Cunoda verí, že Red Bullu zamotal hlavu. Z jeho spätnej väzby bol vraj ohromený
Júki Cunoda sa konečne dočkal svojej premiéry v Red Bulle. Prišla po skončení ročníka na posezónnych testoch v Abú Zabí, kde si vyskúšal monopost RB20 a vraj mu celkom vyhovoval. Zatiaľ čo vedenie stajne rieši otázku, ako naloží s ročníkom 2025, Júki Cunoda verí, že si zvýšil šance aj excelentnou spätnou väzbou.
Japonský pretekár sa cez víkend objavil na podujatí Hondy, ktorá sa lúčila so sezónou 2024. Júkiho Cunodu sa tak novinári pýtali, ako vidí svoje šance na povýšenie vzhľadom na to, že v priebehu tohto týždňa sa očakáva zverejnenie definitívneho rozhodnutia červených býkov, či Sergio Pérez bude v tíme pokračovať, alebo ho nahradí niekto z dvojice Cunoda-Lawson.
“Počul som veľa o tom, akí boli ohromení, a to najmä z mojej spätnej väzby,” cituje slová Júkiho Cunodu z podujatia v Tokiu portál motorsport.com. “Tieto hlasy neprichádzali len od traťových inžinierov, ale aj od podporného tímu inžinierov v továrni Red Bullu v Milton Keynes. Spomenuli, akí boli ohromení mojimi príspevkami.”
“Táto oblasť bola pre mňa kľúčová. Verím, že Red Bull už chápe, že moja rýchlosť nie je problém,” pokračoval mladý Japonec, ktorému vedenie nevyčíta nedostatok rýchlosti, ale skôr jeho výbušnú povahu či jazdecké chyby. “Namiesto toho sa viac koncentrujú na moju spätnú väzbu, moje správanie v tíme a ako k tomu pristupujem v kokpite. Zrejme tieto oblasti vnímali ako hlavné neznáme. Pamätal som na to a pokračoval som v tom, aby som poskytoval rovnakú spätnú väzbu ako vždy — s cieľom komunikovať čo najdôslednejšie a s maximálnym množstvom detailov.”
Cunoda si pri práci v Red Bulle všimol niekoľko spojitostí medzi hlavným a juniorským tímom, ale aj jeden podstatný rozdiel. V hlavnej stajni sa pri spätnej väzbe a reakciách jazdca zachádza do väčšej hĺbky.
Cunoda sa pustil do porovnávania: “Aj keď tieto dva tímy sú pomerne odlišné, v niečom sa podobajú, najmä tou pozitívnou atmosférou. Z nášho tímu cítite tú ‘talianskosť’, je tu priateľská atmosféra s množstvom gest a interakcií. V Red Bulle cítiť veľmi energickú atmosféru. Máte takmer pocit, akoby ste boli v bare.”
“Keby som mal poskytnúť jeden príklad toho, ako funguje inžiniersky proces, povedal by som, že Red Bull sa vŕta hlbšie v každej mojej poznámke. Neprehliadnu nič, čo spomeniem, a kladú mi detailné doplňujúce otázky, aby sa dozvedeli o špecifikách,” opisuje rozdiely medzi inžiniermi v Racing Bulls a Red Bulle. “Hoci majú vytvorený tento energický obraz, keď sa začne riešiť inžinierska stránka veci a auto, sú neskutočne dôslední a orientujú sa na detaily. Myslím si, že svojím spôsobom sa to zhoduje s pozornosťou na detail, ktorá je spájaná s Japoncami.”
“Mal som tiež pocit, že všetci voľne a bez váhania veci komentujú a vymieňajú si pohľady. Netvrdím, že v našom tíme sa to nevyskytuje, ale v tejto oblasti sa naše dva tímy líšia,” doplnil na margo atmosféry a prístupu.
Teraz Cunoda musí čakať. Uznáva, že nie je jasným favoritom na zisk sedačky, ale verí, že by sa to mohlo podariť. “Myslím si, že šance sú 50:50. Samozrejme, bol by som najšťastnejší, keby som mohol jazdiť v Red Bulle, ale som veľmi vďačný za podporu, ktorá sa mi od všetkých dostáva.”
“Bez ohľadu na to, v ktorom tíme som, musím zostať rovnaký. Nie je to len o Red Bulle. V tejto chvíli netušíme, čo sa stane, a VCARB by ich mohol vo vývoji predbehnúť. Nie je to tak, že jednoznačne to bude o Red Bulle,” uvažuje rodák zo Sagamihary. “Neviem, čo sa stane. Ja chcem len podávať dobré výkony a zbierať body. Stáť na pódiu v Suzuke je mojím snom. Aby sme to však dosiahli, chcem pomôcť postaviť lepšie auto a vybudovať lepší tím. Dovtedy všetci musia byť trpezliví.”