logo F1online.skF1online.sk

Wolff priznáva, že Mercedes stratil rýchlosť: Pred prestávkou sme na tom boli lepšie

Lewis Hamilton
© Steve Etherington/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 9. 2024

Narazil po Aston Martine, Ferrari a Red Bulle na problém pri vývoji aj Mercedes? Súčasná generácia monopostov trápi aj tie najšikovnejšie a najtalentovanejšie inžinierske hlavy. Mercedes mal skvelý júl, ale keď do Belgicka priviezol novú podlahu, nastali problémy. Tie sa prejavili v Zandvoorte aj v Monze a už ani Toto Wolff si nezakrýval oči pred realitou.

Vylepšená podlaha z Veľkej ceny Belgicka spôsobila inžinierom v Brackley nemalé vrásky. Je však dôvodom prepadu Mercedesu? V Spa sa jej tím zbavil a preteky vyhral – dokonca vybojoval double, ale to následne zmarila diskvalifikácia Georgea Russella –, ale Toto Wolff nevyzeral po Belgicku zvlášť ustarostene a bez váhania vyhlásil, že novú podlahu uvidíme opäť v Zandvoorte.

Mercedes ju v Holandsku skutočne nasadil a výsledok bol neslávny. George Russell tam na dominantného Landa Norrisa stratil 44 sekúnd. Nasledovala Monza, ďalšie experimenty, nehoda Kimiho Antonelliho, solídna kvalifikácia Russella a v pretekoch ďalší prepad. Lewis Hamilton v nedeľu len stroho skonštatoval, že Mercedes nemal na pilotov McLarenu a Ferrari bez ohľadu na stratégiu – v cieli stratil na víťazného Charlesa Leclerca takmer 23 sekúnd.

„Boli sme na tom lepšie než v Zandvoorte,“ povedal po Monze šéf Mercedesu Toto Wolff. „V porovnaní s pretekmi pred letnou prestávkou sme však stratili dosť veľa výkonnosti. Ak sa nemýlim, ťahali sme šnúru šiestich pódiových umiestnení za sebou a vyhrali sme troje preteky, z toho dvoje po priamom súboji na trati.“

„V súčasnosti to však nevyzerá, že by sme sa pohybovali na čele. Keď trochu stratíte tempo, zo strategického hľadiska to automaticky znamená pád do územia nikoho. Je dobré, že máme trochu času na analýzu,“ povedal Wolff pred voľným víkendom, po ktorom nás čakajú preteky v Baku.

Ako sme uviedli, víkend Mercedesu v Monze priniesol aj pozitíva, ale tím reálne nemal na víťazstvo a šanca na pódiové umiestnenie závisela od nepredvídateľných okolností. Je to trochu zvláštne konštatovanie, keď si uvedomíme, že Red Bull na tom bol v Taliansku ešte horšie než „Strieborné šípy“.

„Myslím si, že na jedno kolo z toho dokážeme vyžmýkať maximum, čo sú principiálne dobré správy, ale vyváženie nie je dostatočne dobré, aby udržalo pneumatiky v pohode počas celých pretekov. Od Zandvoortu je to pre nás tak trochu téma číslo 1. Od holandských pretekov bolo auto viac na hrane a ťažšie sa mu hľadal správny balans,“ vysvetlil Wolff.

Jeho tím mal v Monze rovnaký problém ako väčšina ostatných – drobenie ľavej prednej pneumatiky. O novej podlahe a jej vplyve do tejto chvíle nepadlo nič, ale objavili sa informácie, že po nehode Antonelliho nemal Mercedes na trati zakaždým dva rovnaké balíky.

„Trpeli sme drobením ľavej prednej pneumatiky,“ priznal Wolff. „Tuším, že prichádzalo zakaždým v odlišnom čase. V druhom stinte sme sa tak dostali do veľmi defenzívnej pozície. Chceli sme z gúm vyťažiť viac výkonnosti a možno to skúsiť na jednu zastávku, ale opäť sa objavilo drobenie pneumatík.”

Súvisiace články

Diskusia