logo F1online.skF1online.sk

Leclerc a Sainz sú napriek problémom spokojní: Sme rýchli

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 9. 2024

Ferrari zažilo v Baku kontrastný prvý deň. Charles Leclerc mal v prvom tréningu nehodu a pre problémy s riadením prišiel aj o časť druhého tréningu. Bol však dosť rýchly na to, aby ovládol popoludňajší program. Carlos Sainz vyrovnanou a konzistentnou jazdou potvrdil, že Scuderia by tento víkend nemusela byť spomedzi top tímov vyloženým outsiderom.

Po úspešnom víkende v Monze sa Ferrari tešilo do Baku. Tento okruh tímu historicky veľmi vyhovoval, chýbajú tu tiahle a rýchle zákruty a monopost SF-24 bol silný aj v Monaku. Okrem toho, po nasadení posledných vylepšení sa zdá, že Scuderia našla recept na problémy z prostrednej časti sezóny. Chlapci v červenom však musia všetko potvrdiť na trati.

V piatok sa pritom Ferrari nevyhli problémy. Tie sa týkali najmä Charlesa Leclerca, ktorý havaroval v prvom tréningu a v druhom mal problémy s riadením. „K nehode asi nie je čo dodať, dostal som sa príliš doprava a na špinavej trati som zablokoval pneumatiky. Už bolo príliš neskoro, aby som zamieril do únikovej zóny, takže som skončil v múre. Nebol to najlepší začiatok víkendu, ale stále mám v aute veľkú sebadôveru,“ povedal po piatku Leclerc.

„Skutočný problém nastal až na začiatku druhého tréningu. Zastavil som a vymenili sme problémový diel. S nehodou v prvom tréningu to nemalo nič spoločné. Nebudem zachádzať do prílišných detailov, ale pri riadení som mal veľmi zvláštny pocit. Vymenili sme to a po návrate na trať už bolo všetko v poriadku. Neodjazdil som toľko kôl, ako som dúfal, ale beztak sme boli konkurencieschopní,“ dodal Leclerc.

Ani nehoda však nezabránila Charlesovi v optimizme. Ferrari nadviazalo na dobrú formu na tejto trati v posledných rokoch a pripravuje sa na sobotnú ofenzívu. „Je to veľmi tesné a tiež je veľmi ťažké odhadnúť, ako sú na tom ostatní. Túto trať mám celkom rád a v minulosti sme tu boli pomerne rýchli, ale to ešte neznamená, že to isté bude platiť aj v sobotu. Musíme zapracovať na aute, keďže je toho stále dosť, čo môžeme zlepšiť, ale ako som povedal, sme rýchli. Je to dobrý signál a dúfam, že zajtra to ešte zlepšíme,“ skonštatoval s nádejou monacký pretekár.

Jeho tímový kolega Carlos Sainz má za sebou oveľa nenápadnejší deň, čo je v prípade piatka dobré. Aj on podčiarkol optimizmus Ferrari a podľa slov španielskeho pretekára sa jeho tím zaradil v Baku medzi najlepších.

„Párkrát sme sa ocitli mimo trate, ale to dnes platí o všetkých. Jazda bola veľmi náročná, trať bola špinavá a šmykľavá, takže sme jazdili o päť sekúnd pomalšie časy než vlani. V takom prípade ani neviete, ako vyhodnotiť dáta,“ povedal po piatku Carlos Sainz.

„Všetci sa trápili, ale dokázal som zajazdiť viac-menej čisto a absolvoval som celý naplánovaný program. Prešli sme si problémami s brzdami v prvom tréningu, ale dokázali sme to napraviť,“ skonštatoval svoj prvý deň v Baku španielsky pretekár.

Ten, na rozdiel od svojho tímového kolegu, dokázal zajazdiť čisto a vyhol sa väčším problémom. Carlos opäť konzistentne zbieral kolá a aj on potvrdil, že Ferrari na tom tento víkend nemusí byť zle. Pri vyrovnaných rozostupoch sa to však ťažko posudzuje.

„V tejto chvíli je ťažké povedať, ako na tom sme, pretože nikto neposkladal dokopy poriadne kolá. Keď v sobotu začnú všetci nasadzovať softy v Q1, Q2 a Q3, uvidíme, ako na tom sme. Sme však presvedčení, že naše tempo je tento víkend na úrovni Red Bullov, Mercedesov a McLarenov,“ skonštatoval Sainz.

„Myslím si, že to bude extrémne vyrovnané a rozhodovať bude príprava pneumatík, schopnosť poskladať kolo dokopy, byť v správnom čase na správnom mieste a vyhýbanie sa žltým vlajkám. Dúfam, že z toho vyjdeme dobre,“ dodal rodák z Madridu.

Súvisiace články

Diskusia