logo F1online.sk

Williamsovú potešilo zavedenie aerohendikepu, čaká “férovejší boj”

Claire Williamsová
© Twitter/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala1. 6. 2020

Od budúceho roka začnú platiť dodatočné obmedzenia na využívanie veterných tunelov a počítačového modelovania pomocou CFD. Čím vyššie sa tím v šampionáte umiestni, tým menej času bude môcť stráviť vývojom aerodynamiky. Claire Williamsová túto iniciatívu víta a sľubuje si od nej vyrovnanie výkonov v štartovom poli.

Williamsu pomôže každé pribrzdenie nielen top tímov, ale aj tímov zo stredu poľa. Nečudo teda, že sa Claire Williamsová teší z nových technických pravidiel, na ktorých tvorbu dozeral Nikolas Tombazis, šéf pre sekciu jednosedadlových monopostov.

“FIA, a predovšetkým Nikolas Tombazis, odviedli vynikajúcu prácu. Vypočuli si všetky tímy a prišli s kreatívnymi riešeniami, ktoré sa postarajú o férovejší boj medzi tímami,” nechala sa počuť Claire Williamsová, ktorú cituje RaceFans. “Podľa mňa to zafunguje. Je to veľmi pekné riešenie a je zrejmé, že hlavne menšie tímy z neho budú profitovať.”

“Budeme môcť stráviť viac času vo veternom tuneli a dostihnúť ostatných. Veríme, že sa výkony tímov priblížia k nejakej spoločnej hodnote rýchlejšie, než keby sme niečo takéto nezaviedli,” dúfa zastupujúca šéfka Williamsu.

Víťaz tohtoročného Pohára konštruktérov bude môcť o rok vo veternom tuneli stráviť len 90 percent času v porovnaní so základom, ktorý bude platiť pre piaty tím v konštruktérskom poradí. Za každú pozíciu smerom vyššie oproti spomínanej piatej priečke tím stratí 2,5 percenta času, za každú pozíciu smerom dole zas rovnaký objem získa. Tím na úplnom chvoste poradia, momentálne na desiatej priečke, si tak v porovnaní so základom polepší o 12,5 percenta.

Okrem tejto výhody Williamsu pomôže aj 145-miliónový rozpočtový strop, hoci Williamsová konštatuje, že by jej vôbec neprekážalo, keby sa posunul ešte nižšie. Mysliac však aj na popredné tímy vníma konečné riešenie ako spravodlivé.

“Čím nižšie bude nastavený rozpočtový strop, tým väčšiu výhodu budú mať tímy, akým sme my. Väčšie stajne míňajú obrovské množstvá peňazí. Aby sa dostali na túto úroveň, budú musieť dramaticky poškrtať výdavky,” dodáva Williamsová. “Vždy treba nájsť kompromis, nedá sa ulahodiť všetkým. Podľa mňa sme našli dobrú strednú cestu medzi top tímami a menšími stajňami. Lepší výsledok sme si azda ani nemohli želať.”