Verstappenovi bahrajnský ovál nevonia: Nie je to ten najvzrušujúcejší okruh

zdroj: Twitter/Red Bull Racing

Veľká cena Sachíru na vonkajšej konfigurácii okruhu v Bahrajne vyvoláva zmiešané pocity. Na jednej strane je nepredvídateľnosť v súčasnej Formule 1 nedostatkovým tovarom, na druhej nie je trať s jedenástimi zákrutami a tromi dlhými rovinkami pre jazdcov žiadnou výzvou.

Na trati je málo miesta, čo môže byť najmä v kvalifikácii trochu nebezpečné a s pomocou DRS sa predbiehanie zrejme zmení na obiehanie. Čo je však najhoršie, nie sú na tomto okruhu miesta, ktoré pohladia dušu jazdcov a fanúšikov. Naproti tomu stratégia, prípadný safety car či minimalizácia chýb, budú na tejto trati ešte dôležitejšie, než obyčajne.

„Ak mám byť úprimný, nie je to práve ten najvzrušujúcejší okruh,“ povedal po piatku pilot Red Bullu Max Verstappen. „Je to tak aj preto, že je to veľmi krátka trať, vysielačka je preto neustále zapnutá. Je to samé: ‚Tu buď opatrný, je tam premávka‘, a to naozaj nechcete.“

„Takisto ten prostredný sektor, tá séria zákrut je dosť slepá a je dosť nebezpečné tam spomaliť. Ak chcete dať ďalšie rýchle kolo, musíte trochu schladiť pneumatiky, takže to nie je práve jednoduché. No je to tak, ako to je.“

Výhodu na bahrajnskom ovále by mal mať Mercedes, keďže na tejto verzii okruhu je najdôležitejší výkon pohonnej jednotky a v tomto smere Honda stále zaostáva. Majstrovský tím to vo voľných tréningoch aj potvrdil. Max bol síce asi len asi o desatinu vzadu, no pri časoch okolo 54 sekúnd sa väčšie rozdiely asi ani očakávať nedajú.

„Myslím, že po stránke vyváženie sme ešte nenašli optimum, najmä pri krátkych jazdách. Vyzerá to, že ešte trochu strácame. Dlhé jazdy už nevyzerajú tak zle, no aj tam sa ešte môžeme zlepšiť,“ zhodnotil piatok v podaní Red Bullu Verstappen.

„Valtterimu najlepší čas zmazali, takže sme asi tri desatiny za nimi, čo je dosť. Musíme ešte nájsť nejaký čas a zapracovať na tom. Budeme sa musieť zlepšiť, ak chceme byť konkurencieschopní.“

Možno vás zaujme

Komentáre