Cunodu mrzí, že mu červená vlajka pokazila skvele rozbehnuté preteky
Piloti Racing Bulls vstupovali do pretekov plní očakávaní. Na vode im nechýbala rýchlosť, čo potvrdili ziskom tretieho a piateho miesta v mokrej kvalifikácii. Veľmi sympatický bol v ich podaní aj prvý stint, až kým neprišiel silnejší dážď a červená vlajka. Júki Cunoda je spokojný s rozhodnutím tímu prezuť, hoci ho to obralo o možné pódium.
Pred fázou VSC, následným výjazdom safety caru a červenou vlajkou sa Júki Cunoda bránil na treťom mieste. Dlho za sebou držal Estebana Ocona, Charlesa Leclerca a Maxa Verstappena, no potom prišli zlomové kolá celých pretekov.
Pár sekúnd pred neutralizáciou virtuálnym bezpečnostným vozidlom Cunoda prišiel o pozíciu v Oconov prospech, no stále bol v hre aj o pódium. Russell s Norrisom vzápätí prezuli na nové intermediálky, keď riaditeľstvo pretekov ukončilo fázu VSC. Japonský pretekár sa v tej chvíli nachádzal len na začiatku cieľovej rovinky, no aj napriek tomu zastavil po monzúnky. Z tohto rozhodnutia profitoval len jedno kolo; nasledoval totiž výjazd Bernda Mayländera a červená vlajka. Všetci prezuli a namiesto toho, aby Cunoda bojoval o pódium, spadol na šiestu priečku.
Tímu však po pretekoch nič nevyčítal, práve naopak. “So svojou jazdou som spokojný. Myslím si, že sme mali aj veľmi dobrú stratégiu, no veľa vecí nám nehralo do karát. Mali sme dobrý štart, prezuť na monzúnky bolo tiež dobré,” pochvaľoval si spoločné rozhodnutie jeho a tímu Júki Cunoda. “Žiaľ, potom prišla červená vlajka a Alpine mal kus šťastia. Do cieľa dorazili na druhom a treťom mieste, vďaka čomu nás predbehli v konštruktéroch.”
Keby sa pokračovalo za bezpečnostným vozidlom, piloti pred ním by čelili veľkej dileme; zostať na intermediálkach a hazardovať na premočenej trati alebo zastaviť a obuť monzúnky? Nakoniec im rozhodovanie uľahčil Franco Colapinto, ktorý na čerstvých intermediálkach havaroval.
“Keby sa neobjavila červená vlajka, asi by som popredbiehal pár áut, získal niekoľko pozícií a možno sa ocitol na prvom mieste. Nakoniec nám to nevyšlo,” povzdychol si Cunoda, ktorého jazdu preto v cieli nikto neoslavoval, zatiaľ čo Ocon a Gasly sa dostali na titulky novín. “Je to škoda, že na výsledkoch a bodovom zápise to nie je vidieť. Ako tím sme však bodovali s obomi autami, čo je dôležité. Je to pozitívne aj pre mňa.”
Pilot Racing Bulls ukázal, že na vode vie byť aj trpezlivý. “Ak stratíte koncentráciu, musíte čeliť dôsledkom. Posledný stint a súboj s Oscarom ma bavil, keď nás delili desatinky sekundy. Jazdil som čisto a získal siedmu priečku.”
Pred nami sú tri púštne veľké ceny, na ktorých by bol dážď hotovým zázrakom. Nedá sa preto očakávať, že Alpine v tejto sezóne získa ďalšie body. Túto príležitosť budú musieť využiť jazdci Haasu a Racing Bulls. Williams sa už zrejme na svoje deviate miesto nevráti.
“Stále je to tesné. My spravíme maximum, aby sme získali ďalšie body a nasledujúce veľké ceny ukončili v dobrej forme,” ubezpečil Cunoda.