Dráma v Haase: Mechanici zastavili únik vody desať sekúnd pred dvanástou
V Haase sa pred treťou časťou kvalifikácie odohrala scéna takmer ako z amerického filmu, len s jedným rozdielom. Hlavným hrdinom, ktorými boli v tomto prípade mechanici Nica Hülkenberga, sa nepodarilo predísť katastrofe sekundu pred uplynutím časového limitu, ale desať sekúnd. Nebyť ich pohotovej reakcie, Hulk by v SQ3 nejazdil.
Šieste a ôsme miesto. To je vizitka Haasu na domácej pôde v Austine, na ktorú môže byť stajňa s Kannapolisu veľmi pyšná. Nico Hülkenberg s Kevinom Magnussenom postavili pevný základ na zisk bodov.
Cesta k tomuto výsledku však bola poriadne zamotaná. Začalo sa to už v tréningu, v ktorom Haas skúmal balíček nových komponentov. Vylepšenia spočiatku nepresvedčili. Kevin Magnussen tak v šprintovej kvalifikácii jazdil so starou verziou, aby inžinieri nazbierali dôležité dáta na porovnanie a na základe nich vymysleli ďalší postup pred hlavnou kvalifikáciou a nedeľnou veľkou cenou.
V prvej časti sa pritom zdalo, že starý balík funguje lepšie. Nico Hülkenberg postúpil s odretými ušami o 0,056 sekundy. “V prvej časti som sa v aute vôbec necítil dobre,” zdôveril sa nemecký pretekár. “Mali sme šťastie, že sme vôbec postúpili ďalej. Nečakali sme to. Následne sa však všetko začalo obracať k lepšiemu.”
Hülkenberg v tretej časti obsadil šieste miesto, a to dokonca na použitých pneumatikách, ktoré mali za sebou už dva ostré pokusy! Aj napriek tomu bol o dve desatiny lepší ako kolega na čerstvých softoch. “Musím to predýchať. Dnes to bolo ako jazda na horskej dráhe.”
Magnussenovo ôsme miesto na použitých pneumatikách by tak mohlo byť menším sklamaním. “Ak ste sklamaní z ôsmeho miesta, tak to je dobré znamenie,” reaguje šéf tímu Ajao Komacu, no Nico Hülkenberg brzdí jeho nadšenie.
Podľa Hulka ešte nie je zrejmé, aký veľký pokrok predstavuje nová špecifikácia auta. “Budeme si musieť na to posvietiť. V aute sa stále jazdí pomerne ťažko, ale to bolo spôsobené aj vetrom. Musíme sa teraz pozrieť na dáta a pustiť sa do analýzy.”
Mechanici si však už svoju plácu zaslúžili. Hülkenberg totiž takmer nezasiahol do rozstrelu o prvú desiatku. Na konci SQ2 znenazdajky objavili únik vody na monoposte. V garáži horúčkovito začali auto rozoberať. “Všetci odviedli skvelú prácu,” chválil svoj tím Komacu. “Bolo to veľmi tesné. Keby to spravili o desať sekúnd neskôr, už by sme to nestihli.”
Hülkenberg sa však nenechal rozhodiť a dočkal sa pochvaly aj od Kevina Magnussena. “Nico v poslednom kole podal veľmi silný výkon. Rád ho vidím tak vysoko. Chceme totiž, aby bolo rýchlejšie to nové auto. Ja dostanem vylepšenia po šprinte. Rozdeliť nám balíčky bolo určite správne rozhodnutie.”