logo F1online.skF1online.sk

Colapinto: Nehnal som sa za rýchlymi časmi, limit ešte potrebujem nájsť

Franco Colapinto
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala30. 8. 2024

Formulový nováčik Franco Colapinto má za sebou prvý deň v pozícii riadneho pilota. Čo je preňho najdôležitejšie, vyhol sa zbytočnej nehode, neukrátil sa tým o dôležitý priestor na prípravu a zbytočne si nezrazil sebavedomie. Argentínčan opísal, ako prebiehala jeho premiéra za volantom Williamsu.

V prvom tréningu sme sledovali dvoch mladíkov, ktorí vo Formule 2 ešte neodjazdili ani jednu celú sezónu. V Mercedese zrejme očakávali, že Kimiho Antonelliho dostanú na titulky správ z prvých tréningov tým, že ho budú hnať do kvalifikačných simulácií, no tento plán stroskotal. Schladenie prišlo po desiatich minútach, keď mladý Talian skončil v bariére za Parabolicou.

Na rozdiel od Mercedesu vo Williamse si s Francom Colapintom dávali načas. V prvom tréningu tak zaostal za Alexom Albonom o necelých sedem desatín a až podvečer začal viac šliapať na plynový pedál. Vo výsledkoch mu patrí len sedemnáste miesto, ale čo je pozitívne, len o dve desatiny za Alexom Albonom.

“Bolo to skvelé. Som veľmi spokojný. Našťastie som si to mohol užiť,” radoval sa po prvom dni Franco Colapinto a prezradil, aký zvolil prístup. “Namiesto toho, aby som sa hnal za časmi, som sa snažil koncentrovať sám na seba. Šlo to celkom dobre.”

“V prvom tréningu som bol dosť opatrný, snažil som sa odjazdiť dostatok kôl. Začínam to chápať o čosi lepšie, ale stále mám rezervy v dlhých stintoch. Snažím sa naučiť, ako udržať pneumatiky pri živote dlhší čas,” uvedomuje si svoje rezervy, ktoré však nie sú výnimočné. Napríklad Oscar Piastri zlepšuje svoju prácu s pneumatikami ešte aj tento rok. “Bol to však dobrý úvodný deň.”

Colapinto chce nadviazať na úspešný piatok. “Samozrejme, musíme pokračovať v práci a trochu viac prispôsobiť auto môjmu štýlu jazdy. Ide to však dobre. V druhom tréningu som sa v aute cítil oveľa komfortnejšie. Snažil som sa trochu vykuknúť na limit, no trochu som sa brzdil, usiloval sa o konzistentnosť a hľadal viac sebadôvery v rýchlych úsekoch.”

“Najmä v rýchlych zákrutách mi stále niečo chýba, aby som našiel limit s pneumatikami, pretože sú veľmi citlivé na zmeny teploty v poslednom sektore. Gumy tam už trochu trpia. Snažím sa pochopiť, ako toto auto funguje. Celkovo to bol fajn deň. Bol to môj prvý deň ako pilot Formuly 1, takže som veľmi pyšný a extrémne šťastný,” pousmial sa nový prírastok v šampionáte.

V sobotu ho čaká prvá kvalifikácia. Colapinto avizuje, že sa bude musieť začať blížiť k limitu. Viackrát sa mu totiž stalo, že si do zákruty nepreniesol dostatok rýchlosti, inokedy zas nebrzdil dostatočne tvrdo. Takisto chce pracovať na tom, aby pneumatiky dostal do ideálneho okna, ktoré je veľmi malé.

“Myslím si, že je to len otázkou odjazdených kôl a pretekov, aby ste to lepšie pochopili,” pokračoval Colapinto, ktorý prezradil aj to, ako sa cíti fyzicky. Monza nie je veľmi ťažký okruh, no rozdiel po takom náhlom prestupe z F2 do F1 musí byť citeľný. “Nie je to také zlé. V aute je veľmi horúco, kvôli čomu to bolo náročné, ale ten zvyšok šiel hladko. Monza je fyzicky ľahká.”

Jedna vec mu však po sezóne vo Formule 2 nebola prirodzená. “Dnes som sa snažil naučiť piť v aute, čo zatiaľ nedokážem. Uvidíme, ako to pôjde v nedeľu, či sa budem musieť aj napiť,” rozosmial sa.

Problém s nápojom mal pred rokom aj Liam Lawson na VC Talianska, pre ktorého to bola takisto novinka. Austrálčan celú VC Holandska odjazdil bez nápoja. Nemotornému používaniu hadičky v prilbe sa snažil vyhnúť. Keď ju však v Monze potreboval použiť, zasekla sa mu v nose. Takto s ňou odjazdil pár kôl. Napraviť si ju stihol až počas výjazdu safety caru.

Súvisiace články

Diskusia