logo F1online.skF1online.sk

Musíme to rýchlo vyriešiť, nalieha Horner po kvalifikačnom neúspechu

Max Verstappen v garáži
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 9. 2024

Celá Formula 1 vie, že Red Bull má problémy. V kvalifikácii na Veľkú cenu Talianska sa však ukázali naplno. Ak sa po tomto červení býci nepreberú, tak ich čaká veľmi nepríjemná jeseň. Christian Horner stláča červené tlačidlo a zdôrazňuje, že problémy treba čím skôr odstrániť.

Taký náhly prepad majstrovského tímu bez zmeny pravidiel Formula 1 už poriadne dlho nezažila. Červení býci vlani ovládli všetky veľké ceny s výnimkou jednej, a neprešiel ani rok a už trú biedu. Max Verstappen nevyhral od júnovej VC Španielska a nezdá sa, že by to mal tak skoro zlomiť.

V Monze štartuje zo siedmej priečky, keď na dvoch čerstvých sadách zaznamenal horší čas ako na použitých pneumatikách v Q2. Christian Horner po sobote priznal, že to “jednoducho nechápe”. “Na opotrebovaných pneumatikách sme zajazdili čas 19,6 a potom, na dvoch sadách nových gúm, sme sa nevedeli dostať cez 20,0.”

Monopost sa akoby ovládal čoraz horšie. Ako poznamenal Martin Brundle, môže to súvisieť aj s tým, že Verstappen musí viac tlačiť na pílu, čo automaticky odhaľuje nedostatky auta. Vlani ich nebolo vidieť, keďže súperi boli ďaleko vzadu a Verstappen sa nemal kam hnať.

V Red Bulle pracujú s verziou, že počas vývoja sa na aute objavilo niečo, čo zhoršilo jeho správanie. Preto bol Verstappen v kvalifikácii taký bezradný. “Skrátka nemal taký balans, aký by chcel. Z jeho komentárov ste mohli počuť, že je to podstatná vec, ktorú v tejto chvíli nemáme vyriešenú,” hovorí Horner. “Samozrejme, potrebujeme to pochopiť, rovnako dôvod, prečo sme na starších pneumatikách dokázali zajazdiť taký čas a s dvoma novými sadami sme sa mu ani nepriblížili.”

“V Q2 to nevyzeralo tak zle,” pripomenul Verstappenov najlepší čas kvalifikácie, ktorý by však beztak nestačil na lepšie než siedme miesto. “Stále sme však videli tie charakteristiky ovládania monopostu, ktoré spomínal Max. A potom v Q3 niečo nebolo v poriadku, keď sa ostatní dokázali zlepšiť na nových gumách, ale my sme boli na míle pozadu. Musíme to pochopiť a musíme to pochopiť rýchlo.”

Max Verstappen v Zandvoorte dokonca jazdil s inou podlahou v zúfalej snahe nájsť takú kombináciu komponentov, pri ktorej by Red Bull minimalizoval nedotáčavosť monopostu a celkové problémy s balansom. V Milton Keynes priznávajú, že zatiaľ sa im to nepodarilo vyriešiť. V záplave vylepšení je totiž náročné nájsť ten prvok, ktorý zhoršil správanie auta. Navyše nemusí byť len jeden a ktovie, možno ani nemusí pochádzať z tohto roka…

“Skúmame všetko. Minulý víkend sme jazdili so staršou špecifikáciou, aby sme zistili, či by to vyriešilo aspoň nejaké problémy. Realita je však taká, že charakteristiky ovládania auta a problémy sú stále rovnaké ako na špecifikácii z úvodu sezóny. Chlapcom to dodalo obrovské množstvo dát, no je toho veľa, čo musia pochopiť. Musíme to rýchlo vyriešiť,” nalieha 51-ročný Brit.

Max Verstappen v sobotu dostal otázku, čo hovorí na to, že Lando Norris štartuje z pole position, on až zo siedmej priečky, a tak pilot McLarenu môže výrazne zmenšiť svoju stratu v šampionáte. “Áno, ale za to sa môžeme poďakovať len sami sebe,” znela Holanďanova ostrá reakcia.

Situáciu netreba brať na ľahkú váhu. McLaren sa už dnes môže dostať na čelo konštruktérskeho poradia. “Vidíme, že McLareny v priebehu posledných pretekov spravili výrazný krok vpred. My sme tu ešte aj za Ferrari a Mercedesom. Čaká nás veľa práce. Samozrejme, body sa udeľujú v nedeľu, ale po štarte zo siedmeho a ôsmeho miesta to bude fuška,” dodal Horner.

Súvisiace články

Diskusia