Vasseur: Nemýľte si predné a zadné krídla, McLaren nevyužil žiadnu šedú zónu
McLaren musí prerobiť zadné krídlo, ktoré v Baku zohralo rolu pri víťazstve Oscara Piastriho. Nech si o tom myslíme čokoľvek, v tomto okamihu sa s rozhodnutím FIA nedá nič urobiť. Stajňa z Wokingu sa dokonca bránila tým, že sama navrhla Medzinárodnej automobilovej federácii vykonanie zmien svojej konštrukcie. Nuž, v Baku to zadné krídlo bolo legálne, ale o týždeň neskôr už nie je, čo dosť rozladilo šéfa Ferrari Frédérica Vasseura, ktorý poznamenal, že toto krídlo mohlo znamenať rozdiel medzi víťazstvom a prehrou jeho tímu v Baku.
Dnes sa môžeme len dohadovať, ako by skončili preteky minulý víkend, nebyť „mini DRS“. Nemôžeme sa však čudovať, že súperi sa snažili dotlačiť FIA k činu. Bojuje sa o každý bod a snažíte sa využiť všetko, čo máte vo výzbroji.
„Myslím si, že dochádza k určitému zmäteniu medzi tým, čo sprevádzalo flexibilitu predného krídla, a čo zadného,“ povedal médiám v Singapure šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Všetci sme sa zhodli, že predné krídlo možno ponúka šedú zónu, pretože prvý odsek technickej direktívy stanovuje, že nemôžete úmyselne navrhnúť súčiastku ako ohybnú. Úmysel sa však ťažko určuje.“
„Zadné krídlo je však úplne iný príbeh, pretože znenie pravidiel jasne určuje aj jeho maximálny ohyb. V tomto prípade sú teda predpisy čierno-biele. Nie je to šedá zóna, nie je tmavošedá ani svetlošedá, ale čierna. Pre mňa je to teda celkom jasné,“ vyhlásil francúzsky manažér.
Tieto novinky a nevyhnutnosť upraviť zadné krídlo s menším prítlakom prichádzajú v dobe, keď máme za sebou dve veľké ceny, na ktorých zohrávala maximálna rýchlosť na rovinkách dôležitú rolu. V Monze obsadili McLareny prvý rad a v Baku odrazil Oscar Piastri útoky Charlesa Leclerca so zadným krídlom, ktoré teraz tím musí upraviť.
„Použili to len na tratiach s nízkym prítlakom. Nie som si istý, či chcú použiť rovnaký trik v Singapure alebo Zandvoorte (Fred pravdepodobne myslel Austin, pozn. red.),“ povedal Vasseur. „Musíme však odovzdať zodpovednosť do rúk FIA. Nie je to moja práca, oni to musia urobiť a my im musíme dôverovať. Úprimne, ja sa nesťažujem, ide skôr o to, kde je vytýčená hranica.“
„Všetci sme videli videá a obrázky. Je to trochu frustrujúce. Keď si spomeniete na Monzu, mali sme päť áut v dvoch stotinách sekundy, takže dve stotiny sú rozdiel medzi prvým a tretím radom (v Q3 v Monze predstavoval rozdiel medzi prvým a šiestym miestom necelé dve desatiny sekundy, pozn. red.). V Baku sme sa v prvej zákrute desaťkrát ocitli bok po boku s McLarenom. Asi si teda viete predstaviť, že je to trochu frustrujúce,“ dodal Vasseur.