zlyhaní a kultúrnych stretov. Stačí si spomenúť na Vettela, ktorý dominoval v Red Bulle, ale vo Ferrari mal problémy; alebo ako Alonso zlyhal v McLarene.
Je to pre nás fajn osvieženie zo strany Verstappena a podľa mňa je to z jeho strany mediálna hra. Max so svojou povahou – Holanďania to majú v sebe, aj keď to pôsobí ako arogancia, ale v skutočnosti to nie je arogancia. Je fajn, keď sa jazdec nebojí. Vlastne aj preto ho milujú milióny fanúšikov.“
Dotknime sa ešte Ferrari. Od Pohára konštruktérov ich v tejto sezóne delilo 14 bodov. Môžeme Scuderiu s Lewisom Hamiltonom v budúcej sezóne považovať za väčšieho kandidáta na tímový titul?
„Na konci sezóny je pomerne prekvapujúce, že Ferrari skončilo druhé so stratou iba 14 bodov, pritom malo niekoľko veľmi hluchých víkendov. Keby som mal kryštálovú guľu, dnes by som už bol miliardár. V jednej z predchádzajúcich otázok som spomínal, že pôsobenie Hamiltona vo Ferrari je ‚buď, alebo…‘“
Ako sa ty staviaš k rozšírenému názoru neprajníkov, že Lewis Hamilton je už starý a nemá na to?
„Rozhodne si nemyslím, že Lewis Hamilton je za zenitom, alebo že nemá, čo ponúknuť. Ak niekto pochybuje o Hamiltonovej výkonnosti, nech si pozrie tohtoročné preteky v Silverstone, Spa alebo Vegas. Je to nádherný príklad toho, že keď príde do továrne sedemnásobný majster sveta, zavládne iná motivácia, iná atmosféra, nehovoriac o jeho informáciách, skúsenostiach alebo know-how. Pre Ferrari bude Hamilton obrovským prínosom. V istom okamihu môže byť aj guľou na nohe, ale kto nevyskúša, ten sa nikdy nedozvie.
Je to odvážne rozhodnutie, ale spomeňte si na Michaela Schumachera, ako v roku 1995 odchádzal do Ferrari. Aký to bol vtedy tím a čo napokon dokázali? Keď sa to podarí, bude to epické, ale nikto nič negarantuje.“
Bude sezóna 2025 najlepšou za posledné roky? Nie je ti ľúto, že končí aktuálny cyklus pravidiel?
„Po tomto roku sme vskutku namlsaní mnohými príbehmi na trati i v zákulisí. Kľúče od miešačky drží Max Verstappen. Ak by sa rozhodol opustiť Red Bullu, to by nám prinieslo ďalší divoký prestupový rok. Na trati však máme zarobené na fantastickú partiu. Iste, na jednej strane je škoda, že nám pravidlá končia, ale zmena predpisov má v rámci jednotlivých cyklov svoj zmysel.
Mňa osobne veľmi nenadchli nové pravidlá pre rok 2026, najmä ich motorová časť. Kľúčové však je, aby nikto výrazne nedominoval. V podstate nezáleží, aké budú pravidlá, podstatná je vyrovnanosť. Je to šialené pomyslenie, keď sa pozriete na 1500 inžinierov, ktorí pracujú v továrňach nezávisle od seba, a napokon skončí všetkých desať tímov v jednej sekunde. To je podľa mňa bláznivé a obdivuhodné.“
Musíme sa dotknúť aj EisKing-u. V tomto roku ste opäť vypredávali jedno podujatie za druhým. Aký bol rok 2024 pre EisKing Team?
„Bola to fantastická sezóna a nevieme slovami celkom vyjadriť našu vďaku. Celú túto sezónu odštartovala naša rozlúčka na EisKing TOUR s Mikom Häkkinenom, keď sme oznámili našu spoluprácu s Nova Sport. Musím povedať, že z tej energie a reakcie ľudí – nielen naživo, ale aj na sociálnych sieťach – som žil celú sezónu. V prvom rade musím zložiť klobúk pred všetkými našimi mechanikmi, pilotmi a fanúšikmi za to, že stíhajú odsledovať celú sezónu. Tých 24 veľkých je podľa mňa až príliš, ale to je na samostatnú debatu.
