Verstappen vo vysielačke chcel, aby sa tím zobudil. Čo tým myslel?
Red Bull sa postupne zabára hlbšie a hlbšie do bahna. Tento tím odchádzal z Monzy s veľmi nelichotivým výsledkom a Max Verstappen sa po pretekoch vyjadril veľmi kriticky na adresu svojho monopostu. Vo vysielačke je však Holanďan od Maďarska zvláštne pokojný a platilo to dokonca aj počas psychicky náročných talianskych pretekov.
Na Maxove vysielačky z Veľkej ceny Maďarska si určite spomeniete. Priamočiary pretekár si vtedy nebral servítky a strácal nervy, následne strácal nervy aj jeho inžinier a s ním zrejme celý tím. Pred štartom nasledujúceho víkendu v Spa sa mala uskutočniť dôležitá porada, o ktorej informovali aj novinári v padoku, a údajne sa na nej hovorilo aj o spôsobe komunikácie trojnásobného majstra sveta vo vysielačke.
Je to pravda? To nevieme, ale faktom je, že Verstappen zažil v posledných týždňoch niekoľko pretekov prinajmenšom podobne náročných ako tie maďarské, ale ani raz nevypenil. Po pretekoch v Zandvoorte žartoval, že dôvodom sú „joga a meditácie“, ale zmena je pomerne očividná.
Platilo to aj v Monze, kde Max celý čas jazdil mimo najlepšiu päťku, stratégia nebola ideálna a mechanikom dokonca nevyšla prvá zastávka v boxoch, keď zdržali svojho pilota šesť sekúnd. Žiadna naštvaná vysielačka však neprišla.
Na druhej strane treba povedať, že Verstappen sa v úvode sťažoval na počínanie Lewisa Hamiltona, v kvalifikácii a tiež po nevydarenej zastávke v boxoch búchal do volantu a bol veľmi frustrovaný, ale vysielačku nezapol, takže nevyslal svoje emócie do sveta. Krátko pred koncom však inžinierovi niečo povedal a nebolo nám zrejmé, ako to myslel.
„Mohli by sa, prosím, ľudia v zázemí zobudiť? Viem, že situácia je nahovno, ale je to dôležité,“ povedal Verstappen. Napriek jednému neslušnému slovu to znelo rozumne a Max dokonca „prosil“, ale čo tým chcel povedať?
Nuž, po pretekoch vysvetlil, že potreboval pomoc tímu pri prepínaní motorových režimov a využívaní batérie po súboji s Landom Norrisom. „V priebehu pretekov sa mi batéria v podstate vybila v súboji s Landom. Musel som teda prepnúť motor na určité nastavenie,“ povedal Verstappen pre holandskú televíziu Viaplay.
„V jednom okamihu mi mali povedať, že sa môžem vrátiť k výkonnejšiemu režimu. Opýtal som sa teda: ‚Môžem to prepnúť späť?‘ Vtedy mi napadlo, že chlapci mali celý čas dáta pred sebou a mohli vidieť, kedy presne som mohol vykonať všetky tie úpravy nastavenia. Nemusel som sa predsa pýtať, kedy to môžem prepnúť,“ povedal Max, ktorému sa nepáčilo, že tím možno stratil koncentráciu, keďže v tom okamihu mali prakticky po pretekoch.
„Možno sme sa nachádzali v území nikoho, ale stále musíte mať prehľad. V opačnom prípade môžeme rovno zostať doma,“ dodal nespokojne Verstappen.
Je to dobrý príklad toho, ako to Red Bullu v Taliansku nevyšlo. Monopost RB20 nebol dobrý v kvalifikácii, nedokázal šetriť pneumatiky, chýbala mu rýchlosť na rovinkách, chýbala mu rýchlosť v zákrutách a jeho vyváženie bolo ako obvykle úplne mimo ideálneho okna. Nevyzerá to, že tím má na dosah ruky rýchlu nápravu situácie.
Verstappen tiež dostal od reportéra Viaplay otázku, koľko pretekov ešte môže vyhrať v tejto sezóne. „Za súčasného stavu? Žiadne. Taká je jednoducho naša situácia,“ odpovedal Max stručne, ale veľmi výstižne.