logo F1online.skF1online.sk

Cunoda počas pretekov riešil hádanku: Čo robí bobor na Blízkom východe?

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:45

Z uvoľneného spätného zrkadla sa stala jedna z najväčších bezpečnostných hrozieb Veľkej ceny Kataru. Inžinieri upozorňovali jazdcov na jeho polohu a takmer každému bolo jasné, čomu sa pred prvou zákrutou treba vyhnúť. Výnimkou bol Júki Cunoda, ktorému vŕtali hlavou otázky o globálnom otepľovaní.

Cunoda na konci prvého stintu stratil kontrakt s Kuan-jü Čouom a bránil sa pred Alexom Albonom, ktorého monopost oživil nedeľné preteky. Japonec dodržal pokyny inžiniera, na rovinke prechádzal po ľavej strane a vyhol sa zrkadlu aj defektu.

Uprostred toho všetkého došlo k vysielačkovej komunikácii o zrkadle na trati, čo Júkiho Cunodu úsmevne zamestnávalo dlhý čas. “To bolo zrkadlo? Ja som počul, že tam bol bobor,” povedal prekvapený aj pobavený Júki Cunoda pre portál motorsport.com.

Pre podobnú výslovnosť v angličtine si skrátka zamenil slová mirror (zrkadlo) a beaver (bobor). “Môj inžinier mi vravel: ‘Je tam bobor.’ Ale čo robí bobor na Blízkom východe? Ako je možné, že sa bobor dostal na Blízky východ? Ale dobre, hovoril som si, možno sú to prekvapivé dôsledky globálneho otepľovania, že sa na Zemi začína diať veľa zaujímavých vecí.”

Monopostu chýbala rýchlosť

Tak či onak, počas následného safety caru Cunoda pokračoval na jedenástom mieste v závese za Kevinom Magnussenom, ktorý napokon skončil deviaty. Cunoda sa ho však neudržal a na body nedosiahol. Racing Bulls nevyšla stávka na mäkké pneumatiky, ktoré obul po ďalšom výjazde bezpečnostného vozidla. Do cieľa dorazil v poli porazených.

Mnohí si napokon lámali hlavu aj nad otázkou, či skutočne všetci spomalili pod dvojitými žltými vlajkami. Cunoda skonštatoval, že hoci zrkadlo nevidel, mal pocit, že pravidlá na tomto úseku okruhu nedodržali všetci. Vzhľadom na to, ako dlho sme čakali na trest pre Landa Norrisa, je však možné, že si riaditeľstvo pretekov dalo záležať a prezrelo telemetriu z každého auta.

Juniorskému tímu Red Bullu to napokon nepomohlo. V závere sa pred neho dostali aj Lando Norris a Lewis Hamilton. Monopost Racing Bulls bol na rovinkách prakticky bezbranný a dostával sa pred neho jeden súper za druhým.

“Mal som dobrý štart a bol som deviaty, po výjazde safety caru sa mi podarilo predbehnúť aj Fernanda Alonsa. Avšak, ešte nikdy som nemal také slabé tempo. Dával som do toho všetko, dokonca som ani nešetril pneumatiky,” pokrútil hlavou Cunoda. “V Katare je obyčajne ťažké predbiehať, no mňa predbiehali hravo. Celkovo nám chýbala rýchlosť, nebolo jej vôbec málo.”

Súvisiace články

Diskusia