Teraz alebo nikdy. Piastri ignoroval radu inžiniera a poslal to tam…
Ťažko vybojované víťazstvo po dlhom a namáhavom súboji. Oscar Piastri predviedol v Baku svoju extratriedu a dôvod, prečo je pre mnohých budúcim majstrom sveta. Odvážny manéver a risk pri práci s pneumatikami nakoniec slávili úspech, ale veľmi ľahko to mohlo skončiť zlyhaním.
Piastri na to po štarte tlačil a snažil sa dostať Leclerca pod tlak už v prvom stinte. Od svojich pneumatík však chcel príliš veľa a príliš rýchlo. Keď sa pilot Ferrari v úvodných kolách odpútal, postupne navyšoval náskok.
Charles dúfal, že v úvode druhého stintu sa zopakuje rovnaký scenár. Piastri po výmene pneumatík lietal, zavesil sa za Leclerca a nakoniec doručil veľmi riskantný manéver. Risk pri zahrievaní pneumatík a risk pri predbiehaní sa mu nakoniec vyplatil, ale pokojne to mohlo skončiť fiaskom.
„Cítil som takú polovičnú príležitosť po zastávke v boxoch. Vedel som, že to musím skúsiť a využiť ju,“ povedal Piastri po pretekoch. „Preteky mi vyhralo načasovanie. Bolo mi trochu ľúto môjho inžiniera, pretože to isté som urobil aj v prvom stinte a načisto som si upiekol pneumatiky. Inžinier sa mi teda ozval a v podstate povedal, aby som to znovu neurobil. Úplne som ho ignoroval a v ďalšom kole som to poslal na vnútornú stranu.“
„V tej chvíli som mal pocit, že držať sa späť a čakať, kým Charlesovi začnú degradovať pneumatiky, nám neprinesie úspech. Hovoril som si, že taká taktika nám vynesie len druhé miesto. Keby som nevyužil tú príležitosť, ďalšiu by som už nedostal,“ vyhlásil Piastri, ktorý taktiež zložil poklonu pilotovi Ferrari.
„Charlesovi patrí uznanie, pretože bojoval neuveriteľne férovo. Možno si myslel, že skončím v únikovej zóne, ale samého ma príjemne prekvapilo, že som sa vošiel do zákruty. Bol to veľmi riskantný manéver, ale presne to som potreboval, keď som chcel vyhrať,“ dodal Piastri.
Tomu však nevyhral preteky „len“ tento jeden manéver, ale aj následné odolávanie nekonečnému tlaku. Zdalo sa, že pneumatiky na Ferrari opäť vydržia celú večnosť. Leclerc to na cieľovej rovinke skúšal niekoľkokrát, ale jeho monopost s o niečo väčším zadným krídlom nemal dostatočnú maximálnu rýchlosť.
„Tak dlho odolávať tlaku bolo neuveriteľne náročné,“ priznal Piastri. „Dostať sa do vedenia znamenalo asi štyridsať percent práce, udržať ho ďalších šesťdesiat percent. Vedel som, že pri snahe o predbehnutie som si z pneumatík vzal dosť energie; vedel som, aký bol výsledok v prvom stinte, takže som len dúfal, že jazda v čistom vzduchu mi pomôže sa udržať vpredu.“
„Pravdepodobne to trochu pomohlo, ale keď má súper DRS, stratíte tým veľa času. Obrana pred Charlesom bola neuveriteľne stresujúca. Nemohol som urobiť jedinú chybu. Pár som ich urobil, ale na trati ako Baku je nemožné jazdiť stále naplno a ani raz sa nepomýliť,“ dodal Piastri.