logo F1online.skF1online.sk

V Haase netušili, že Ocon pre nich musí obetovať posledné preteky

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala5. 12. 2024

Haas a v konečnom dôsledku aj Esteban Ocon budú profitovať z toho, že francúzsky jazdec bude môcť za nich nastúpiť už na posezónnych testoch. Šéfa tímu Ajaa Komaca táto správa teší, ale priznáva, že netušil o Oconovej obete.

Viaceré zahraničné zdroje už potvrdili, že Alpine nebol ochotný sa s Oconom rozlúčiť vo veľmi priateľskom duchu a bezodplatne ho uvoľniť na posezónne testy tak, ako to spravilo napríklad Ferrari v prípade Carlosa Sainza. Flavio Briatore skrátka nič nedáva zadarmo. Tým, že Ocona bol ochotný prepustiť len v prípade, že vynechá posledné preteky, Alpine získa výhodu pred sezónou 2025. Jack Doohan sa totiž môže začať pripravovať už teraz.

Celý “obchod” nakoniec s Briatorem uzavrel Esteban Ocon bez toho, aby o tom niečo vedel jeho budúci zamestnávateľ. Ajao Komacu bol celý čas v tom, že pôvodná dohoda so šéfom Alpinu Oliverom Oakesom platí — dohoda, ktorej podmienkou nebolo to, že sa Ocon vzdá posledných pretekov.

“Na jednom zasadnutí Komisie F1 som sa s Olliem [Oakesom] rozprával, dávno predtým, ako som to potvrdil,” hovorí pred poslednými pretekmi Ajao Komacu o Oconových testoch. “On mi povedal, že je to v pohode, nevidí v tom problém a Ocon môže jazdiť [na posezónnych testoch].”

Šéfovia tímov začali rozoberať detaily. “Čo by sme mali spraviť s kombinézou? Mali by sme použiť biely overal? Áno, to bude asi najjednoduchšie, no nie? A tým celá vec zhasla. Z tohto pohľadu je to dosť jednoduché. Mňa sa nijako netýka, čo sa deje interne v Alpine, no nie? Ollie mi dal svoje slovo a to mi stačilo.”

Komacu zrejme tuší, že “kľúče od miešačky” má v skutočnosti Briatore a nie Oakes, no nerátal s tým, že si bude pýtať nejakú protihodnotu. “Ak mám povedať pravdu, nevedel som o tom. Mňa sa netýkajú interné veci v Alpine. Mňa sa týkalo len to, že keď som sa s Olliem o tomto bavil, tak ochotne Estebana uvoľnil na posezónne testy a odvtedy na túto tému neprehovoril. Keby sa niečo zmenilo, očakával by som, že s tým príde za mnou, ale neprišiel. Ollie mi dal svoje slovo a to mi stačilo.”

Vďaka tomu, že sa Esteban Ocon vzdal posledných pretekov, mu tím schválil skoré ukončenie zmluvy. Už v pondelok sa z neho stane oficiálny pilot Haasu, a teda na posezónnych testoch si bude môcť obliecť aj tímovú kombinézu.

Ocon tak všetko vybavil sám, čo je pre Haas svojím spôsobom dobrá správa. Jeho obeta je akousi zárukou toho, že preň chce pracovať naplno.

Komacu tvrdí, že aj tak nikdy nepochyboval o Oconovom zápale. “Myslím, že beztak bol celý čas vysoko motivovaný. To je jeden z hlavných dôvodov, prečo som s ním podpísal zmluvu. Je odhodlaný a má dobrú pracovnú morálku bez ohľadu na to, či má rýchle alebo pomalé auto. Napríklad v úvode sezóny bol Alpine celkom stratený, no stále sa usiloval motivovať tím a pokúsiť sa ho potiahnuť vpred. To si na ňom veľmi vážim. Nemyslím si, že by bola motivácia jeho problémom.”

Alpinu sa však tento krok môže ešte vypomstiť. Na jednej strane je pravda, že po nasadení vylepšení sa Ocon svojmu tímovému kolegovi ani zďaleka nedokázal vyrovnať, no na druhej strane nováčik v kokpite má menšie šance na zisk bodov. Alpine by ešte stále mohol prísť o svoje šieste miesto.

“Ja by som to nespravil, ale ich kroky sa mňa netýkajú,” dodáva Komacu. “Nie som tu na to, aby som to komentoval. Som si istý, že majú svoje dôvody. Ja do toho nemám čo hovoriť.”

Súvisiace články

Diskusia