Cunoda po prvom teste s Red Bullom: Toto auto je veľmi odlišné
Júki Cunoda sa momentálne bije o svoju budúcnosť v Red Bulle. Japonský pretekár nie je napriek skvelej sezóne a jednoznačným víťazstvám nad Danielom Ricciardom a Liamom Lawsonom považovaný za hlavného kandidáta na miesto Sergia Péreza. Japonský pretekár sa však v Abú Zabí dočkal aspoň testu s hlavným tímom.
Red Bull momentálne rieši, čo bude so Sergiom Pérezom. V tíme to už možno vedia, ale zatiaľ to oficiálne neoznámili. Christian Horner uviedol, že tím najprv chce vyriešiť, čo bude s Pérezom, potom sa zamyslí nad jeho nástupcom.
Ak by to bola pravda, Cunodovi by určite neuškodilo, keby zahviezdil na posezónnych testoch s Red Bullom. Sedemnásty najrýchlejší čas a 127 odjazdených kôl nám v podstate nič nehovorí, len v tíme vedia, ako si japonský mladík skutočne počínal. Viac svetla nám priniesli Cunodove vyjadrenia, ktorý na túto príležitosť čakal veľmi dlho a po teste pôsobil veľmi spokojne.
„Môžete fyzicky cítiť, prečo monopost RB20 bojoval o titul. Z jazdeckého pohľadu je to veľmi odlišné auto,“ povedal Júki. „Mali sme veľmi proaktívny deň a som veľmi spokojný. Stále sa musím veľa učiť, ale tím odviedol veľmi dobrú prácu pri príprave takého dobrého testu. V garáži panovala veľmi príjemná atmosféra.“
Pri pohľade na bývalých tímových kolegov Maxa Verstappena je vhodná otázka, či by Cunoda zvládol tlak v Red Bulle. Tieto monoposty nezvládli Pierre Gasly, Alex Albon a Sergio Pérez, ktorí patria vo Formule 1 medzi zavedené mená. Júki skúšal súčasný monopost na simulátore a v reálnom svete si vraj len potvrdil, že mu vyhovuje.
„Mám pocit, že monopost vyhovuje môjmu jazdeckému štýlu a nemal som žiadne problémy s adaptáciou,“ vyhlásil Cunoda. „Dokonca aj v pretekových simuláciách som dnes dokázal jazdiť konzistentne a cítil som obmedzenia auta. Ak v kokpite nemáte sebadôveru, nemôžete to otestovať.“
„Som spokojnejší než kedykoľvek predtým. Najdôležitejšie po dnešku je, že tím získal z každej jazdy požadované informácie,“ dodal Júki.
Ani on nijak neskrýval, že sa v utorok chcel predviesť. Celý rok sa snaží Red Bullu dokázať, že má na to, aby sa stal tímovým kolegom Maxa Verstappena. Christian Horner a spol. ho však z väčšej časti ignorovali. Aj dnes sa hovorí o Liamovi Lawsonovi ako o hlavnom kandidátovi na miesto v hlavnom tíme.
„Júki sedel v kokpite prvýkrát a Iscak Hadjar sa v RB20 objavil po jeho účasti vo voľných tréningoch,“ povedal šéf pre výkonnosť Red Bullu Ben Waterhouse. „S oboma monopostami sme úspešne skompletizovali preferované testovacie položky a obaja piloti podali výkony na veľmi vysokej úrovni. Tímu odovzdali presne to, čo sme od nich očakávali.“
„Júki pri rôznych skúškach poskytol excelentnú spätnú väzbu na pneumatikách Pirelli pre rok 2025 a poskytol cenné informácie o zmenách, ktoré Pirelli zavedie na budúci rok, zatiaľ čo Isack odviedol skvelú prácu a úspešne absolvoval všetky aerodynamické testy v dopoludňajších hodinách. Popoludní vykonal kvalifikačné i pretekové simulácie, pri ktorých hodnotil celý rad testovacích položiek,“ uviedol Waterhouse.
- Značky
- Júki Cunoda
- Red Bull