logo F1online.skF1online.sk

Wolff: Lewis Hamilton takéto chyby nerobí, stopercentne išlo o problém s autom

Lewis Hamilton a George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:53

Z očí Lewisa Hamiltona sa postupne vytráca iskra. V rokoch 2022 a 2023 si získal veľké sympatie fanúšikov za svoje odhodlanie a bojovný prístup. Rok 2024 však zrejme priniesol posledný klinec do rakvy sedemnásobného šampióna, pre ktorého bude prestup do Ferrari veľkým vykúpením a žiadanou vzpruhou.

Či už v druhom kole Veľkej ceny USA došlo k jazdeckej chybe, alebo technickému problému, išlo o vhodnú metaforu sezóny pilota Mercedesu. V konečnom dôsledku vôbec nezáleží, kto alebo čo je na vine. Hamilton ani jeho tím už o nič nebojujú a len vzhliadajú vytúžený koniec sezóny. Možno to bude emotívna rozlúčka, ale istotne príde na konci najhoršej sezóny tohto tímu od začiatku hybridnej éry.

Lewisove hodiny v treťom kole amerických pretekov prišli z ničoho nič a sedemnásobný majster sveta rozhodne odmietol, že by ju spôsobila jazdecká chyba. „Vôbec som na to netlačil, len som sa snažil rozbehnúť a zahriať pneumatiky. Auto však začalo poskakovať. Ľavá predná náprava začala poskakovať a napokon sa roztočil zadok. Bolo to úplne rovnaké ako Georgeova nehoda v sobotnej kvalifikácii,“ vyhlásil Hamilton, pričom dodal, že s autom „nebolo niečo v poriadku“.

Toho verejne podporil aj šéf Mercedesu Toto Wolff. Aj keď je otázne, do akej miery Mercedes zapája odchádzajúceho pilota do technických porád a ako podrobne bol informovaný o nasadených vylepšeniach, pilotovi sa dostalo aspoň verejnej podpory.

„Stopercentne nešlo o Lewisovu chybu. Nehovorím to, aby som ho ochraňoval,“ vyhlásil Wolff pred mikrofónmi médií. „Je očividné, že bolo veterno a jazdil v špinavom vzduchu.“

„Na sto percent to bola chyba auta. V tej chvíli na to ani netlačil. Videli sme to aj od Georgea v sobotu, on na to možno tlačil, ale beztak stratil kontrolu nad autom a skončil v múre. Dnes to bol vietor a trochu špinavého vzduchu od monopostu pred ním. Rozhodne k niečomu došlo. Neviem, či v sobotu nastal rovnaký problém, ale Lewis Hamilton takto nestráca kontrolu nad autom v piatom kole,“ povedal Wolff.

Sám Hamilton sa pred novinármi pohrával s myšlienkou, že chybu mohli spôsobiť vylepšenia. Spomeňme si, že sám Lewis ich po fiasku v sobotnej kvalifikácii núkal Russellovi. Mercedes to však odmietol a radšej nechal Georgea štartovať z boxov so starou špecifikáciou monopostu. Wolff si však napriek všetkému nemyslí, že v tom bol problém.

„Nemyslím si, že máme zásadný problém s vylepšeniami. Podľa mňa ide skôr o interakciu aerodynamiky a mechaniky. Preto by som povedal, že budeme pokračovať s novým balíkom. Nedávalo by to zmysel, pretože na stole je nemálo času na kolo. Na druhej strane však musíte mať otvorenú myseľ,“ povedal Wolff.

„Skôr musíme pochopiť, prečo máme také auto. V piatok bolo s prehľadom najrýchlejšie, nebyť žltých vlajok, Lewis by bol najrýchlejší. V sobotu sa to však obrátilo. V šprinte sme mali problém so zavesením. Napravili sme ho a zrazu nič nefungovalo. Nemali sme rýchlosť,“ dodal šéf Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia