Honda tlačí na Red Bull: Dajte Cunodovi aspoň príležitosť
Čo musí urobiť Júki Cunoda, aby sa mu dostalo väčšej pozornosti od Red Bullu? Japonský pretekár sa objaví v kombinéze tohto tímu leda na reklamných podujatiach. Stajňa z Milton Keynes dáva na každom kroku jasne najavo, že s japonským mladíkom nepočíta.
Christian Horner sa diplomaticky vyjadril na margo šancí Júkiho Cunodu a sľubuje mu príležitosť, ak bude podávať kvalitné výkony. Na druhej strane, z vonkajšieho pohľadu sledujeme, čo hovoria skutky Red Bullu a stajňa z Milton Keynes má japonského mladíka, očividne, len na ozdobu.
Cunoda nedostal od Red Bullu šancu ani na testoch Pirelli alebo v starom monoposte, nieto ešte v súťažnom kokpite. Tým sa len potvrdila všeobecná mienka, že „červení býci“ potrebovali Júkiho len ako jeden z nástrojov na udržanie záväzku Hondy vo Formule 1. Keď sa po sezóne 2025 rozlúčia, pravdepodobne to bude konečná aj pre Cunodu.
Japonec však stále má za sebou mocnú automobilku a jej zástupcovia priznali, že sa snažia dotlačiť Red Bull k činu. „Pokiaľ ide o náš cieľ s Cunodom, chceme sa s ním prepracovať až k sedačke v tíme Red Bull Racing,“ vyhlásil šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe pre portál Motorsport.com.
„Veríme, že má talent. Samozrejme, o jazdeckej zostave v konečnom dôsledku rozhoduje tím, ale ako ich partner nahlas požadujeme, aby Cunoda dostal šancu a testoval s monopostom Red Bullu. Chceme preňho aspoň príležitosť, aby mohol ukázať svoje schopnosti. Osobne som o tom hovoril s Christianom Hornerom a on to nevylúčil, ale musíme postupovať správnym spôsobom,“ skonštatoval Watanabe.
Pre Cunodu musí byť frustrujúce, že po toľkých skvelých jazdách a dvoch kvalitných rokoch sa o Liamovi Lawsonovi hovorí ako o vážnejšom kandidátovi na zisk sedačky v Red Bulle. Aj v piatkovom šprinte zvádzal Japonec vyrovnané súboje so Sergiom Pérezom a potom za sebou zdržiaval Oscara Piastriho, čím pomohol Mexičanovi k bezvýznamnému deviatemu miestu.
„Ak všetko pôjde podľa plánu a ocenia Cunodove schopnosti, tak verím, že by mohol zostať v Red Bulle aj po roku 2026 a bojovať o majstrovské tituly,“ vyhlásil odvážne Watanabe, podľa ktorého nie je problém, že tím bude po roku 2026 spolupracovať s Fordom. „Bolo by preňho najlepšie, keby sa stal skôr jazdcom Red Bullu, nie Hondy. Nie je to tak, že sa s Hondou rozíde navždy. V súčasnosti by sa však mal sústrediť na sedačku v Red Bulle a za týmto cieľom by si mal ísť.“
Honda má v programe Red Bullu ešte Ajuma Iwasu, ktorý momentálne pôsobí v Super Formule. Nezdá sa však, že by tím prejavil veľký záujem o jeho služby. Keď Liam Lawson nahradil v kokpite RB Daniela Ricciarda, na jeho miesto rezervného pilota stajne nastúpil Isack Hadjar, nie Iwasa.
„Myslím si, že základom pre Iwasu bude pozícia rezervného pilota v novej sezóne. Odtiaľ je cieľom zabezpečiť mu pretekársku sedačku. S Markom sme diskutovali o rôznych možnostiach. Jednou z nich je účasť na všetkých pretekoch ako rezervný jazdec podobne ako Liam Lawson. Ďalšou možnosťou je pokračovanie v Super Formule. Podľa mňa by však bolo najlepšie, keby ďalej pretekal,“ uviedol Watanabe.