logo F1online.skF1online.sk

Už-už som veril, že skončím na pole position, priznal Leclerc. Na LiCo je vraj pripravený

Lando Norris, Charles Leclerc a Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 02:15

Charles Leclerc po letnej prestávke nezaraďoval Okruh bratov Rodríguezovcov medzi potenciálne dejiská červeného víťazstva. Po sobote je však k tomu Ferrari zatiaľ najbližšie, keďže jeho piloti budú štartovať z druhého a tretieho miesta. Leclerc sa pritom hotoval aj na pole position.

Po prvých pokusoch v Q3 fanúšikovia Ferrari mohli od radosti vstávať zo sedačiek. Na čele sa totiž ocitol Charles Leclerc, keď ako jediný dokázal prelomiť hranicu 1:16,0. V druhom pokuse sa ešte o viac ako desatinu zlepšil, ale Norris našiel neuveriteľných šesť desatín oproti svojmu prvému kolu a kvalifikáciu jasne ovládol.

“Som spokojný, ale jedna moja časť je stále trochu sklamaná. Keď som v Q3 videl, že som na prvej priečke s dobrým kolom, trochu som začal veriť, že by som mohol skončiť na pole position,” povedal Charles Leclerc po sobote v Mexiku.

Norris si však zaslúži pochvalu za to, čo predviedol na trati. “On nakoniec odviedol skvelú prácu a zajazdil vynikajúce kolo. Medzi prvým a druhým pokusom sa ohromne zlepšil. Aj tak som rád, ako to celé dopadlo.”

Pre Ferrari však bude najdôležitejšia nedeľa, hoci analytici Formuly 1 talianskej stajni veľmi neveria. Na základe piatkových simulácií vypočítali, že McLaren by mal byť v pretekoch najrýchlejší pred Red Bullom (+0,15s) a Mercedesom (+0,30s). Ferrari má byť až štvrté so stratou 0,35 sekundy na kolo.

To však ešte nič nemusí znamenať. O mnohom rozhodne prvé kolo. “Intenzívne sa koncentrujeme na štart. Do prvej zákruty je to ďaleko. Musíme čo najlepšie vyštartovať. Kiežby som bol na treťom mieste, pretože z neho môžete využiť zákryt, ja asi žiadny mať nebudem,” pripustil Leclerc. “Štartujem aj zo špinavej časti trate, ale sústredím sa na to, čo mám vo svojich rukách a pokúsim sa podať čo najlepší výkon z našej štartovej pozície. Azda to bude stačiť, aby som sa v prvej zákrute ujal vedenia.”

Ferrari ráta s LiCo

Nuž a netreba zabúdať na to, že Ferrari sa v druhom piatkovom tréningu venovalo aj jazdám v nenávidenom režime plachtenia — LiCo. Ak analytici F1 vzali do úvahy aj tieto kolá, papierovo im mohlo vyjsť, že Ferrari je pomalšie. Bez šetrenia by malo byť silnejším súperom.

Na tlačovej konferencii sa rozoberala aj táto téma. Uvidíme aj v nedeľu slávne LiCo? “Spýtajte sa týchto chlapcov, oni sú v tom profesionáli!” zažartoval si na účet Ferrari Lando Norris. “Títo chlapci to robia na každých pretekoch. Áno, vždy sa tomu musíte trochu venovať, ale nikdy nie tak, ako títo chlapci.”

“Povedzme to tak, že sme na to pripravení,” priznal Charles Leclerc. “Na tejto trati je plachtenie dôležitou súčasťou pretekov, najmä pre ľudí od druhého miesta nižšie.”

Problémom je, samozrejme, chladenie pohonnej jednotky, bŕzd a pneumatík v nadmorskej výške 2240 metrov. “Preto si myslím, že štart je na tomto okruhu nesmierne dôležitý. Keď ste na čistom vzduchu, všetko je ľahšie. Áno, v prvej zákrute budeme dosť agresívni, ak sa naskytne nejaká príležitosť a potom sa pustíme do manažovania. Určite to bude tvoriť veľkú časť pretekov.”

Súvisiace články

Diskusia