Napokon sme mali až 5 eventov v Česku a na Slovensku. Toľko srandy sme hádam ešte nezažili a osobný kontakt s fanúšikmi je nenahraditeľný. Takisto nás fascinuje, keď stretneme nejakého českého alebo slovenského fanúšika v Baku alebo dokonca v Las Vegas. Sme veľmi radi, ako ľudia a fanúšikovia žijú Formulou 1, ako sú zvedaví a chcú debatovať. Pravidelne sa mi stáva, že ma niekto osloví v potravinách, v drogérii alebo na letisku, stalo sa mi to aj na letnej dovolenke v Turecku. Bolo to senzačné a je dôležité, aby sme sa držali týchto pozitívnych emócií.
EisKing vznikol pred šiestimi rokmi a vždy tu bola obrovská túžba prinášať niečo navyše. Myslím si, že sa nám to stále darí. V tomto roku sme len YouTube ponúkli 64 videí a podcastov. Museli sme pristúpiť aj k ťažšiemu rozhodnutiu, keď sme spoplatnili časť obsahu, pretože to bolo dlhodobo neudržateľné. Navyše, rozšírili sme náš tím o Karolínu a Formulového pacienta. Na našom webe každý deň vychádzajú zdarma články, na Instagrame a TikTok-u máme kvantum veľmi pestrého obsahu, nielen pre zanietených fanúšikov, ale aj pre masy, takisto pre ženy a dievčatá.“
Aké ťažké je dostať na Slovensko ľudí ako Guenther Steiner alebo Mika Häkkinen? Môže EisKing časom pritiahnuť ďalšie veľké osobnosti?
„Najťažšou a najnáročnejšou zložkou našej práce sú eventy, najmä tie s formulovými osobnosťami, pri ktorých sme radi, keď skončíme na nule. Zároveň je to však unikátna príležitosť. Je to veľká vec, keď pritiahnete na Slovensko niekoho ako David Coulthard, Stig, Mika Häkkinen alebo David Coulthard.
Je to ťažké vyjadriť slovami, pretože niektoré veci si za peniaze nekúpite, ale zážitky vám zostanú navždy. Je to spolupráca s úžasnými profesionálmi a osobnosťami ako Mika, David alebo Guenther. Sú to strašne empatickí a milí ľudia. Pritiahnuť ich na Slovensko nie je sranda. Napríklad Guenther ťahal dlhé turné, ale nikde naňho neprišlo toľko fanúšikov ako v Bratislave – ani v Británii nie.
To je veľká chvála a úžasná vizitka našej úžasnej komunity, ktorú fantasticky podporuje aj vaša F1online.sk. Nebyť vašej stránky, všetkým by nám veľmi chýbala denná porcia informácií.“
Je pravda, že o EisKing-u a formulovej komunite v Čechách a na Slovensku sa vie už aj v padoku F1 a medzi ďalšími formulovými osobnosťami?
„Sme v kontakte s tromi formulovými osobnosťami a dokonca sa nám stala taká úsmevná historka, keď sme vo Vegas debatovali s jednou známou tvárou a pýtali sme sa, či nepríde na našou šouku. Stačilo ukázať fotku z akcie s Guentherom Steinerom a našich 3000 fanúšikov. Mali ste vidieť tú reakciu. Držte palce, snáď sa dohodneme. Nie je to jednoduché. Tieto osobnosti berú päťciferné honoráre v eurách a my nechceme predávať vstupenky za 150 eur.
Formula 1 a EisKing nikdy nespia a už sa chystáme na ďalšiu sezónu. 9. marca sa uskutoční prvá EisKing TOUR pred štartom sezóny. Stretneme v ostravskom Gongu s kapacitou 1500 fanúšikov.“
Čo by si Števo Eisele rád našiel pod stromčekom?
„Najkrajším darčekom pre mňa jednoznačne bude čas strávený doma s rodinou a malým Miškom, pretože tento rok som bol 97 dní na cestách. Ako čerstvý otec – stále si tak hovorím – som to veľmi cítil. Sú okamihy, ktoré vám už nikto nikdy nevráti.“
Čo praje Števo Eisele všetkým na sviatky a do Nového roka?
„Chcem všetkým popriať veľa zdravia, nielen fyzického, ale aj mentálneho, aby sme všetci boli k sebe lepší, vďačnejší, aby sme sa viac usmievali, aby sme viac chválili – ja to opakujem každý rok už pätnásť rokov a platí to dvojnásobne v dobe sociálnych sietí –, pretože Slovensko je krásna krajina s množstvom talentovaných ľudí. Nesmieme sa nechať unášať vlnou zloby a nenávisti. Nech fandíte komukoľvek, užívajte si Formulu 1 a buďte so svojimi blízkymi, pretože to je najdôležitejšie.“
- Značky
- EisKing
- Števo Eisele