Wolff sa novej podlahy nebojí: Nasadíme ju v Zandvoorte a vykonáme koreláciu
Mercedes zažil v Belgicku kontrastný víkend. Po piatkovom trápení prišla priemerná sobota, radostná nedeľa a nakoniec diskvalifikácia víťazného Georgea Russella. Tím však s monopostom W15 ukázal v lete veľké veci, čo ho podľa slov Tota Wolffa napĺňa „opatrným optimizmom“.
S týmito autami je nevyhnutná nesmierna opatrnosť. Ferrari a Aston Martinu nefungovali vylepšenia, Red Bull neposúva svoj monopost očakávaným tempom a Mercedes sa uprostred belgického víkendu zbavil upgradov. Zástupcovia tímu však sľubujú, že nová podlaha sa v Zandvoorte opäť objaví na aute a inžinieri do nej naďalej vkladajú veľké nádeje.
„Myslím si, že sme urobili drastickú zmenu v snahe získať späť stratenú výkonnosť, ale verili sme, že podlaha za to nemôže,“ povedal Wolff o zmene špecifikácie monopostu v noci z piatka na sobotu. „Bude zaujímavé sledovať, keď v Zandvoorte nasadíme všetko na auto, vykonáme koreláciu a zistíme, ako sa bude správať. Vtedy si budeme istí, či je to naozaj mechanika, ako sme si mysleli, alebo nefungovali niektoré interakcie medzi aerodynamikou a mechanikou.“
Aj keď Mercedes vyhral tri z posledných štyroch veľkých cien, Toto Wolff vyzýva svoj tím, aby sa nenechal uniesť. Strata na Ferrari v Pohári konštruktérov je stále dosť veľká, najmä po diskvalifikácii Georgea Russella, nehovoriac o McLarene či Red Bulle. Monopost W15 však predviedol obrovský potenciál a Mercedes rozhodne patrí k čiernym koňom druhej polovice sezóny.
„Myslím si, že musíme zostať oboma nohami pevne na zemi. Sledujeme výkyvy výkonnosti – na našej strane sú v poslednom období rozhodne pozitívne, kým pre niektoré ďalšie tímy sú negatívne,“ hovorí Wolff.
„Nemyslím si však, že je dopredu garantované, ako to bude vyzerať v druhej polovici sezóny. Sledujeme tvrdý súboj a štyri tímy do toho dávajú všetko. Môžeme byť opatrne optimistickí, ale musíme to dokázať. Čaká nás ešte desatoro pretekov,“ dodal boss Mercedesu.
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff