logo F1online.skF1online.sk

Stella sľubuje nasadenie vylepšení: Naposledy sme niečo veľké priniesli do Miami

Oscar Piastri
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 8. 2024

McLaren disponoval v druhej štvrtine sezóny najrýchlejším monopostom. Aj keď Lando Norris a Oscar Piastri neboli jediní, ktorí narušili hegemóniu Red Bullu, ich balík sa ukázal ako najvyváženejší a najefektívnejší. Táto skutočnosť vraj trochu prekvapila bossa stajne Andreu Stellu, podľa ktorého McLaren nasadil posledný veľký balík vylepšení ešte začiatkom mája v Miami.

Technické oddelenie stajne z Wokingu je to posledné, ktoré má v priebehu letnej prestávky o čom premýšľať. Inžinieri okolo štvorlístka Rob Marshall, Neil Houldey, Peter Prodromou a Mark Temple postavili monštrum a McLaren bol v prostrednej časti sezóny nesmierne rýchly na všetkých typoch okruhov, zrejme rýchlejší než jeho piloti, stratégovia a celá prevádzková stránka tímu.

Muži a ženy vo Wokingu však v práci nekončia a podľa ich šéfa chystajú na jesennú časť sezóny ďalšie novinky. „Keď sa pozriete na tabuľky s vylepšeniami, ktoré FIA dodávajú samotné tímy, tak Red Bull priniesol na trať viac nových dielov než my,“ vyhlásil Andrea Stella pred novinármi v Belgicku. „Ja môžem hovoriť len za McLaren. Zdá sa, že teraz je správny čas, aby sme využili náš vývoj. Očakávam, že v druhej polovici sezóny nasadíme viackrát nové diely.“

„Svojím spôsobom som prekvapený, že sme boli takí konkurencieschopní, ak vezmeme do úvahy, že od Miami sme vlastne na trať nepriniesli veľa noviniek. Samozrejme, v Miami sme nasadili veľký balík vylepšení, ale v druhej polovici roka ich príde ešte niekoľko,“ sľubuje taliansky inžinier.

Je však pravda, že Stella vynechal vylepšené predné krídlo, ktoré inžinieri pripravili do Rakúska a aj z pohľadu na čísla prinieslo zlepšenie v pomalých zákrutách. Nedá sa teda povedať, že by chlapci vo Wokingu čakali na ďalší prelomový balík, ale aj oni svoj monopost neustále vylepšujú.

Zdá sa, že všetko je nachystané na tesný finiš v boji o Pohár konštruktérov. Pre McLaren by bolo ideálne, keby na jeseň prevzal iniciatívu a potrápil Red Bull nielen v tímovom porovnaní, ale tiež dostal oboch svojich jazdcov pred Maxa Verstappena a umožnil im výraznejšie znížiť stratu.

„Myslím si, že sme tak v polovici cesty. Som si istý, že na tratiach s vyšším prítlakom je naše auto v dobrej pozícii a zvlášť po aerodynamickej stránke robí presne to, čo od neho chceme,“ hovorí optimisticky Stella.

„Nevykonali sme však veľa vývoja s balíkom na rýchle trate. Nie som preto prekvapený, že v Belgicku sme neboli takí konkurencieschopní ako v Maďarsku. Rovnako tak nie je prekvapením, že napriek rovnakej alebo o niečo lepšej maximálnej rýchlosti sme v Spa stále dosť strácali v druhom sektore. Znamená to, že ak chceme rýchlosť na rovinkách, musíme sa vzdať pomerne veľkého množstva prítlaku. Dúfam, že v budúcnosti dotiahneme našu snahu o efektívnejšie auto do úspešného konca,“ uzavrel šéf McLarenu.

Súvisiace články

Diskusia