logo F1online.skF1online.sk

V Haase sa neboja Oconovej reputácie, že sa mu nechce hrať tímovú hru

Esteban Ocon
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala3. 10. 2024

Haas oznámil angažovanie Estebana Ocona už v júli tohto roka. Jeho príchod do americkej stajne sa tak nezadržateľne blíži a s ním sa vynárajú aj otázky o tom, či to bola rozumná voľba. Na verejnosti totiž nemá veľmi dobrú povesť, no šéf Haasu Ajao Komacu je presvedčený, že na tomto sa Haas nepopáli.

Esteban Ocon nie je medzi svojimi bývalými kolegami veľmi obľúbený. Sergio Pérez, Fernando Alonso či Pierre Gasly by vedeli hovoriť o tom, aké ťažké je s ním spolupracovať v jednom tíme. Ukážku toho sme mohli vidieť aj v tomto roku. Napríklad, keď v Monaku s krvavými očami útočil na kolegu v Portier, či keď v Kanade prepočul tímovú réžiu.

Haas však bojuje o to, či skončí na bodoch, a preto sa mu zíde niekto ako Kevin Magnussen, ktorý je ochotný obetovať svoje preteky v prospech stajne. Dokáže niečo také Esteban Ocon, alebo sa mu podarí pokaziť vzťahy aj vo svojom novom pôsobisku?

Šéf stajne Ajao Komacu pre crash.net uviedol, že nemá strach. Oconovi verí. “Bola to vec, o ktorej sme sa bavili, ale ja som už od začiatku niečomu veril. Musel som sa úprimne porozprávať s Estebanom, aby som pochopil, ako tie veci vidí on. Ja však verím tomu, že ak máme dobrý vzťah plný vzájomného rešpektu a transparentnosti, ak medzi tímom a jazdcom panuje dôvera, tak by to nemal byť problém.”

Z Estebana Ocona bude prvýkrát jasný tímový líder, keďže vedľa seba bude mať Olivera Bearmana. Je otázne, ako bude reagovať na prípadnú réžiu v mladíkov prospech, keď mal problém ťahať za jeden koniec povrazu aj s takým Alonsom.

“Naozaj si nemyslím, že by to bol problém,” ubezpečuje Komacu. “Je to veľmi silný jazdec, veľmi odhodlaný. Ak si pred štartom sezóny určíme jasné pravidlá a bude medzi nami transparentnosť, tak budeme hrať podľa týchto pravidiel ohľadom toho, čo očakávame od jazdcov a tímu.”

Japonský inžinier ráta s tým, že protesty môžu prísť, a sú aj prirodzené, ale to vraj bude všetko. “Možno budeme musieť siahnuť po tímovej réžii, udržať formáciu alebo jazdca zastaviť, s čím piloti môžu alebo nemusia súhlasiť, ale musia to tak spraviť. Porozprávať sa o tom môžeme neskôr. Ak bude medzi nami panovať transparentnosť a dôvera, tak si skutočne nemyslím, že by mali byť nejaké problémy. Vôbec ma nevyrušuje všetok ten hluk okolo.”

Súvisiace články

Diskusia